You are currently viewing پنج راز مهم در هنر بازاریابی و فروش
در هنر بازاریابی و فروش

پنج راز مهم در هنر بازاریابی و فروش

ظهور و بروز تکنولوژی های نوظهور سطح آگاهی ها و اطلاعات انسان را بالا برده است و همچنین سبک زندگی در پرتو این آگاهی ها و دانایی ها به مراتب تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کرده است. علم بازاریابی و فروش نیز باید به موازات این سبک زندگی، تحولات زیادی را پذیرا باشد.

در این مقاله قصد داریم ۵ راز مهم در مسیر تغییر سبک زندگی هنر بازاریابی و فروش را با شما در میان بگذاریم.

  1. اگر از شرایط فعلی راضی نیستی، یا تغییرش بده یا رهایش کن!

علم بازاریابی و فروش برای آن حائز اهمیت است که با فنونش تلاش می کند مجموعه هیچگاه به مرض نارضایتی از خود نرسد. یک برنامه و یک تیم بازاریابی باید به فکر تغییر باشد. زیرا همیشه در اوج نمی مانیم و همیشه رقبای جدید با ابتکارات جدید ظهور می کنند.

  • اگر فکر می کنی هر کسی مشتری توست، بنابراین هیچکس مشتری تو نیست

هیچ محصول یا خدمتی در این جهان وجود ندارد که بتواند پاسخگوی نیازها و خواسته های تمام مردم دنیا باشد. بازارتان را بخش بندی کنید. و برنامه یی خاص برای هر بخش از بازارتان تدوین کنید. لازم نیست شما با توجه به شرایط ویژه هر مشتری سازگار شوید؛ بلکه مثل شرکت فورد شرایط خودتان را به مشتری تحمیل کنید!! بازار هدف خود را مشخص کنید تا بصورت اتفاقی کار نکنید.

مسیر تغییر سبک زندگی هنر بازاریابی و فروش

برای درک بهتر می توانید مقاله« انواع مشتری در کسب و کار خود را بشناسید / تیم فروش حرفه ای باید بداند » را مطالعه کنید.

  • بازاریابی جنگی است بر سر درک مردم از یک محصول یا برند و نه بر چگونگی آن محصول

بسیاری از مردم آمریکا معتقد هستند که نوشابه کوکاکولا از نوشابه پپسی خوشمزه تر و بهتر است و کوکاکولا را هرگز با نوشابه پپسی عوض نمی کنند. برای همین کمپانی پپسی تحقیق جالبی کرد.

شرکت پپسی در میز چند فروشگاه زنجیره یی بزرگ، لیوان های یکبار مصرف قرار دادند و در ان نوشابه پپسی ریختند. پس از کسانیکه در سبد خریدشان نوشابه کوکاکولا بود، خواستند لیوان را بردارند و تست کنند و از روی طعم، بگویند محتوای کدام لیوان، نوشابه کوکاکولا است. نتیجه این شد که بیش از ۷۶ درصد از طرفداران کوکاکولا ندانسته طعم یکی از لیوان ها را بهتر از بقیه دانستند!

بنابراین نتیجه این تحقیق نشان می دهد که درک مردم از نوشابه کوکاکولا با چگونگی ( کیفیت ) واقعی این نوشابه متفاوت است!

  • فقط اندکی بهتر شدن کافیست!

در لیگ حرفه یی بیسبال آمریکا برای ارزیابی و انتخاب بازیکنان، اگر بازیکنی بتواند ۲۵ درصد ضربه موفق داشته باشد؛ یعنی یک موفقیت! یعنی از هر ۴ توپی که به سمت آنها می آید یک ضربه عالی به توپ بزند. اگر یک بازیکن به چنین آماری برسد یعنی می تواند در لیگ حرفه یی بیسبال آمریکا بدرخشد. اما اگر بازیکنی میانگین ضربات موفق به توپ خود را به جای ۲۵ درصد به ۳۰ درصد برساند؛ یعنی از هر ۱۰ توپی که به سمتش می آید، ۳ ضربه عالی به توپ بزند، آنوقت تبدیل به یک فوق ستاره در جهان می شود که در فصل بعدی مسابقات لیگ حرفه یی قراردادهای چند ده میلیون دلاری امضا می کنند.

تدوین برنامه بازاریابی و تیم بازاریابی

با یک مقایسه ساده؛ متوسط یک بازیکن متوسط بیسبال آمریکا آمریکا از هر ۲۰ توپ باید ۵ توپ عالی بزند با میانگین ۲۵ درصد. در حالیکه بازیکن حرفه یی از هر ۲۰ توپی که به سمتش می آید باید ۶ ضربه عالی به توپ بزند، یعنی با میانگین ۳۰ درصد. تنها با یک ضربه بیشتر !!!!یک ضربه تا تبدیل شدن به یک فوق ستاره!!!

نکته مهم : برای اینکه از مرز خوب بودن به مرز عالی بودن قدم بگذارید، فقط کافی است که عملکرد خودتان را اندکی بهبود ببخشید. اما یادتان باشد که شما ابتدا باید، به مرز خوب بودن برسید. اما در هر مرحله یی که هستید این قانون صادق است.

  • موفقیت یعنی ده درصد برنامه ریزی و ۹۰ درصد عرق ریختن!

سریعترین راه برای به هدف زدن، شلیک کردن است! نباید زیاد مشغول آماده شدن و هدفگیری شد. زیرا وقتی شلیک انجام شد، می توان محل اصابت گلوگله را دید و سلاح را متناسب با آن دوباره تنظیم کرد و هدف گرفت و شلیک کرد. یقینا با انجام چندین باره این کار به هدف خواهید زد.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

موفقیت و احساس رضایت در یک کسب و کار ، در عمل کردن و دست به کار شدن نهفته است. بازاریابی یعنی عمل کردن به آن تکنیک هایی که برای فتح بازار اجرا می کنیم.

 هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده + 10 =