You are currently viewing چگونه روابط عمومی دیجیتال می تواند حضور یک برند را بهبود بخشد؟
چگونه روابط عمومی دیجیتال می تواند حضور یک برند را بهبود بخشد؟

چگونه روابط عمومی دیجیتال می تواند حضور یک برند را بهبود بخشد؟

دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه-  روابط عمومی دیجیتال یک استراتژی است که برای افزایش آگاهی از برند شما با استفاده از روش های آنلاین استفاده می شود. از بسیاری جهات، شبیه به روابط عمومی سنتی است، اما این فرصت را برای دستیابی به مخاطبان بسیار گسترده‌تری فراهم می‌کند که تنها با روش‌های آفلاین نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. برای ایجاد بیشترین تأثیر، روابط عمومی دیجیتال بر استراتژی‌های مبتنی بر اینترنت مانند بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تأثیرگذار و رسانه‌های اجتماعی متکی است.

اهمیت روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال یک استراتژی قدرتمند در اختیار مدیران روابط عمومی حرفه ای است که می تواند حضور آنلاین و دیده شدن یک برند را بهبود بخشد. اطلاعات ثابت را می توان به مکالمه تبدیل کرد و شرکت ها می توانند تقریباً در هر زمانی از شبانه روز به طور مستقیم با مخاطبان هدف خود صحبت کنند. با برقراری ارتباط و اشتراک گذاری با مخاطبان هدف، می توان گفتگویی را آغاز کرد که تمرکز شما را روشن می کند و اخبار و اطلاعات را بسیار سریعتر از همیشه منتشر می کند.

هدف روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال در مقابل روابط عمومی سنتی

روابط عمومی سنتی شامل شبکه سازی با روزنامه نگاران به منظور برجسته شدن در نشریات چاپی است. زمانی، هدف تبلیغات در روابط عمومی سنتی این بود که مشتریان خود را در روزنامه ها، مجلات، رادیو و تلویزیون پیدا کند. در شرایط کنونی اکثر افرادی که در روابط عمومی سنتی تخصص داشتند، تمرکز خود را به سمت روابط عمومی دیجیتال تغییر داده‌اند – اغلب خوانندگان یا بینندگان بیشتری در محتوای آنلاین نسبت به آفلاین پیدا می‌کنند – اگرچه برخی از اشکال سنتی روابط عمومی هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.

راه های آنلاین زیادی برای تبلیغ یک کسب و کار وجود دارد. روابط عمومی دیجیتال شامل طیف گسترده ای از امکانات بازاریابی مانند مصاحبه با نشریات آنلاین، افزایش حضور آنلاین شما و استفاده از قدرت تعاملی رسانه های اجتماعی برای رشد و شناخت بیشتر است.

روابط عمومی دیجیتال شامل چه چیزی است؟

امکانات برای تبلیغ آنلاین تقریباً بی پایان است. کسب و کارها باید فراتر از فرصت های چاپ نگاه کنند و با مخاطبان هدف خود به صورت آنلاین تعامل داشته باشند. آژانس های روابط عمومی دیجیتال بهترین روابط عمومی سنتی را با تمرکز بر روندهای جدید در بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی و موارد دیگر ترکیب می کنند.

یک متخصص روابط عمومی دیجیتال از طیف گسترده ای از روش ها و ابزارها برای بهبود حضور مشتری در وب استفاده می کند. بطور مثال :

  • آماده سازی بیانیه های مطبوعاتی آنلاین ( تولید رپورتاژ آگهی )
  • ایجاد روابط با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان آنلاین برای ایجاد پوشش خبری آنلاین ( تولید رپورتاژ خبری )
  • تنظیم پروفایل کسب و کار
  • سازماندهی بررسی و مصاحبه آنلاین
  • بهینه سازی پیوندهای مرتبط وبسایت شما با انتشارات مطبوعاتی؛ روابط عمومی دیجیتال از طریق ایجاد پیوندهای معتبر به وب سایت خود از وبلاگ ها و سایت های خبری با ترافیک بالا، رتبه بندی جستجوی سایت را افزایش می دهد.
  • بازاریابی اینفلوئنسر و اطلاع رسانی وبلاگ نویسان برای به دست آوردن نام در حساب ها و وبلاگ های رسانه های اجتماعی با نفوذ
  • انتشار محتوای آنلاین برای کسب شهرت بیشتر و بک لینک با کیفیت بالا
افزایش ترافیک وب سایت

هدف روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال و روابط عمومی سنتی یک هدف مشترک دارند، و آن کمک به بهبود شهرت برند و افزایش دیده شدن آنها در بین اعضای مخاطب هدف است. هر دوی اینها استراتژی هایی برای شناسایی بیشتر یک برند هستند. تفاوت اصلی بین آنها انتخاب روش های مورد استفاده برای تحقق این هدف است. هدف روابط عمومی دیجیتال ایجاد ارزش برند در حین استفاده از ابزارهای دیجیتال است.

