You are currently viewing بازاریابی الکترونیکی و روش همکاری در فروش
بازاریابی الکترونیکی و روش همکاری در فروش

بازاریابی الکترونیکی و روش همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ یا Affiliate Marketing یکی از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیکی یا Digital marketing است.

همکاری در فروش یکی از جدیدترین روش‌ها در تبلیغات دیجیتال است که در آن کسب‌وکارهای آنلاین و غیرآنلاین و همچنین رسانه‌ها، برای فروش محصولات همکاری می‌کنند. ساز و کار همکاری در فروش به این شکل است که رسانه‌ها محصولات یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند و در صورت فروش، کسب‌وکارها درصد مشخصی را به عنوان کمیسیون همکاری به رسانه‌ها پرداخت می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال ( وب، اینترنت، موبایل، تلفن و سایر ابزارهای دیجیتال ) مورد استفاده قرار می گیرند.

افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ روشی است که در یک روند فروش، علاوه بر فروشنده و خریدار، نفر سومی به عنوان واسطه فروش، خریدار را به فروشنده وصل می کند.

افیلیت مارکتر یک نوع دلال دیجیتال است، اما دلال دیجیتال به دلیل وجود نظم و قانون صفر و یک! یک تفاوت با دلال انسانی دارد؛ ویژگی سیستم همکاری در فروش این است که با اضافه شدن نفر سوم که همان بازاریاب سیستم همکاری در فروش است، تمایل مسیر قیمت گذاری محصول تولیدی یا خدمات بر قانون برد برد است.

در سیستم افیلیت مارکتینگ ، نفر سوم بعنوان بازاریاب فروش، مشتری را پیدا می کند و آن را به فروشنده وصل می کند، و درصدی را بابت پورسانت از فروشنده و تولیدکننده دریافت می کند.

انواع سیستم همکاری در فروش-افیلیت مارکتینگ

انواع سیستم همکاری در فروش ( افیلیت مارکتینگ )

  • همکاری در فروش خدمات
  • همکاری در فروش محصولات فیزیکی
  • همکاری در فروش محصولات غیرفیزیکی
  • همکاری در فروش کد دعوت اختصاصی

نکاتی در سیستم همکاری در فروش

  • تمرکز بر روی کالای خاص
  • برندسازی را جدی بگیرید
  • بر مقایسه محصول تمرکز کنید
  • استراتژی را براساس نیاز مشتری متنوع کنید
  • ایده های خلاقانه و نوآور در بازاریابی اجرا کنید
  • محصول یا خدمت مناسب را انتخاب کنید
  • با فروشنده مناسب و قابل اعتماد کار کنید

رایج ترین اشتباهات در سیستم همکاری در فروش

  • عجله در کسب درآمد : هیچ کسب و کاری نمی تواند در عرض چند ماه شما را به یک ثروتمند خوشحال و موفق تبدیل کند.
  • طمع در افزایش فروش و سود : وقتی یک محصول یا محصولات مشابه را برای تبلیغ انتخاب کردید، روی همان محصول یا محصولات تمرکز کنید، طمع را کنار بگذارید.
  • خرید ترافیک بعنوان میان بر : پول همه چیز نیست، قبل از خرج کردن ابتدا یک سایت خوب با محتوای مناسب و ابزارهای کاربردی مورد نیاز تولید کنید، بگونه یی که انگیزه لازم را برای ماندن و دنبال کردن خودتان در آنها ایجاد کنید. همیشه از راه درست و برای جذب مشتری استفاده کنید.
  • نادیده گرفتن سئو : بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان SEO یک ابزار بازاریابی و جذب مشتری به روش اینترنتی است. و عامل مهمی در تعیین مسیر بازاریابی کسب وکار. سئو به دلیل اصول و قوانینی که دارد می تواند راهنمای مناسبی برای انتخاب یک کسب وکار برپایه افیلیت مارکتینگ باشد.
  • نادیده گرفتن مشتری : استفاده از ابزارهای دیجیتال و سیستمی بدلیل وجود ساختارهای استاندارد، نقش مهمی در افزایش رضایت مشتری و قدرت انتخاب مشتری دارد. و همین مساله باعث می شود سیاست مشتری مداری در اولویت قرار بگیرد. از این رو در کسب وکار بازاریابی واسطه یی، پول و منافع مالی به هیچ عنوان نباید هدف اصلی باشد.
  • ساده انگاری : پیشرفت فعالان در این حوزه را ساده فرض نکنید. هر کاری زحمت و سختی های خود را دارد و تجربه مختص خود را دارد. قبل از شروع هر کسب وکاری، دانش آن را بدست آورید.
رایج ترین اشتباهات در سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش در ایران

بازاریابی واسطه یا سیستم همکاری در فروش، به لطف استارت آپ و کسب و کارهای موفقی همچون دیجی کالا، بیمیتو، باما، ازکی، ایران سرور، اسنپ، سبز مارکت، فیلیمو، می مارکت و بسیاری در دیگر از شرکت ها و کسب و کارهای آنلاین و غیرآنلاین متنوع، امروز در موقعیت مورد قبولی قرار دارد.

گستردگی و نفوذ اینترنت در کشور موجب شده است، تمایل بسیاری از جوانان، افراد کارجو و کارافرین به راه اندازی کسب وکارها برپایه سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه یی رو بیاورند؛ غافل از اینکه ورود به عرصه بازاریابی واسطه یی ظرافت ها و دانشی را ملزم می بیند، که نقش مهمی در موفقیت بازاریابی واسطه یی ( افیلیت مارکتینگ ) دارد.

جلوگیری از اشتباهات همکاری در فروش مستلزم تعهد، دانش و تخصص درباره کالاهایی است که در بازار به فروش می رسد. همچنین باید تعامل خوبی با مخاطبان بالقوه خود داشته باشید. 

بسیاری از بازاریابان گمان می کنند با فروش محصولات دیگران می توانند، بدون ورود به دردسر تولید، تنها با گرفتن تعدادی پرسنل، راه اندازی اپلیکیشن، چند خط تلفن و بازاریاب تلفنی ، تمام سود تولید کننده و مشتریان بازار را بدست آورند. به هیچ کاری ساده انگارانه نگاه نکنیم. تحقیق کنید و از صاحبان و موفق های این نوع کسب و کار مشاوره بگیرید.

تماس با هومه
تماس با کارگزاری کسب و کار هومه

دپارتمان وب برندینگ هومه با حضور کارشناسان خبره دیجیتال مارکتینگ ، آماده مشاوره و همراهی شما در راه اندازی کسب وکارهای آنلاین و بازاریابی واسطه یی ( سیستم همکاری در فروش ) هستند.

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

دو × 5 =