You are currently viewing خدمات پیش از چاپ در فرایند چاپ / هومه همراه شما در خدمات چاپ و پیش از چاپ
خدمات پیش از چاپ در فرایند چاپ

خدمات پیش از چاپ در فرایند چاپ / هومه همراه شما در خدمات چاپ و پیش از چاپ

چاپ یک کلمه سه حرفی است با دنیایی از پیچیدگی ها و فناوری های نوین. یک سه حرفی قدرتمند در توسعه اقتصاد و کسب و کار یک کشور. چاپ به دلیل گستردگی فراوان بعنوان یک صنعت شناخته می شود. صنعتی که می تواند در فرهنگ یک مرز و بوم نقش بسزایی داشته باشد.

طی کردن مراحل چاپ و طراحی می‌تواند بسیار پرهزینه و زمان بر باشد بنابراین توجه به نکاتی که کیفیت کار شما را بالاتر برده و در عین حال از تحمیل هزینه‌های گزاف جلوگیری کند اهمیت زیادی خواهد داشت. در این مقاله هومه به شما یادآور خواهد شد برای آغاز مراحل چاپ خود چگونه با تیم منتخب چاپ و طراحی خود تعامل داشته باشید.

انواع چاپ

  • چاپ افست : عمدتاً برای انتشارات، تبلیغات
  • چاپ فلکسو : عمدتاً برای بسته بندی
  • چاپ هلیوگراور : عمدتاً برای بسته بندی
  • چاپ سیلک اسکرین : عمدتاً برای تبلیغات چاپ های تفکیکی
  • چاپ لترپرس : یکی از روش‌های چاپ برجسته از قدیمی‌ترین روش‌های چاپی است
  • چاپ دیجیتال :  برای همه مصارف تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین

انواع خدمات چاپ

همه روش های چاپی، قبل از مرحله چاپ، مرحله ای به نام پیش از چاپ دارند. تولید محصولات چاپی به بخش های مختلفی تقسیم می شود که بخش های مختلف آن به بصورت خلاصه به شرح زیر می باشد:

خدمات پیش از چاپ : شامل : عکاسی از محصول ، طراحی و گرافیک با رعایت اصول ، لیتوگرافی ، مونتاژ و فرم بندی و تهیه پلیت می باشد و پس از آن ارسال پلیت به چاپخانه جهت چاپ فرم شما

خدمات پس از چاپ : شامل : صحافی (برش ، تا کردن ، خط زنی ، ته دوزی ، مفتول دوزی ، ته چسب ، پر فراژ ، شماره زنی ، نخ بندی ، دسته بندی) انواع‌ ورنی زنی و وارنیش ،‌ ترموگرافی ، برجسته‌سازی ، طلاکوبی ، سلفون‌کشی ، لمینیت که محصول آماده تحویل می شود .

مراحل خدمات پیش از چاپ :

دپارتمان چاپ و طراحی هومه و دیگر فعالان بخش چاپ، فرایند خدمات پیش از چاپ را به دلیل تخصصی بودن و تعداد مراحل و کارشناسان خبره در حوزه های مختلف، سفارش خدمات پیش از چاپ را در قالب یک پروژه درنظر می گیرند، تا مشتریان صنعت چاپ با آسودگی و اطمینان خاطر بیشتری به کیفیت محصول چاپ خود باور داشته باشند.

مراحل حدمات پیش از چاپ

مجموعه خدمات پیش از چاپ در دپارتمان چاپ و طراحی هومه و دیگر همکاران به قرار ذیل می باشد:

  1. مشاوره فنی

مجموعه خدمات پیش از چاپ هومه قبل از شروع هر پروژه، بر اساس اطلاعات فنی و تجربیات مستمر خود و نیز بر اساس دیدگاه مشتری، مشاوره و نظر کارشناسی می دهد تا محصول تولید شده در نهایت اثر گذاری و مطلوبیت باشد.

پیش از هر گونه اقدامی در زمینه امور تبلیغات و چاپ دقایقی را میهمان کارشناسان مجموعه پیش از چاپ باشید و از دانش فنی و تجربه ی چندین ساله آنها در زمینه انتخاب متریال مورد نیاز متناسب با نوع کار و مشاوره در کاهش هزینه های اضافی و صرفه جویی مواد مصرفی بهره مند گردید.

  • واحد طراحی و گرافیک

واحد طراحی و گرافیک متناسب با نوع پروژه چاپی و متناسب با نوع محصول، مدرن یا کلاسیک بودن آن، محدوده سنی مخاطبین آن و … اقدام به انجام نمونه ها و طرح های دستی و کامپیوتری با استفاده از مدرنترین نرم افزار های روز دنیا می نماید.

