You are currently viewing چطور از غرفه نمایشگاهی خود بهترین بهره را ببریم؟ ( قسمت اول )
چطور از غرفه نمایشگاهی خود بهترین بهره را ببریم

چطور از غرفه نمایشگاهی خود بهترین بهره را ببریم؟ ( قسمت اول )

نمایشگاه نقطه تشکیل عرضه و تقاضا است. و در واقع نمایشگاه یک شکل از بازار است. در برخی از مناطق شهری و روستایی بازارهای فصلی تشکیل می شود و تولیدکنندگان بومی مایحتاج عمومی مشتریان خود را در آنجا عرضه می کنند، که همیشه بعنوان یک بازار، مورد استقبال مردم بوده اند و بازاری مناسب برای کسب و کارهای کوچک و خانگی است.

نمایشگاه، محل ارائه کالا و خدمات، محل عقد قراردادها، محل مذاکره‌های تجاری، محل مشاهده، انتخاب و خرید کالا، فضایی برای ارائه نوآوری‌های شرکت‌ها، محل یادگیری، آشنایی با آیین‌ها و مراسم‌ها، رسیدن به ایده‌ها و اندیشه‌های جدید، محل برقراری روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، علمی، آشنایی با علوم و فنون و دانش فنی و فناوری، محل انجام تبلیغات، محل پخش انتشارات، محل ارائه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی و مکانی برای بسیاری از فعالیت‌های مفید و مؤثر اقتصادی و تجاری است.

نمایشگاه و ارزش وجودی آن

امروزه نمایشگاه از شکل ابتدایی خود خارج شده و صرفا محلی برای خرید وفروش کالا نیست، بلکه برخی از افراد در خلال برپایی نمایشگاه بدنبال اهداف خاصی از جمله یافتن شغل مناسب،کسب اطلاعات تخصصی مشاغل،آشنایی با صنعتگران وایجاد ارتباط با دیگر تولید کنندگان می باشند.

نمایشگاه یک فرصت ویژه با ابعاد مختلف تجاری است که شرکت‌ها و سازمان‌ها با شناخت دقیق ویژگی‌های هر نمایشگاه و انتخاب و تصمیم به حضور آگاهانه، می‌توانند بهره برداری‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلفی مانند برندسازی، اطلاع رسانی و بازاریابی داشته باشند.

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای شرکت در نمایشگاه به طور معمول بخش‌های روابط عمومی، بازاریابی و فروش ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با مسائل نمایشگاهی دارند و مدیریت امور نمایشگاهی سازمان بر عهده این واحدها است.

نمایشگاه یک فرصت است

مزایای حضور در نمایشگاه

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی چندین مزیت مهم برای کسب و کارها دارد. در زیر به چند مورد از مزایای حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی برای بازاریابی کسب‌ و کار اشاره می‌کنیم:

  • جذب بازار هدفمند

نمایشگاه‌ها امروزه هدفمند و اختصاصی برگزار می شوند، از این رو یک بازار هدفمند که به محصول شما علاقه‌مند هستند، را جذب می‌کنند. اگرچه این رویداد تنها چند روز طول می‌کشد؛ ولی هزاران نفر از مشتریان علاقه‌مند به یک محل می‌آیند تا به طور خاص در مورد محصولات شما اطلاعاتی به دست آورند. بنابراین حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی فرصتی برای تبلیغ و فروش محصول شما است.

  • جذب مخاطبان جدید

نمایشگاه یک بازار هدفمند با رویکرد نمایش و اعلام تازه های یک کسب و کار است. مخاطبان به نمایشگاه‌ها می‌آیند تا در مورد برندهای جدید، محصولات جدید و راه‌حل‌های جدید برای شیوه‌ی زندگی کاری خود اطلاعات کسب کنند. حضور در نمایشگاه‌، فرصتی عالی برای راه‌اندازی یک محصول جدید و توسعه بازار است.

