You are currently viewing برچسب های امنیتی – هولوگرام

برچسب های امنیتی – هولوگرام

هولوگرام چیست؟

واژه هولوگرام به معنای تمام نگار یا بعد نگار برچسبی است با قابلیت افزودن آیتم های امنیتی و فوق امنیتی، یک محصول تصویری با قابلیت ایجاد تصاویر سه بعدی ، که با تکنولوژی هولوگرافی و با استفاده از لیزر به صورت برچسب به شکل شیت و رول تولید می شود و دارای جلوه های بصری منحصر به فرد از نام ، آرم و یا طرح های گرافیکی در لایه های مختلف می باشد .

هولوگرام یک ساختار تقریبا مسطح است که از پستی و بلندی هایی در حد میکرون و یا کوچکتر تشکیل شده است. که بر اثر نوردهی مناسب طی فرآیندی پیچیده و بسیار دقیق اپتیکی بصورت یک تصویر سه بعدی ایجاد میگردد و در واقع نور منعکس شده از آن تداعی کننده شی واقعی است.

دسته بندی هولوگرام ها بر اساس طرح

کارگزاری کسب و کار هومه

طرح عمومی

طرح اختصاصی

طرح عمومی و پیش آماده

این نوع، دارای نوشته های از پیش آماده می باشند که در برخی موارد با طرح ها و گیلوش های منحصر به فرد، نیز تلفیق شده اند. این نوشته ها عموما GENUINE ، ORIGINAL، OK و … غیره هستند که با توجه به کاربرد  مشتری، انتخاب و تولید می شوند.و ابعاد عرضه آن ها مشخص می باشد، بدیهی است که زمان  و هزینه تولید، کاملا متفاوت و ارزان تر از طرح های اختصاصی می باشد. می توان روی این برچسب ها، پس از تولید، اطلاعاتی از قبیل شماره سریال یا لوگو چاپ کرد که البته این اطلاعات خاصیت امنیتی و ماهیت هولوگرامی ندارد.

در هولوگرام های عمومی، به هیچ وجه توانمندی امنیتی همانند طرح های اختصاصی وجود ندارد و به نوعی جنبه میانبر و سرعت بخشی و یا در مواردی پلمپ فیزیکی بدون توجه به امکان تولید مشابه را دارند . با این حال نیاز بخشی از بازار مصرف را تامین می کند. مخصوصا اگر با زیر لایه های تخریب شونده سفارش داده شود، می تواند تنها نیاز به امنیت فیزیکال و اطمینان از پلمپ را براورده کند.

طرح اختصاصی و سفارشی

این نوع طبق نیاز مشتری طراحی و تولید می شود و به طور خاص متعلق به سفارش دهنده می باشد. در این حالت می توان هولوگرام را برچسب اطمینان نامید چرا که ویژگی های امنیتی همچون گیلوش و میکروتکست (ریزمتن) را در بر گرفته و سناریوی امنیتی مد نظر را پیاده سازی و اجرا می نماید.

هولوگرام های طرح اختصاصی در سطوح مختلف (تجاری، امنیتی و فوق امنیتی) ارائه می شود که با توجه به کاربرد سفارش دهنده، طراحی و تولید می شود. و حتی قابلیت رهگیری و کنترل اصالت پیدا می کند. این نوع هولوگرام ها همانند سایرهولوگرام ها، می تواند روی فویل های رنگی و زیر لایه های متفاوت تولید و عرضه شوند.