طراحان خبره چاپ و طراحی هومه تمام توان و تجربه خود را به کار می گیرند تا حسی را که مشتری شما به هنگام در دست گرفتن محصول چاپی احساس می کند، پیش بینی نمایند و مطابق با آن بهترین طرح ممکن را به شما ارائه می دهند.

شناخت رنگ های تاثیر گذار بر هر دسته از مخاطبین از تخصص هایی است که طراحان چاپ هومه به سرپرستی محمدرضا ترکمانی از مشاورین برتر هومه، از معدود طراحانی هستند که به آن مسلط بوده و از این تخصص بهره گیری می کنند تا بهترین طرح را به شما ارائه دهند.

  • واحد عکاسی صنعتی و فیلم برداری از محصول

این واحد با قابلیت عکاسی از محصولات در آتلیه تخصصی و یا با حضور در محل های درخواست شده، مناسب ترین عکس ها یا فیلم های مورد نیاز را تهیه و آن را به واحد طراحی جهت استفاده در پروژه های چاپی یا تیزرهای ویدئویی تحویل می دهد.

تصاویری که با نگاه تخصصی از محصولات شما گرفته شوند گویای کیفیت بالای محصول شماست. شاید شما در لحظه ی ارائه کاتالوگ در کنار مشتریتان نباشید که از کیفیت خدمات شرکتتان تعریف کنید با این حال یک عکس با کیفیت، مشتری شما را کاملا متقاعد می کند که انتخاب درست، محصول شماست.

  • لیتوگرافی

واحد لیتوگرافی بخش مهمی از خدمات پیش از چاپ است و حساس‌ترین بخش تولید و به عنوان قلب چاپخانه و مادر صنعت چاپ شناخته می‌شود. نظارت و کنترل فیلم‌ها و پلیت‌های خروجی و بررسی اشکالات فایل‌های طراحی‌شده به عهده این واحد است.

 لیتوگرافــی در کیفیت تولیــد محصول نهایی چاپ تاثیر گزار می باشــد. و وظیفه آن تهیه فیلم، زینک دیجیتال با استفاده از دستگاه های امیج‌ستر و پلیت‌ستر ، ظهور و کپی دیجیتال می باشد. از دیگر کارهای گروه لیتوگرافی بازنگری فایل هاست. در واقع کنترل همه چیز در دست این بخش است و نباید هیچ اشکالی نادیده گرفته شود، زیرا خروجی این بخش، ظاهر چیزی است که قرار می شود مخاطب ببیند. لیتوگراف ها باید بسیار مجرب و دقیق باشند و با دستگاه ها و نرم افزارهای مربوط به این بخش به خوبی کار کنند. 

انواع لیتوگرافی :

  • لیتوگرافی نوری (بصری ،E.U.V-UV )
  • لیتوگرافی توسط پرتو های الکترونی / پرتو های یونی
  • لیتوگرافی توسط اشعه ی X
  • لیتوگرافی تداخلی
  • لیتوگرافی پرو ب رویشی (نگاشت نانومتری با یخ (CVU)قلم غوطه ور( Dip-Pen))
  • لیتوگرافی به روش تدریجی
  •  لیتوگرافی نانو چاپی
  • لیتوگرافی چینش خود به خود مولکولی
  • لیتوگرافی به وسیله ی الگو های نانو ( بلوک کوپلیمر )

تکنیک های لیتوگرافی را می توان به شیوه های گوناگون دسته بندی کرد. البته در طول زمان با پیشرفت  ابزارها و ظهور تکنولوژی های جدید، این تکنیک به صورت روش های بسیار پیچیده و دقیق، تحت عنوان لیتوگرافی نوری، لیتوگرافی نرم، لیتوگرافی باریکه الکترونی و لیتوگرافی قلم آغشته روش هایی هستند که امروزه در ساخت مدارهای مجتمع، ابزارهای ذخیره اطلاعات، حسگرهای مینیاتوریزه شده، سیستمهای میکرو الکترومکانیکMEMS و نانو الکترومکانیک NEMS تراشه‌های زیستی بسیار کاربرد دارند. همچنین از نانو لیتوگرافی، با روش‌های دقیق و پیچیده برای معماری در ابعاد مولکولی و نانو استفاده می‌شود.

موارد تاثیر گذار در خدمات پیش از چاپ (prepress )

  • اسکن کردن  Scaning
  • تفکیک رنگ  Color Separation
  • ترامه کردن  Screening
  • کپی زینک  Plate Imaging
  • مدیریت رنگ  Calibration / Color Managment

با نفوذ کامپیوتر و وابستگی خدمات گرافیکی و چاپ به آن، تقریبا تمام مراحل چاپ توسط کامپیوتر انجام می شود. کارهایی چون کارهایی چون طراحی، اسکن تصاویر، رتوش و اصلاح تصاویر، تنظیم و طراحی حروف، نمونه گیری، تهیه فیلک و زینک یا کلیشه و تیغ های لازم، حتی اخیرا خود ماشین های چاپ هم به کامپیوتر متصل شده اند که یا کل فرآیند چاپ از کامپیوتر دستور می گیرد، یا در تنظیم رنگ و کمترل ماشین کاربرد دارد.

