You are currently viewing شناخت انواع چاپ لیبل امنیتی با بهترین کیفیت و مناسب کالای شما
چاپ لیبل امنیتی با بهترین کیفیت

شناخت انواع چاپ لیبل امنیتی با بهترین کیفیت و مناسب کالای شما

لیبل امنیتی ضامن اصالتُ کالاست؛

لیبل های امنیتی ( برچسب هولوگرام ) ضامن کیفیت و فروش محصولات در صنایع است!

و استفاده از برچسب امنیتی برای کالاهای مهمی که در معرض جعل و تقلب هستند کاربرد دارد. از طرفی برای تامین امنیت و ردگیری اموال و وسایل هر شرکت، نیز می توان از این برچسب ها استفاده نمود. همچنین به دلیل قیمت مناسب، در دسترس بودن و غیر فعال کردن آسان در محل فروش، به عنوان ایده آل ترین راهکار و بهترین گزینه برای حفاظت از کالا ها می باشند.

تعریف لیبل امنیتی

در واقع از لیبل امنیتی ( لیبل خرد شونده ) برای امنیت کالا و محصولات استفاده می شود که یکبار مصرف هستند و بعد از برداشتن از روی محصول دیگر قابل استفاده نمی باشند.

لیبل امنیتی با نام خرد شونده یا سکوریتی ( Security Label ) یادآور امنیت و گارانتی محصول و کالا است. برچسب خرد شونده به نام لیبل گچی هم معروف است. بدین صورت که بعد از چسباندن لیبل بر روی محصول به هیچ طریقی قابل جدا کردن و در صورت سعی به کندن لیبل خردشونده بصورت تکه تکه خرد میشود و به عنوان برچسب اموال نیز کاربرد و استفاده دارد.

کاربرد لیبل های امنیتی

  1. برای پلمپ کردن مدارک و نامه‌های مهم
  2. برای پلمپ‌کردن کارتن وجعبه‌ها
  3. برای پلمپ‌کردن ابزارهای IT
  4. برای پلمپ کردن کیف‌های محرمانه
  5. برای پلمپ کردن جعبه‌های پول
  6. برای پلمپ کردن محفظه‌های پلاستیکی و شیشه‌ای
  7. برای پلمپ‌کردن محصولات نظامی
  8. برای پلمپ‌کردن محصولات مواد غذایی
  9. سطوح محل استفاده لیبل های امنیتی عبارتند از  H۲
  10. فلز، پولیش خورده یا رنگ خورده و یا کُرم دار
  11. سطوح پلاستیکی سخت یا نرم
  12. شیشه
  13. سطوح لمینیت شده
  14. کارتن یا فیبر
  15. صفحه‌های پلاستیکی که با اکریل ساخته شده است
  16. چوب، تخته سه لایی
  17. سطوح پلاستیکی که چرب نباشد
مزایای استفاده از لیبل امنیتی

مزایای استفاده از لیبل امنیتی

  • ابزاری همه کاره و مقرون به صرفه
  • قابل استفاده برای انواع کالا ها، از اسناد گرفته تا جعبه و کارتن ( بسته بندی محصول )
  • تامین امنیت و جلوگیری از سرقت یا جعل کالا: اگر شخصی بخواهد برچسب را بکند، علامتی مانند VOID یا اثری از برچسب روی بسته بندی میماند.
  • تامین ضمانت و جلوگیری از دستکاری کالا: شرکت هایی که محصولات خود را اجاره میدهند یا برای آنها گارانتی تعیین میکنند، از لیبل امنیتی برای جلوگیری از دستکاری محصول توسط افراد غیر متخصص استفاده میکنند.
  • مدیریت اموال: از برچسب های امنیتی در ردگیری اموال استفاده فراوان میشود. یک برچسب اموال میتواند شامل بارکد، نام شرکت، کد محصول و … باشد.