چاپ طلاکوب و برجسته

کارگزاری کسب و کار هومه

از انواع چاپ که به روی کاغذ یا مقوا یا هدایای تبلیغاتی شما جلوه و زیبایی می‌بخشد، چاپ طلاکوب و چاپ برجسته است. این دو نوع چاپ کاربرد فراوانی در صنعت چاپ دارد و برای کسانی استفاده می‌شود که می‌خواهند طرح متفاوتی را روی مقوای کارت ویزیت و کاغذ سربرگ، پاکت، ست اداری، کاتالوگ و … داشته باشند. شبکه چاپ برای شما طرح‌های دلخواه و سفارشی شما را به صورت چاپ طلاکوب و برجسته در اندازه‌های گوناگون انجام می‌دهد. از چاپ طلاکوب و برجسته در محصولات کاغذی و مقوایی استفاده می‌شود. مانند:

چاپ سررسید، اقلام ست اداری، ساک دستی، لیبل، کارت ویزیت، کاتالوگ، و …

چاپ طلاکوب در رنگهای مختلف

 اگر می‌خواهید کارت ویزیت یا کاتالوگ خاص با طراحی زیبا و شیک داشته باشید، می‌توانید از این چاپ و ترکیب هر دو بهره ببرید.از نام این نوع چاپ به نظر می‌رسد، فقط به رنگ طلایی انجام می‌شود. اما چاپ طلاکوب به صورت نقره کوب و رنگی کوب شامل : آبی، سبز، قرمز، بنفش و … هم اعمال می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و به این وسیله به محصول چاپی خود زیبایی مضاعف ببخشید.

روش انجام چاپ روی طلاکوب و برجسته چگونه است؟

چاپ امباس یا برجسته از طریق دستگاهی صورت می‌گیرد که طرح‌های مورد نظر از طریق سیلندرهای دستگاه بر روی سطح، اعمال می‌شود. سطحی که می‌خواهیم روی آن چاپ برجسته انجام شود را از این دستگاه عبور داده و طرح دلخواه به وسیله‌ی فشار، چاپ می‌شود. اگر جنس سطح به گونه‌ای باشد که مقاوت سطحی آن بالا باشد، برای چاپ برجسته از روش‌های حرارتی استفاده می‌شود.

چاپ طلاکوب به دو روش سرد و گرم انجام می‌شود. چاپ طلاکوب به روش حرارتی یا چاپ داغی از انواع چاپ برجسته به شمار می‌آید. در چاپ طلاکوب حرارتی، طرح انتخابی ابتدا بر روی کلیشه پیاده می‌شود و با اعمال فشار و حرارت از طریق کلیشه طرح مورد نظر روی سطوح اعمال می‌شود. بنابراین طراحی دقیق این کلیشه و مطابقت آن با طرح سفارش داده شده از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از این کلیشه می‌توان کارهای با تیراژ بالا تولید کرد. در چاپ طلاکوب سرد، چاپی که روی سطح ایجاد می‌شود، برجستگی ندارد و مشابه با چاپ افست انجام می‌شود .

دپارتمان چاپ و طراحی هومه با بهره گیری از سالها تجربه و تکنیک می تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری کند. باعث افتخار مجموعه ماست که همراه شما باشیم.

سوالات رایج

انواع هولوگرام

هولوگرام های دوبعدی  از تصاویر دو بعدی ساخته می شوند و رنگهای رنگین کمان را تحت یک محدوده وسیع از شرایط نوردهی نمایش می دهند و دارای یک لایه تصویر هولوگرام و بدون عمق می باشند.

این نوع هولوگرامها از مدلهای سه بعدی ( با همان اندازه) بوجود می آیند و ترکیبی از عمق و رنگ را نمایش می دهند.

این هولوگرامها هم از مدلهای سه بعدی و هم از تصویر گرافیکی ساخته می شوند و  نتیجه یک تصویر برجسته درخشان با المان های مسطح قابل دیدن با هر نورپردازی می باشد.

این نوع از هولوگرامها نیز از یک تصویر ساخته می شوند ولی زمینه و پیش زمینه آن بصورت لایه های دو بعدی جداگانه دیده می شوند، بنابراین به خوبی رنگهای رنگین کمان، عمق و حرکت را به نمایش می گذارند و به راحتی در زیر نور معمولی قابل دیدن می باشند.

