You are currently viewing لیبل های امنیتی، ضمانت اصالت کالا
لیبل های امنیتی، ضمانت اصالت کالا

لیبل های امنیتی، ضمانت اصالت کالا

اعتماد عامل مهم در ماندگاری کسب و کار شما در ذهن مشتری است. به گفته برایان تریسی « حتی کوچکترین خریدها هم در ذهن مخاطب یک ترس و ریسک ایجاد می کند. یکی از مهمترین و بهترین راهکارها در جهت افزایش اعتماد مشتری، کاهش ترس او از خرید و برندسازی، ضمانت اصالت کالا است.

زمانی که قصد خرید یک موبایل، لب تاپ، هدفن، ساعت هوشمند و بسیاری از نیازهای لوکس و یا ضروری زندگی خود را دارید، موضوعات مختلفی از قبیل اصلی یا تقلبی بودن، عدم کیفیت، عدم سلامت و خیلی مسائل دیگر وجود دارد که برای خرید شما دغدغه و چالش ایجاد می کند. یکی از روش های مهم ضمانت کردن کالا، توسط لیبل های امنیتی های بر روی بسته بندی های یک کالاست.

لیبل امنیتی چیست؟

لیبل های امنیتی ( هولوگرام ) به لیبل های پشت چسب داری اطلاق می شود که برای ضمانت اصالت کالا و تفکیک محصول تقلبی از نمونه اصل ان استفاده می شوند، روش تولید این لیبل ها به گونه ای است که یکبار مصرف هستند و با برداشتن از روی محصول تخریب می شوند. به همین دلیل به این گونه لیبل ها تخریب شونده هم اطلاق می گردد. البته در بعضی محصولات لیبل های امنیتی اشکال متفاوتی دارد، مثلا بصورت پیم پلمپ، چاپ لیبل های امنیتی بر روی محصول، مرکب های امنیتی، هولوگرام یا بسته بندی های مخصوص.

انواع لیبل های امنیتی یا هولوگرام :

۱-هولوگرامدوبعدی( D2 )

هولوگرام های دو بعدی از تصاویر دو بعدی ساخته می شوند و رنگ های رنگین کمان را تحت یک محدوده وسیع از شرایط نوردهی نمایش میدهند و دارای یک لایه تصویر هولوگرام و بدون عمق میباشند.

۲-هولوگرام سه بعدی( ۳D )

این نوع هولوگرام ها از مدلهای سه بعدی ( با همان اندازه) بوجود میآیند و ترکیبی از عمق و رنگ را نمایش میدهند.

۳-هولوگرام ترکیب دو بعدی و سه بعدی( ۲D و ۳D )

این هولوگرامها هم از مدل های سه بعدی و هم از تصویرگرافیکی ساخته میشوند و نتیجه یک تصویر برجسته درخشان با المان های مسطح قابل دیدن با هر نورپردازی میباشد.

۴-هولوگرام ترکیب دوبعدی / هولوگرام ترکیب سه بعدی( ۲D /3D )

این نوع از هولوگرام ها نیز از یک تصویر ساخته می شوند ولی  زمینه و پیش زمینه آن بصورت لایه های دو بعدی جداگانه دیده میشوند؛ بنابراین به خوبی رنگ های رنگین کمان، عمق و حرکت را به نمایش می گذارند و به راحتی در زیر نور معمولی قابل دیدن میباشند.

۵-هولوگرام با طرح های هولوگرافیک یپیچیده ( چندتایی )

این نوع هولوگرام ها از چندلایه تصویر تشکیل شده اند، و طوری روی هم میخوابندکه تشکیل یه شکل۳ بعدی را میدهند. امکان گردش و تغییر در این روش بسیارزیاد است و از طریق نگاه کردن از زاویه های مختلف می توان تصاویر۲ بعدی و ۳ بعدی را مشاهده کرد. با این روش می توان طرح ها و عکس های ۲ بعدی را تبدیل به سه بعدی کرد، به این صورت که طرح در عمق های مختلف تصویر بصورت معلق باقی میماند . ( بالا و پایین آن لایه قرار میگیرد)

۶-هولوگرام دو بعدی یا قالب نقطه ای( Dot-Matrix )

در این نوع هولوگرام دوبعدی تصاویر نقطه به نقطه ساخته میشوند و در نهایت هزاران نقطه در مجاورت هم تصویر نهائی را میسازندکه با تغییر زاویه دید می توان هر یک از نقاط یا دسته ای از آنها را با رنگی متفاوت مشاهده نمود.کاربرد این نوع هولوگرامها بیشتر در موارد امنیتی،کارت های شناسائی، پاسپورت ها و اسناد ومدارک میباشد.

