You are currently viewing هفت نکته برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی
هفت نکته برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی

هفت نکته برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی

برای تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی همانند دیگر تخصص ها نیاز به سعی و تلاش و یادگیری است. یک مثل قدیمی است که : « اگر چیزی ارزش انجام دارد، ارزش خوب انجام دادن را هم دارد. » ارزش هر کاری کار و فعالیتی نزد شما با میزان علاقه شما به آن بستگی دارد. وقتی شما به کار علاقه داشته باشید، آنرا خوب انجام خواهید داد. اگر به علاقه، پیگیری، تلاش و یادگیری را اظافه کنید شما معجون و نوشداروی کارآفرینی و ثروت آفرینی را نوش خواهید کرد.

راه های تبدیل شدن به متخصص روابط عمومی

برای آنکه بتوانیم به یک متخصص روابط عمومی تبدیل شویم، نکاتی وجود دارد که اگر به آنها عمل کنیم می توانیم در مسیر موفقیت و تبدیل شدن به یک روابط عمومی حرفه یی پیروز باشیم. در این مقاله ما قصد داریم به هفت نکته را برای شما نام ببریم.

  • کاوشگر رسانه ها باشید

مسئول روابط عمومی باید بداند که در دنیا چه می گذرد. هر روز حداقل یک روزنامه مهم، نشریات بازرگانی کلیدی مربوط به صنعت کاری، اخبار شبکه های رادیویی و تلویزیونی و .. را مطالعه کنید.

از طریق خواندن، تماشا و گوش دادن مداوم، دائما دانش خود را توسعه دهید. مسئولان موفق روابط عمومی، رسانه ها و اطلاعات را چنان می بلعند که انگار لذیذترین خوراکی دنیا را می خورند. بی رحمانه منابع اطلاعاتی را برای پیدا کردن اطلاعات باارزشی که به شما در ارائه بهتر خدمات به مشتریان کمک می کنند، حفاری کنید.

  • در جریان گرایش ها و هیجانات زودگذر باشید

از مدهای جدید و آخرین چیزهای رایج در تلویزیون، موسیقی، مد، فناوری های جدید، اسباب بازی، خوراکی، سینما و هر آنچه در زندگی روزمره انسان ها در هر سن و باور ذهنی تاثیرگذار است، آگاهی داشته باشید.

  • بدانید چه کسی در چه مورد مطلب می نویسد

بدانید چه کسی به چه مطلبی می پردازد. بفهمید چه کسی در رسانه های مهم در زمینه صنعت شما مطلب می نویسد. رسانه محلی صنعت خود را بشناسید. و یا حتی بدانید خبرنگار فعال در حوزه کاری شما کیست؟

  • در صنعت مورد نظرتان حضور داشته باشید

صنعتی را که می خواهید در آن تبلیغ کنید، بشناسید. مجله ها، کنفرانس های ملی، انجمن ها، عضو اتحادیه های صنفی، نشریات و … همه را بشناسید. بفهمید چگونه شرکت خود را معرفی کنید و بهترین برنامه بازاریابی شان چه بوده است؟!

  • گوش دادن

یکی از باارزش ترین مهارت ها در روابط عمومی یا هر حرفه دیگری گوش دادن است. اکثر مردم شنوندگان خوبی نیستند. مطالعات نشان می دهد مردم حدود ۸۰ درصد از ساعات بیداری خود را صرف برقراری ارتباط با دیگران می کنند و حداقل ۴۵ درصد از آن زمان، به گوش دادن اختصاص دارد.

اگر می خواهید یک روابط عمومی متخصص شوید شما فرایند خوب گوش دادن را بیشتر از دیگران جدی بگیرید!

  • برای خودتان بوق بزنید

برای خودتان تبلیغ کنید، نه فقط برای مشتری یا کارتان. برای اینکه به مشتریان بالقوه یا ناظران نشان دهید می توانید مطلبی در مورد شرکت تجاری آنها در مطبوعات به چاپ برسانید، چه راهی بهتر از به چاپ رساندن مطلبی در مورد خودتان در مطبوعات؟! در رپورتاژ خبری حضور داشته باشید!

  • نگرش مثبتی داشته باشید

خودتان را باور کنید. موفقیت و شکست بیشتر شرایطی موقتی است تا دائمی. در تجارت همواره فراز و نشیب وجود دارد. سر وینستون چرچیل می گوید: « موفقیت عبارت است از توانایی تحمل شکست پشت شکست، بدون از دست دادن حرارت و انگیزه. »

باب کالیان از نویسندگان و کارافرینان آمریکایی نیز می گوید: « من دریافته ام تنها رازی که موفقیت را قطعی می کند، این است که نتوانید شکست بخورید. مگر در صورتیکه کار را رها کنید. حقیقتا به همین سادگی است. به تعریفی از موفقیت برای خودتان برسید. »

برای موفقیت تلاش کنید. اما یادتان باشد، زمانی که به موفقیت رسیدید، بدانید که هنوز خیلی چیزها هست که باید یاد بگیرید و مغرور نشوید. غرور صفت زشت برخی از افراد موفق می شود. برای همین ایمان را در کنار مسیر موفقیت رشد دهید.

کلام آخر!

کارگزاری کسب و کار هومه با حضور مهدی ارجمندی بعنوان یکی از فعالان حوزه روابط عمومی در عرصه سلامت و جمع دیگری از متخصصین روابط عمومی وظیفه مدیریت تیم تبلیغات و روابط عمومی را برعهده دارند. تجربه روابط عمومی های حرفه یی، تضمین موفقیت شما در کسب وکار شما عزیزان است.

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − 1 =