لیتوگرافی، کلیشه سازی، سلیندرسازی و شابلون سازی که جملگی مراحل آماده سازی برای روش های مختلف چاپ هستند نیز امروز بصورت تمام دیجیتال انجام می شوند. در هر شکل چه به صورت سنتی و دستی و چه به صورت دیجیتال، هدف نهایی از مرحله پیش از چاپ، تولید پلیت یا فرم های چاپ جهت نصب در ماشین های چاپ و تکثیر است. مرحله آماده سازی از حرفه ای ترین مراحل چاپ است. شناخت روش ها، خواص مواد مصرفی، ویژگی های ماشین آلات، نرم افزارها، ابزارهای کنترل کیفیت و بسیاری نکات دیگر در هر یک از روش های آماده سازی و چاپ سرشار از ظرایف تخصصی و تجربی فراوانی است که هر یک می تواند سرنوشت کار چاپی را رقم بزند.

برقراری ارتباط قبل از چاپ

بازاریابی و فروش خدمات پیش از چاپ

خدمات پیش از چاپ شامل کلیه خدمات آماده سازی فایل، طراحی گرافیک و ارسال آن به لیتوگرافی و تهیه زینک می باشد که دپارتمان چاپ و طراحی هومه در بانک اطلاعاتی خود بهترین طراحان ، خدمات پیش از چاپ و لیتوگرافی را در اختیارتان قرار میدهد. بخشی از طیف مشتریان ما از تولید کنندگان و کار آفرینان با محصولات مختلف و سلیقه های گوناگون هستند. که رضایت ایشان از خروجی کار برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بازاریابی و فروش خدمات چاپی

برای رفع نیاز این سلایق متنوع نیاز است که از قبل انتظارات مشتریان بررسی شود. و محصولات قابل ارائه مناسب انتظار مشتری معرفی و تشریح شود. همچنین مناسب ترین محصول متناسب با بودجه درنظر گرفته شده مشتری بدون کاستن از کیفیت کار برای محصول تولیدی مشتری در نظر گرفته شود. تیم مشاورین برتر هومه در دپارتمان چاپ و طراحی هومه همراه شما هستند.

گرفتن تصمیم اشتباه در چاپ و بسته بندی موجب گرفتن نتیجه نامطلوب و طبیعتا منجر به اتلاف وقت با ارزش و هزینه شما خواهد شد. برای جلوگیری از این امر و گرفتن بهترین خروجی و نتیجه کارشناسان فروش و بازاریابی ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند. تا شما را در رسیدن به بهترین کیفیت چاپ و بهترین طراحی و بسته بندی یاری کنند.

برای شما عزیزان که نیاز به اطلاعات در مورد متریال های چاپ چاپ آفست و اینکه این نوع چاپ چگونه باعث کاهش قابل توجه هزینه های چاپ در مقایسه با دیگر روش های چاپ در تیراژ های مختلف شود. همچنین در مورد اینکه چه نوع چاپی و چه متریال خدماتی برای سفارش شما مناسب تر است توضیحات مفصل داده می شود.

کلام آخر

دپارتمان چاپ و طراحی هومه با انجام صفر تا صد مراحل چاپ، بخش عمده ای از تمرکز خود را روی ارائه خدمات پیش از چاپ قرار داده است و به مشتریان خود کمک می کند تا پیچ های دشوار فرایندهای چاپی را به سلامت عبور کنند.

خدمات پیش از چاپ اگر به درستی و به شکل اصولی انجام شوند، کیفیت کار نهایی چاپ را تضمین می کند و به هر میزان که مجری پروژه چاپی به این امور آگاه تر باشد، ضریب اطمینان به حصول نتیجه مطلوب بالاتر می رود.

تماس باما

برای گرفتن مشاوره حضوری یا غیر حضوری با کارشناسان فروش دپارتمان چاپ و طراحی هومه از طریق شماره های ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱ یا ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ و یا هر یک از روش های ارتباطی موجود در سایت هومه تماس بگیرید.   

محمدرضا ترکمانی مشاور برتر هومه در حوزه چاپ و طراحی و از کارشناسان خبره صنعت چاپ بویژه خدمات پیش از چاپ، آماده پاسخگویی و مشاوره به شما همراهان هومه است.

دیدگاهتان را بنویسید

10 + 2 =