You are currently viewing روابط عمومی غول چراغ عصر ارتباطات
روابط عمومی؛ غول چراغ عصر ارتباطات

روابط عمومی غول چراغ عصر ارتباطات

روابط عمومی همانند غولی در چراغ است که برای دستیابی به اثرات و نتایج موثر روابط عمومی باید آن را ظاهر کرد. روابط عمومی یافتنی است. روابط عمومی پویا، در کنار سازمان است. از این رو می تواند با شناخت عملکرد و اهداف سازمان و نیز آشنایی با نقاط قوت و ضعف سازمان، نحوه ارتباط و هدایت افکار عمومی را به نفع سازمان هدایت کند.

( شرح وظایف روابط عمومی در سازمان ها و شرکت ها )

روابط عمومی و اینترنت

اینترنت ( فضای مجازی ) یکی از محبوب ترین ابزارهای قدرتمند و تعیین کننده نظام های سیاسی در عرصه روابط بین الملل شناخته می شود. و همچنین یکی از ابزارهای جنگ نرم .

اینترنت ( فضای مجازی ) با جلوگیری از بروز تلفات جانی و مالی و همراه سازی افکار عمومی و ذهن ملت ها، پیروزی در جنگ نرم را به نفع دولت، تشکیلات، سازمان و شرکت قدرتمندتر تغییر می دهد. یکی از ابزارهای اصلی روابط عمومی بهره گیری از قدرت فضای مجازی است.

بطور مثال: مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در یک پیام توئیتری از مردم ایران خواست که با او درد دل کنند! قدرتمندانی شبیه آمریکا و روسیه، با اتخاذ تدابیر دیپلماسی برپایه ارتباطات و تلاش بر ارتباط یک کشور با مردم یک ملت و کشور دیگر، از طریق نفوذ بر نگرش‌ها و بینش‌های آنان، به طور زیر ساختی اهداف کلان خود را پیش می برند؛ تا جائیکه بر افکارها آنها و سرانجام بر دولت آنها تسلط یابند.

روابط عمومی و اینترنت

روابط عمومی قوی با آشنایی به فضای اینترنت و چگونگی بهره گیری از رسانه ها و ابزارهای اینترنتی، می تواند غول چراغ موفقیت ارتباطی را در عصر ارتباطات برای سازمان، شرکت، کشور ها و ملت ها از چراغ جادو آزاد کند. کافی است بدانید چگونه از این غول ارزشمند به نفع خودتان استفاده کنید!

 روابط عمومی در جهان ارتباطات

دنیای امروز، عصر ارتباطات است. ارتباطات، یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است. در هر ثانیه میلیون ها واحد اطلاعاتی در سطح جهان رد و بدل می شود؛ و رابطه ای معنادار میان قدرت اطلاع رسانی حکومت ها با جایگاه آنها در جهان وجود دارد.

امروز نمی توان کشور قدرتمندی را دید که از نظر ارتباطات ضعیف باشد. حکومت در چنین جهانی بدون بهره مندی از روابط عمومی ممکن نیست و هر حکومتی باید در کنار برنامه های خود، نگاهی نیز به روابط عمومی داشته باشد و درواقع امروز اگر جنگی باشد، در درجه اول جنگ ارتباطات است.

روابط عمومی موفق یقینا باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد. و بتواند پل ارتباطی مناسب برای اهداف شما و جامعه هدف شما باشد. ( روابط عمومی، تبلیغات و برندسازی در یک نگاه )

روابط عمومی به ما کمک می کند توسط فضای مجازی که دنیا را به دهکده کوچک جهانی مبدل ساخته است، با آگاهی از رمز و راز اینترنت، آن را تبدیل به غول چراغی در دستان ما برای تحقق آرزوهایمان کند.