  • توسعه و بهبود ارتباطات

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی فرصتی برای دیدار با مشتریان بالقوه و مشتریان وفادار فراهم می‌کند. ارتباط چهره به چهره با مشتریان این امکان را می دهد که شما می‌توانید ارتباط موثر را خلق کنید و درباره‌ی طرح‌های بلند مدتی که دارید با مشتریان صحبت کنید.

تعامل شخصی با مشتریان که به واسطه‌ی حضور در نمایشگاه‌ها فراهم می‌شود به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد یک ارتباط مستقیم و بسیار مؤثر با مشتری خود ایجاد کنید؛ چرا که وقتی بتوانید یک ارتباط را برای مدت زمان زیادی حفظ کنید، می‌توانید کسب ‌و کار و شبکه‌ی خود را از طریق سایر مشتریان توسعه دهید.

  • افزایش جذب مشتری و فروش

نمایشگاه ها با ایجاد روابط جدید و ارتباطات عمیق‌تر، کانال‌هایی برای جذب مشتریان جدید فراهم می‌کند. ممکن است شما یک بازار جدید را پیدا کنید، که هنوز بهره‌برداری نشده است و یا ممکن است نیاز به یک محصول جدید بالقوه را کشف کنید. 

  • تبلیغ و شبکه‌یابی مقرون‌به‌صرفه

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی یک راه‌حل مقرون ‌به ‌صرفه برای بازاریابی برند و فروش محصولات شما است. با استفاده از یک غرفه‌ی ساده اما زیبا، برخی از لوازم جانبی فناوری و محصولات برای فروش، این نمایشگاه‌ها راه‌های ساده و ارزان برای معرفی برند شما به بازار هستند.

فروش و معرفی مستقیم محصولات
  • تبلیغات و بازاریابی برای تمام سال

یک ملاقات ساده در یک نمایشگاه می‌تواند به بازاریابی برای کسب و کار شما و مشتری شما منجر شود. توزیع بسته های تبلیغاتی نمایشگاهی یا توضیح محصول و معرفی محصولات تبلیغاتی موجب افزایش آگاهی مشتری در مورد شرکت و برند شما می شود. ولی این آگاهی را می بایست در تمام سال حفظ کرد. اگر شما به تماس‌های تبلیغاتی ادامه دهید و رابطه با مشتری را حفظ کنید.

  • فروش مستقیم محصولات و خدمات

مهم‌ترین دلیل حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها، فروش و معرفی مستقیم محصولاتشان است. فروش مستقیم پیچیدگی‌ها و سختی‌های فروش اینترنتی یا فروش تلفنی را ندارد و برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند که با مشتری برای فروش موفق محصول خود ارتباط برقرار کنند.

 کلام آخر

اگر مجموعه شما تصمیم به حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی گرفته است، یقینا به دنبال جذب بیشتر بازار کار است. اما حضور در نمایشگاه ها هر چند بسیار خوب و مفید است، اما نکاتی است که باید قبل از حضور در نمایشگاه ، حین نماشگاه و بعد از نمایشگاه، رعایت کرد. در غیر اینصورت نمایشگاهی که با هدف جذب بازار کسب و کار روی آن حساب می کردیم متاسفانه نتایج قابل قبولی را از مشارکت در نمایشگاه کسب نمی کنیم.

تماس با ما

دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه برای دستیابی به نتایج قابل قبول فعالان و صاحبان کسب و کارهای کشورمان از شرکت در نمایشگاه و همچنین آسودگی و اطمینان خاطر از برپایی یک نمایشگاه دلخواه و درخور کسب و کار آنها، با بیش از ۱۲ سال تجربه فعالیت در حوزه روابط عمومی و برگزاری نشست ها، همایش ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی همراه شما است.

حضور کارشناسان و مشاورین برتر هومه در کنار کسب و کارهای ایرانی می تواند از بکارگیری تمام ظرفیت نیروی انسانی آنها برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی جلوگیری کند، و با مشارکت و همراهی در این حضور ارزشمند، خیالی آسوده را برای شما ایجاد کند. هومه همراه کسب و کار شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × دو =