این نوع هولوگرام ها از چند لایه تصویر تشکیل شده اند که طوری روی هم می خوابند که تشکیل یه شکل ۳ بعدی را می دهند .امکان گردش و تغییر در این روش بسیار زیاد است و از طریق نگاه کردن از زاویه های مختلف می توان تصاویر ۲ بعدی و ۳ بعدی را مشاهده کرد . با این روش می توان طرح ها و عکس های ۲ بعدی را تبدیل به سه بعدی کرد ، به این صورت که طرح در عمق های مختلف تصویر بصورت معلق باقی می ماند . (بالا و پایین آن لایه قرار می گیرد)

در این نوع هولوگرام دوبعدی تصاویر نقطه به نقطه ساخته می شوند و در نهایت هزاران نقطه در مجاورت هم تصویر نهائی را می سازند که با تغییر زاویه دید می توان هر یک از نقاط یا دسته ای از آنها را با رنگی متفاوت مشاهده نمود.کاربرد این نوع هولوگرامها بیشتر درموارد امنیتی،کارتهای شناسائی،پاسپورتها واسناد ومدارک می باشد.

در این نوع هولوگرام تصویر حاصل دارای تطابق رنگی کامل و واقعی با موضوع اولیه می باشد به رنگ طبیعی خود دیده می شوند و با ایجاد فاصله ای بین زمینه و تصویر جلو، می تواند عمق را در آن مشاهده نمود و عکس به طور طبیعی و زنده منعکس می‌شود که به هیچ عنوان قابل کپی برداری نمی‌باشد .

در این هولوگرامها می توان دو یا چند تصویر مختلف را از زوایای متفاوت و با تغییر زاویه دید بصورت افقی یا عمودی مشاهده نمود.

در این نوع هولوگرامها، متون و تصاویر مخفی داخل هولوگرام وجود دارند که در حالت عادی و با چشم غیرمسلح به سختی قابل رؤیت هستند و فقط با ذره‌بین می توان آنها را مشاهده نمود .

درواقع فیلم متحرکی می باشد که در مسیر حکاکی نور تحت تابش قرار میگیرد. این تکنیک ما را قادر می سازد تا از انسانها، حیوانات و اشیاء بزرگ هولوگرام تهیه نمائیم. در این نوع هولوگرام قابلیت پیوسته تصویر وجود دارد و کاربرد آن در موارد فانتزی، تبلیغاتی و غیره می باشد .

طرح این نوع هولوگرام روی لایه نازکی از ماده ای مثل آلومنیوم که در روی آن لایه پلی استر با ضخامت کم قرارداده شده است، حک می شود. سپس توسط اعمال فشار و حرارت با ماشین چاپ گرم و به واسطه عملکرد چسب آن به صفحه کاغذ یا کارت پلاستیکی منتقل میشود و پس از آن جزء جدائی ناپذیر سطح الصاق شده گردیده و به هیچ وجه قابل جداسازی نمی باشد. کاربرد این نوع هولوگرام در موارد خاص ایمنی و اسناد و مدارک می باشد .

هولوگرام متحرک

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت تصویر مخفی با استفاده از نور UV ممکن است .

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت آن بوسیله نور ماورای بنفش یا فیلتر مخصوص . مورد مصرف در اسناد دولتی و اسکناس . 

در این نوع هولوگرام از فویلهای شفاف استفاده می شود که معمولاٌ بر روی اسناد الصاق شده و به گونه ای است که متن زیر برچسب قابل مشاهده می باشد.

هولوگرام ضدسرقت (ضدجعل) خود به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم میشود که هنگام برداشتن برچسب از روی سطح، تخریب می شود.

این نوع برچسبها در هنگام انتقال از روی سطح چسبیده شده، خراب نمی شوند.

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. گروه طراحی تبلیغاتی مونیکس
    مشاور و مجری کلیه امور تبلیغاتی
    طراحی گرافیک | طراحی سایت | چاپ و تبلیغات | برندینگ | موشن گرافیک | طراحی اپلیکیشن | طراحی سایت | طراحی
    و چاپ | چاپ دیجیتال

    با مونیکس دیده شوید..!

    https://themonix.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

دو × دو =