ساختن یک برند قوی در عصر دیجیتال که دریای رقبا دائماً در حال رشد است می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما روش‌های متنوعی وجود دارد که می‌توان از آنها برای افزایش دیده شدن و ماندن در رقابت استفاده کرد. اگر از روابط عمومی دیجیتال استفاده نکنید، به راحتی در دریای رقبا غرق می شوید!

 برای اینکه خود را از رقبا جدا کنید و در مسیرهای آنلاینی که بازارهای هدف، اطلاعات خود را در آن به دست می آورند و راه حل هایی را برای نقاط دردناک خود جستجو می کنند، باید یک برند کاملاً تعریف شده ایجاد و ارتباط مناسب با مشتریان برقرار شود.

چگونه روابط عمومی دیجیتال می تواند برای برند شما مفید باشد

هنگامی که یک کمپین روابط عمومی دیجیتال را شروع می کنید، در تلاش برای بهبود آگاهی از برند و حضور آنلاین خود خواهید بود. یک کمپین متمرکز می تواند تفاوت بزرگی در ایجاد هویت آنلاین شما و آنچه برند شما را منحصر به فرد می کند ایجاد کند.

در اینجا برخی از راه هایی که روابط عمومی دیجیتال می تواند برای برند شما مفید باشد آورده شده است:

  • افزایش ترافیک وب سایت

وقتی نام تجاری شما به طور مکرر و در مکان های مختلف در فضای مجازی منتشر می شود، افراد بیشتری شروع به بازدید از وب سایت شما خواهند کرد.

  • بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو

زمانی که محتوای شما در سایت های معتبری که به وب سایت شما پیوند دارند منتشر می شود، رتبه سئو شما برای کلمات کلیدی هدف شما بهبود می یابد. همانطور که رتبه سئو شما بهبود می یابد، این امر باعث بهبود ترافیک وب سایت و سرنخ ها یا فروش شما نیز می شود.

  • شما را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود معرفی می کند

انتشار مقالات با کیفیت بالا در سایت های معتبر باعث بهبود شهرت شما به عنوان منبع معتبر اطلاعات و افزایش اعتماد به برند شما می شود.

  • ایجاد سرنخ و فروش

با استفاده از این استراتژی، نام تجاری شما بیشتر در مقابل مخاطبان هدف علاقه مند ذکر می شود، و باعث ایجاد سرنخ از سوی برخی از افراد می شود که از وب سایت شما بازدید می کنند و در نهایت منجر به فروش بیشتر نیز می شود.

  •  تصویر برند خود را بهبود بخشید و اعتماد را افزایش دهید

مخاطبان هدف شما شروع به شنیدن چیزهای خوب بیشتر در مورد برند شما خواهند کرد و تعداد بیشتری از نظرات مثبت را مشاهده خواهند کرد.

بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو

محتوای خود را تغییر دهید

بازاریابی محتوا بخش مهمی از کمپین روابط عمومی دیجیتال است. هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود و پیدا شود، شهرت و جایگاه شما به عنوان یک مرجع بیشتر شروع به رشد می کند.

محتوایی که قبلاً نوشته‌اید می‌تواند به شکل متفاوتی از محتوا تبدیل شود و با استفاده مجدد ( یا مدیریت محتوا ) در پلتفرم دیگری به اشتراک گذاشته یا منتشر شود. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ منفرد را می توان با افزودن اطلاعات جدید گسترش داد و به چندین نوع محتوای دیگر تغییر کاربری داد، مانند: یک اینفوگرافیک، یک پست وبلاگ مهمان، مقاله ای در روزنامه محلی، مقاله ای در یک نشریه تجاری، به روز رسانی اخبار لینکدین و تولید یک ویدیوی کوتاه.

به این ترتیب، یک قسمت از محتوا می تواند به اطلاعاتی برای چندین منبع تبدیل شود، که همه آنها می توانند برای کمک به ارتقا و افزایش شهرت شما به اشتراک گذاشته شوند. این موضوع صرفاً بازنویسی محتوا نیست، بلکه همچنان ارزش افزوده و تقویت صدای خود به عنوان یک مرجع اصلی است.