رنگ و اندازه لیبل

لیبل های امنیتی در طیف وسیعی از رنگ ها، اندازه ها و شکل ها موجود هستند و همچنین مدل های نیمه شفاف نیز برای اطمینان از دردسترس بودن اطلاعات حیاتی روی بسته بندی محصول، دردسترس است.

 محل قرارگیری لیبل امنیتی

مکان ایده آل برای قرارگیری برچسب امنیتی در نزدیکی بارکد کالا است. این کار این امکان را میدهد که اسکن محصول و غیرفعال کردن برچسب بطور همزمان انجام شوند. در ضمن، قرارگیری برچسب امنیتی نزدیک بارکد، تضمین می کند که اطلاعات ضروری بر روی بسته بندی محصول مبهم نمی باشد.

انواع لیبل های امنیتی

لیبل امنیتی دوبعدی(  ۲D)

لیبل های امنیتی دوبعدی از تصاویر دو بعدی ساخته می شوند و رنگ های رنگین کمان را تحت یک محدوده وسیع از شرایط نوردهی نمایش می دهند و دارای یک لایه تصویر هولوگرام و بدون عمق می باشند.

لیبل امنیتی سه بعدی (  ۳D)

این نوع لیبل های امنیتی از مدل های سه بعدی ( با همان اندازه) بوجود می آیند و ترکیبی از عمق و رنگ را نمایش می دهند.

لیبل امنیتی ترکیب دو بعدی و سه بعدی( ۲D  و ۳D  )

این نوع لیبل هم از مدل های سه بعدی و هم از تصویر گرافیکی ساخته می شوند و نتیجه یک تصویر برجسته درخشان با المان های مسطح قابل دیدن با هر نورپردازی می باشد.

لیبل با ترکیب دوبعدی / لیبل با ترکیب سه بعدی ( ۲D / ۳D )

این نوع از لیبل های امنیتی نیز از یک تصویر ساخته می شوند، ولی زمینه و پیش زمینه آن بصورت لایه های دو بعدی جداگانه دیده می شوند، بنابراین به خوبی رنگ های رنگین کمان، عمق و حرکت را به نمایش می گذارند و به راحتی در زیر نور معمولی قابل دیدن می باشند.

لیبل با طرح های هولوگرافیکی پیچیده

لیبل با طرح های هولوگرافیکی پیچیده ( چند تایی )

این نوع لیبل ها از چند لایه تصویر تشکیل شده اند که طوری روی هم می خوابند که تشکیل یه شکل ۳ بعدی را می دهند. امکان گردش و تغییر در این روش بسیار زیاد است و از طریق نگاه کردن از زاویه های مختلف می توان تصاویر ۲ بعدی و ۳ بعدی را مشاهده کرد. با این روش می توان طرح ها و عکس های ۲ بعدی را تبدیل به سه بعدی کرد، به این صورت که طرح در عمق های مختلف تصویر بصورت معلق باقی می ماند. (بالا و پایین آن لایه قرار می گیرد)

لیبل های امنیتی دوبعدی یا قالب نقطه ای ( Dot-Matrix )

در این نوع لیبل دوبعدی تصاویر نقطه به نقطه ساخته می شوند و در نهایت هزاران نقطه در مجاورت هم تصویر نهائی را می سازند که با تغییر زاویه دید می توان هر یک از نقاط یا دسته ای از آنها را با رنگی متفاوت مشاهده نمود.کاربرد این نوع لیبل های امنیتی بیشتر درموارد امنیتی، کارت های شناسائی، پاسپورت ها و اسناد و مدارک می باشد.

لیبل امنیتی رنگ واقعی (True Color )

در این نوع لیبل تصویر حاصل دارای تطابق رنگی کامل و واقعی با موضوع اولیه می باشد به رنگ طبیعی خود دیده می شوند و با ایجاد فاصله ای بین زمینه و تصویر جلو، می تواند عمق را در آن مشاهده نمود و عکس به طور طبیعی و زنده منعکس می‌شود که به هیچ عنوان قابل کپی برداری نمی‌باشد .