۷-هولوگرام رنگ واقعی (True Color )

در این نوع هولوگرام تصویر حاصل دارای تطابق رنگی کامل و واقعی با موضوع اولیه می باشد، به رنگ طبیعی خود دیده میشوند و با ایجاد فاصله ای بین زمینه و تصویر جلو، میتواند عمق را در آن مشاهده نمود و عکس به طور طبیعی و زنده منعکس می‌شودکه به هیچ عنوان قابل کپی برداری نمی ‌باشد

۸-هولوگرامچندکاناله( Flip Flop )

در این هولوگرام ها می توان دو یا چند تصویر مختلف را از زوایای متفاوت و با تغییر زاویه دید بصورت افقی یا عمودی مشاهده نمود.

۹-هولوگرام میکروتکست( Micro Text )

در این نوع هولوگرام ها، متون و تصاویر مخفی داخل هولوگرام وجود دارند که در حالت عادی و باچشم غیرمسلح به سختی قابل رؤیت هستند و فقط با ذره‌بین می توان آنها را مشاهده نمود .

هولوگرام میکروتکست
هولوگرام میکروتکست

۱۰-هولوگرام تصویر متحرک

در واقع فیلم متحرکی می باشدکه در مسیر حکاکی نور تحت تابش قرار میگیرد. این تکنیک ما را قادر میسازد تا از انسان ها، حیوانات و اشیاء بزرگ هولوگرام تهیه نمائیم. در این نوع هولوگرام قابلیت پیوسته تصویر وجود دارد و کاربرد آن در موارد فانتزی، تبلیغاتی و غیره می باشد .

۱۱-هولوگرام چاپ گرم( Hot Stamping Hologram Sticker )

طرح این نوع هولوگرام روی لایه نازکی از ماده ای مثل آلومنیوم که در روی آن لایه پلی استر با ضخامت کم قرار داده شده است، حک می شود. سپس توسط اعمال فشار و حرارت با ماشین چاپ گرم و به واسطه عملکرد چسب آن به صفحه کاغذ یا کارت پلاستیکی منتقل میشود و پس از آن جزء جدائی ناپذیر سطح الصاق شده گردیده و به هیچ وجه قابل جداسازی نمی باشد. کاربرد این نوع هولوگرام در موارد خاص ایمنی و اسناد و مدارک میباشد .

۱۲- هولوگرام متحرک

هولوگرام با استفاده از UV

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت تصویر مخفی با استفاده از نور UV ممکن است .

هولوگرام فیلتر تصویر( Filter Image )

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت آن بوسیله نور ماورای بنفش یا فیلتر مخصوص . مورد مصرف در اسناد دولتی و اسکناس.

هولوگرام شفاف( Transparent Hologram Sticker )

در این نوع هولوگرام از فویل های شفاف استفاده می شود که معمولاٌ بر روی اسناد الصاق شده و به گونه ای است که متن زیر برچسب قابل مشاهده میباشد.

هولوگرام ضد سرقت( Anticonterfeiting Hologram Sticker )

هولوگرام ضدسرقت (ضدجعل) خود به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم میشود که هنگام برداشتن برچسب از روی سطح، تخریب می شود.

هولوگرام معمولی( Ordinery Hologram Sticker )

این نوع برچسب ها در هنگام انتقال از روی سطح چسبیده شده، تخریب می شوند.

لیبل امنیتی همراه با هلوگرام موضعی

این لیبل امنیتی ترکیبی از لیبل پشت چسبدار معمولی همراه با مولفه ای امنیتی چون دایکات امنیتی – گیلوش (خطوط پیچیده و نازک که تجمیع آنها یک شکل مفهوم دار می سازد که اغلب در تولید اسکناس و license paper   ها کاربرد دارند)- مرکب های امنیتی ( نامریی- ترمال یا حرارتی و فلورسنت) به علاوه هولوگرام موضعی که به صورت هات استمپ بر روی لیبل اعمال می شود.

نمونه لیبل با مرکب نا مریی که در مجاورت نور UV  دیدن می باشد.
نمونه لیبل با مرکب نا مریی که در مجاورت نور UV دیدن می باشد.
نمونه لیبل با مولفه گیلوش
نمونه لیبل با مولفه گیلوش