قدرت رسانه های اجتماعی

ابزارهای کمی در یک کمپین روابط عمومی دیجیتال قدرتمندتر از رسانه های اجتماعی هستند. از طریق رسانه های اجتماعی، می توانید با مشتریان و اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید، استراتژی رقبای خود را مطالعه کنید و به طور مستمر در مورد جایگاه خود درگیر گفتگو باشید.

همانطور که به نوشتن و انتشار محتوای با کیفیت ادامه می دهید، به تبلیغ آن در بهترین کانال های رسانه اجتماعی ادامه دهید و دیگران را نیز تشویق کنید تا آن را به اشتراک بگذارند و تبلیغ کنند. ارزش و اطلاعاتی را ارائه دهید که ارزش به اشتراک گذاشتن و بحث کردن را داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهند که با مخاطبان هدف خود به گونه ای صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید که هرگز نمی توانستید با استفاده از روابط عمومی سنتی انجام دهید. در این پلتفرم، شما این فرصت را دارید که توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید، و با تاثیر مداوم بطور نامحسوس فروش خود را تداوم ببخشید. همچنین بیشتر از همه ابزارها، این فرصت را به شما می دهد تا به خواسته ها و نیازهای آنها گوش دهید، و بدانید که آنها تاکنون چه اطلاعات، محصولات یا خدماتی را پیدا نکرده اند.

اکثر کاربران اینترنت در رسانه های اجتماعی فعال هستند، به این معنی که این دقیقا همان جایی است که برند شما برای شناخته شدن باید باشد. تعامل با افرادی که در رسانه های اجتماعی حضور بیشتری دارند طبیعتاً نام و شهرت شما را می‌سازد.

تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی دیجیتال چیست؟

تفاوت واضحی بین بازاریابی آنلاین و روابط عمومی دیجیتال وجود ندارد. به طور کلی، بازاریابی به طور خاص بر فروش متمرکز است در حالی که روابط عمومی بر ایجاد یک تصور مثبت از برند شما متمرکز است.

 روابط عمومی دیجیتال قصد دارد در مورد آنچه که نام تجاری شما نشان می دهد، آنچه آن را منحصر به فرد می کند و به ویژه آنچه در لحظه جدید و هیجان انگیز در حال رخ دادن است، اطلاع رسانی کند. و هدف آن بیشتر افزایش ترافیک و آگاهی است، در حالی که بازاریابی معمولاً بیشتر بر روی تبدیل متمرکز است.

در بازاریابی، شما مستقیماً یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنید؛ ولی با روابط عمومی دیجیتال، شما برند یا شرکت را به طور کلی تبلیغ می کنید. اصل اساسی در پشت روابط عمومی دیجیتال، تبلیغ چیزی خبرساز به منظور افزایش آگاهی از برند است.

در بیشتر موارد، ایجاد روابط و شهرت قبل از اینکه بازاریابی موثر باشد، ضروری است. در حالت ایده آل، روابط عمومی دیجیتال و بازاریابی باید با هم کار کنند و یک استراتژی مکمل و غنی کننده یکدیگر باشند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

با یک کمپین روابط عمومی دیجیتال شروع کنید

اینکه روابط عمومی دیجیتال را خودتان انجام می دهید یا آن را توسط یک آژانس روابط عمومی دیجیتال همانند دپارتمان وب برندینگ هومه انجام می دهید، مهم نیست؛ نکته مهم شروع روابط عمومی حرفه ای است.

داشتن تصویری واضح از مخاطبان هدف یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید؛ اگر به وضوح نمی دانید چه کسی در بین مخاطبان شما قرار دارد، وقت آن رسیده است که بفهمید. از نظرسنجی ها و تعامل با رسانه های اجتماعی برای شناخت افرادی که به برند شما و پیام آن علاقه مند هستند، استفاده کنید.

تعیین کنید که اهداف شما چیست و بهترین رویکرد برای افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک به سایت شما چیست. به تولید محتوای معتبر ادامه دهید و شروع به ایجاد روابط با اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان برتر در جایگاه خود کنید.

اینکه چقدر زمان برای روابط عمومی دیجیتال در دسترس دارید ممکن است عاملی باشد که تصمیم می گیرید خودتان این کار را انجام دهید یا برون سپاری کنید. ممکن است بخواهید تمام یا بخشی از روابط عمومی دیجیتال خود را برون سپاری کنید. هرچه از استراتژی‌های روابط عمومی دیجیتال بیشتر استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که شهرت برند خود را بهبود ببخشید و کسب و کار خود را با موفقیت رشد دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 1 =