You are currently viewing نقش مشاور در مسیر کارآفرینی / مشاوره راه اندازی کسب و کار
نقش مشاور در مسیر کارآفرینی

نقش مشاور در مسیر کارآفرینی / مشاوره راه اندازی کسب و کار

کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار نوپا همانقدر که وسوسه انگیز و جذاب است، کار راحتی نیست و مستلزم بررسی اصولی چالش های پیشرو است. چالش هایی که کارآفرینان به هیچ عنوان قبل از راه اندازی کسب و کار به آن فکر هم نمی‌کردند، و همین مساله نیاز به مشاوره و راهنمایی از یک فرد بیرونی را ضروری می کند.

مشاوره از فردی بیرونی که تجربیات و پیش فرض های متفاوتی با شما دارد می تواند در تسهیل فرایند تصمیم گیری و اجرایی نمودن مقدمات کارتان بسیار مفید بوده و تاثیر بسزایی در نوع نگاه شما داشته باشد.

چرا به مشاوره کسب و کار نیازمند هستیم؟

  • موفقیت در بازار حرفه‌ای نیاز به مشاوره تخصصی دارد.
  • از آخرین روش های فروش و بازاریابی با‌خبر خواهیم بود.
  • در رقابت بازار با قدرت بیشتری ورود خواهیم کرد
  • در رقابت با سایر شرکت‌های رقیب عقب‌تر حرکت نخواهیم کرد.
  • با مشورت و گرفتن مشاور زبده و امین، حاشیه‌ی سود شرکت افزایش می‌یابد.
  • ضریب خطای ما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • با اطمینان خاطر و آرامش بیشتری می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.
  • با دریافت مشاوره از افراد باتجربه و ذی‌صلاح، می‌توان راه صد ساله را سریع‌تر و با نتایج و دستاوردهای فوق‌العاده‌‌تری پیمود.
مشاوره راه اندازی کسب و کار

نقش مشاورین در مسیر کسب وکار

بررسی مشکلات موجود در سر راه یک کارآفرین و ارائه راهکارهای مناسب برای حل و رفع آن از جمله کارهایی است که در مشاوره راه اندازی کسب و کار انجام میشود. ولی بهره گیری از حضور کارشناسان و متخصصین مشاوره کسب و کار با توجه به بینش دقیق و کاملی که از بازار کار دارند، تجربیاتی که طی سالیان دراز از نمونه های کارآفرینی به دست آورده اند و همچنین شناختی که نسبت به روند تغییرات بازار دارند، میتوانند راهنمایان خوبی برای راه اندازی کسب و کار شما باشند.

از نقش ها و تاثیرات مشاورین در مسیر راه اندازی و توسعه کسب وکار ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد
  • نتیجه گیری بیشتر در عارضه یابی و توسعه سیستم کسب وکار
  • موفقیت کسب و کار و حضوری موثر در بازار رقابتی
  • فروش بیشتر، فروش موثر و در واقع افزایش فروش در بازار رقابتی
  •  محبوبیت برند در بازارهای هدف
  • افزایش مهارت تیم فروش و توانمندسازی تیم بازاریابی و فروش
  • دیجیتال مارکتینگ
اهمیت مشاور کسب وکار

اهمیت مشاور کسب وکار در ایران

در شرایط حاضر که بهبود فضای کسب و کار در کشورمان اهمیت بسیاری در حل و فصل چالش بزرگ نرخ بالای بیکاری و همچنین افزایش درآمدهای غیر نفتی دارد، باید اهمیت وجود مشاور را به درستی و بهتر از گذشته دید و زمینه های قانونی و حرفه ای برای تعامل نزدیک فعالان کسب و کار با مشاورین مختلف این حوزه را تقویت نمود .

اقتصاد دولتی، انحصار برخی از صنایع و خدمات، تحریم های اقتصادی، هزینه های بالای نیروی انسانی، تورم بالای اقتصادی، کاهش توان خرید بازار، واردات بی رویه، قوانین دست و پاگیر دولتی و موارد دیگر از مشکلات اکثر کسب وکارها در ایران است که رویارویی با آنها از توان یک نفر یا حتی یک تیم کاری خارج است.

تمرکز دولت بر کسب وکارهای کوچک، تلاش بر راه اندازی کسب وکارهای دانش بنیان، حضور جوانان تحصیلکرده، وجود تکنولوژی بالا در کشور، تنوع مسیرهای رتباطی با داخل و خارج کشور، تنوع اجتماعی و فرهنگی در داخل و خارج کشور و دیگر محاسن راه اندازی و توسعه کسب وکار در کشور ایران است، که آگاهی نسبت به آنها نیاز به تجربه و دانش دارد.

سخن پایانی

بدیهی است که مشکلات موجود در کسب و کار، فقط توسط کارشناسان و افراد خبره در این حوزه، قابل شناسایی است. تیم مشاوره کسب و کار هومه در این مطلب سعی کرده است شما را به لزوم داشتن مشاوره یا تیم مشاوره در کسب و کارتان، آشنا سازد.

پیشنهاد ما به شما این است که به جای استخدام کارمندان بیشتر و تمام وقت، حتما یک مشاور کسب و کار در کنار خود داشته و از آن بهره ببرید. دریافت مشاوره و کسب اطلاعات از افراد متخصص، می تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و به شما کمک کند که از خطراتی که تهدیدی برای موفقیت شماست، پیشگیری کنید.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

و در پایان گفتنی است که تیم کسب وکار هومه با جذب متخصصان و مشاوران مجرب، آماده مشاوره تخصصی کسب و کار در حوزه‌های مالی و مالیاتی، امور حقوقی و ثبتی، بیمه و قانون کار، آی تی و مهندسی، دیجیتال مارکتینگ، بازار بورس و…. می‌باشد.

همچنین مشاوره کسب و کار جهت راه اندازی کسب و کار موفق در شرایط مختلف سرمایه گذاری و یا بدون سرمایه در تخصص گروه مشاوران هومه می باشد. جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

8 + 6 =