روابط عمومی و فرهنگ

در دنیای ارتباطات، محور بودن انسان و توجه به مسائل اجتماعی یک اصل انکارناپذیر است. برای ساختن یک جامعه موفق و پیش رو، نیازمند مردمانی هستیم که با تدوین اصول رفتاری و اعتقادی بر پایه عدالت و آزادی، نحوه تعاملات زندگی خود را برنامه ریزی و قانون گذاری کنند. فرهنگ زائیده همین تعاملات قانونگذاری شده است. و سازمان، بعنوان یک نهاد اجتماعی از این قانون مستثنی نیست.

روابط عمومی و فرهنگ

روابط عمومی وظیفه گسترش خوشنامی سازمان و خنثی سازی شایعات بد علیه شرکت را دارد. هویت و اعتبار یک سازمان بیانگر اهمیت سازمان در نگاه مشتریان است. بطور مثال در زلزله ها و بالایای طبیعی که در طول سال های گذشته در کشور رخ داد، شاهد آن بودیم که سازمان ها با اطلاع رسانی نامناسب و چهره نامناسب از عملکرد سازمان های درگیر موج بی اعتمادی را در میان مردم گسترش دادند و موجب شد تا مردم با خودروها و وسایل شخصی کمک های شان را به مردم آسیب دیده برسانند. و یا برعکس آن، در شیوع بیماری کووید ۱۹ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر سازمان های مرتبط با مهار بیماری کرونا، توانستند با اعتمادسازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع، مردم را در مسیر صحیح درمان و پیشگیری قرار دهند. و همچنین از از شایعات منتشر شده در فضای مجازی جلوگیری کنند. ( اهمیت روابط عمومی در کنترل و مهار بحران ها ) چهره سازمان در نگاه مشتریان همیشه بیانگر فرهنگ آن سازمان است.

وظیفه ساختن قوانین ارتباطی، فرهنگ رفتاری، تدوین و آموزش رفتار صحیح در محیط کاری، تعیین چارچوب های رفتاری درون و برون سازمانی، آموزش های اخلاقی در سازمان و بطورکلی این سوال در ذهن ایجاد نشده است که : در سازمان ها و ادارات دولتی و غیردولتی ما چه بخشی این وظیفه را دارد؟ با وجود رشته مدیریت رفتار سازمانی، آیا بخش رفتار سازمانی در اداره و یا سازمانی مشاهده کرده اید؟ واحد اخلاق سازمانی، حراست، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان ها، سازمان بسیج ادارات، مسئول تدوین رفتار سازمانی هستند؟

روابط عمومی همانگونه که از اسمش پیداست، اگر نگوئیم تنها بخش، ولی می توان گفت مهمترین بخش تدوین کننده اصول فرهنگ سازمانی را بر عهده دارد. و سازمانی می تواند به بهترین نحو خود را به دیگران تبلیغ کند که با اصول روابط عمومی آشنا باشد. ( تبلیغ با رویکرد روابط عمومی )  روابط عمومی بی شک غول چراغ جادو شما در موفقیت است.

در کلام آخر!

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

روابط عمومی با تلاش برای کیفیت اطلاعات تولیدشده، تلاش های ترغیبی به منظور تغییر گرایش ها و رفتار مردم و کوشش در همبسته ساختن نگرش ها و اقدامات یک موسسه با مخاطبان خود و متقابلا نگرش ها و اقدامات مخاطبان با موسسه، نقش خود را بعنوان یک تاثیرگذار در روابط انسانی و رفتار سازمانی تعیین می کند.

روابط عمومی بعنوان هنر هشتم شناخته می شود. در عصری که ارتباطات مجازی، نقش تعیین کننده یی در بدست آوردن بازار دارند، توجه به مساله روابط عمومی و تبلیغات بر محور روابط عمومی مساله مهمی تلقی می گردد.

روابط عمومی را در سازمان خود جدی بگیرید و برای ساختن یک روابط عمومی موثر تلاش و برنامه ریزی کنید.

نویسنده : مهدی ارجمندی

هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

چهار + سیزده =