لیبل چند کاناله ( Flip Flop )

در این لیبل های امنیتی می توان دو یا چند تصویر مختلف را از زوایای متفاوت و با تغییر زاویه دید بصورت افقی یا عمودی مشاهده نمود.

لیبل امنیتی میکرو تکست ( Micro Text )

در این نوع لیبل ها، متون و تصاویر مخفی داخل لیبل ( هولوگرام ) وجود دارند که در حالت عادی و با چشم غیرمسلح به سختی قابل رؤیت هستند و فقط با ذره‌بین می توان آنها را مشاهده نمود .

لیبل امنیتی تصویر متحرک (hologeram Stereogram )

در واقع فیلم متحرکی می باشد که در مسیر حکاکی نور تحت تابش قرار میگیرد. این تکنیک ما را قادر می سازد تا از انسان ها، حیوانات و اشیاء بزرگ هولوگرام تهیه نمائیم. در این نوع لیبل امنیتی قابلیت پیوسته تصویر وجود دارد و کاربرد آن در موارد فانتزی، تبلیغاتی و غیره می باشد .

لیبل امنیتی چاپ گرم ( Hot Stamping Hologram Sticker )

طرح این نوع لیبل روی لایه نازکی از ماده ای مثل آلومنیوم که در روی آن لایه پلی استر با ضخامت کم قرارداده شده است، حک می شود. سپس توسط اعمال فشار و حرارت با ماشین چاپ گرم و به واسطه عملکرد چسب آن به صفحه کاغذ یا کارت پلاستیکی منتقل میشود و پس از آن جزء جدائی ناپذیر سطح الصاق شده گردیده و به هیچ وجه قابل جداسازی نمی باشد. کاربرد این نوع هولوگرام در موارد خاص ایمنی و اسناد و مدارک می باشد .

لیبل امنیتی با استفاده از UV

در این نوع برچسبها، ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت تصویر مخفی با استفاده از نور UV ممکن است .

لیبل امنیتی فیلتر تصویر( Filter Image )

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت آن بوسیله نور ماورای بنفش یا فیلتر مخصوص؛ مورد مصرف در اسناد دولتی و اسکناس.

لیبل امنیتی شفاف ( Transparent Hologram Sticker )

در این نوع لیبل های امنیتی ( هولوگرام ها ) از فویل های شفاف استفاده می شود، که معمولاٌ بر روی اسناد الصاق شده و به گونه ای است که متن زیر برچسب قابل مشاهده می باشد.

لیبل امنیتی ضد سرقت

لیبل امنیتی ضد سرقت ( Anti conterfeiting Hologram Sticker )

لیبل های امنیتی ضدسرقت (ضدجعل) خود به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم میشود که هنگام برداشتن برچسب از روی سطح، تخریب می شود. مانند برچسب های اموال

لیبل امنیت معمولی ( Ordinery Hologram Sticker )

این نوع برچسب های امنیتی در هنگام انتقال از روی سطح چسبیده شده، خراب نمی شوند.

تماس با مشاورین هومه

کلام آخر !

دپارتمان چاپ و طراحی هومه را میتوان یکی از مطرح ترین شرکت های چاپ در ایران و کلانشهر تهران دانست، که با توجه به سابقه بیش از ۱۲ ساله و همکاری با برند های مطرح همواره جزو بهترین ها بوده است. برای اطلاعات بیشتر، مشاهده نمونه کارها، مشاوره با کارشناسان مجموعه یا استعلام قیمت با شماره تماس ۲۸۴۲۹۲۴۸-۰۲۱ یا وبسایت home-co.com ارتباط برقرار کنید.

برای دریافت مشاوره و سفارش هر برچسب می توانید با کارشناسان ما در دپارتمان چاپ و طراحی هومه تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

8 − پنج =