ویژگی های مهم در چاپ لیبل های امنیتی

  • ایجاد متن void بعد از کندن لیبل، زیرا این برچسب‌ها توسط ظاهر نمودن پیغام مخفی در زمانی که لیبل امنیتی جدا می‌شود نشان دهنده فک شدن برچسب امنیتی خواهد بود. این برچسب‌ها یک ابزار بسیار عالی برای تشخیص سرقت یا دستکاری محصولات خواهد بود.
لیبل void
لیبل void
  • تامین امنیت و جلوگیری از سرقت یا جعل کالا؛ زیرا هر تلاشی برای دستکاری برچسب امنیتی منجر به ظاهر شدن پیغام OPEN VOID  بر روی لیبل و سطح زیرین آن می شود، که مشاهده این پیام نشانه بازشدن لیبل است.
  • این برچسب‌ها یک روش ساده و مشاهده‌ای برای بازرسی کالا در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند باعث پیشگیری از خسارت‌های احتمالی گردد.
  • مقاوم در برابر انواع حلال و عوامل محیطی. همچنین در مقابل گرما و سرما مقاوم بوده و هر تلاشی در جهت برداشتن لیبل امنیتی با استفاده از منبع گرمایی یا سرمایی امکان پذیرنبوده و پیغام مخفی ظاهر می‌گردد.
  • تامین ضمانت و جلوگیری از دستکاری کالا؛ زیرا یک برچسب امنیتی به طور مجزا می‌تواند شماره سریال داشته باشد که از کپی کردن جلوگیری می‌نماید. اسم و آرم شرکت و بارکد نیزمی‌تواند بر روی برچسب لیبل های امنیتی چاپ شود تا امنیت بالاتری را تأمین نماید.
  • قابل استفاده برای انواع کالا ها، از اسناد گرفته تا جعبه و کارتن؛ زیرا از مواد چسبنده باکیفیت بالا ساخته شده و تقریباً برای تمام سطوح مختلف و محیط باز و بسته قابل استفاده می‌باشد.
  • ابزاری همه کارهو مقرون به صرفه در مدیریت اموال: از برچسب های امنیتی در ردگیری اموال استفاده فراوان میشود. یک برچسب اموال میتواند شامل بارکد، نام شرکت، کد محصول و …باشد.

موارد پرکاربردلیبل های امنیتی

  1. برای پلمپ کردن مدارک و نامه‌های مهم
  2. برای پلمپ کردن کارتن و جعبه‌ها
  3. برای پلمپ کردن ابزارهای IT
  4. برای پلمپ کردن کیف‌های محرمانه
  5. برای پلمپ کردن جعبه‌های پول
  6. برای پلمپ کردن محفظه‌های پلاستیکی و شیشه‌ای
  7. برای پلمپ کردن محصولات نظامی
  8. برای پلمپ کردن محصولات مواد غذایی
  9. برای پلمپ کردن فلکه‌ها و شیرهای تخلیه

سطوح محل استفاده یا چاپ لیبل های امنیتی

  1. فلز، پولیش خورده یا رنگ خورده و یا کُرم دار
  2. سطوح پلاستیکی سخت یا نرم
  3. شیشه
  4. سطوح لمینت شده
  5. کارتن یا فیبر
  6. صفحه‌های پلاستیکی که با اکریل ساخته شده است.
  7. چوب، تخته سه لایی
  8. سطوح پلاستیکی که چرب نباشد.

نقش تخصص و سابقه در انتخاب شرکت چاپ لیبل های امنیتی

دپارتمان چاپ و طراحی هومه با سالها تجربه و صدها نمونه کار درخشان در زمینه طراحی و چاپ آماده همکاری با مشتریان گرامی از آغاز تا انتهای مراحل چاپ میباشد. انتخاب مناسب ترین روش چاپ و راه حل های موثر در جهت کاهش هزینه و بالا رفتن کیفیت به مشتریان نیازمند تجربه کاری است. هدف ما ایجاد همکاری بلند مدت بامشتریان، رضایتمندی از خدمات چـاپ و طراحی، میباشد.

مزایای سفارش به هومه

  • خدمات پیش از چاپ (فرم بندی و تفکیک رنگ حرفه ای – تهیه انواع پلیت ها چاپ – کلیشه فتو پلیمر – زینک )
  • استفاده از انواع متریال مرغوب و باکیفیت (کاغذ-پرالایز-ترانسپارنت – متالایز- کاغذ امنیتی )
  • چاپ با کیفیت بالا، بصورت اختصاصی
  • چاپ فلکسو رول با امکان ۶ رنگ همزمان
  • قیمت مناسب
  • امکانچاپ رول از تیراژ۲۰۰۰۰
  • سفارش بدون نیاز به مراجعه حضوری

کارشناسان خبره دپارتمان چاپ و طراحی هومه، بصورت شبانه روزی با شماره تماس های ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱ و ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ و یا روش های ساده و متنوع موجود در سایت هومه به آدرس https://hoome-co.com/ آماده مشاوره شما در طراحی و چاپ لیبل های امنیتی شما هستند. هدف ما آرامش شما در ایجاد یک رابطه بلندمدت کاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج + 5 =