You are currently viewing تغییر تاکتیک شرکت خودروسازی BMW با مدل برندسازی BAV
تغییر تاکتیک شرکت خودروسازی bmw

تغییر تاکتیک شرکت خودروسازی BMW با مدل برندسازی BAV

بومی سازی روش تحلیل ارزش برند در کشور

شرکت خودروسازی BMW یک شرکت آلمانی تولید کننده موتور، موتورسیکلت و اتومبیل است، که بدلیل کیفیت، قابلیت اعتماد و برتری پشتیبانی و خدمات مشتری معروف و شناخته شده است.

بی ام دابلیو با استفاده از رگرسیون های BAV ( مدل ارزش سنجش برند ) متوجه شد مشخصات فنی، قدرت برند را در صنعت خودرو افزایش نمی دهد، سوال اصلی این بود که چرا با اینکه هزینه های زیادی صرف اضافه کردن آپشن های جدید، موتور قوی تر و سواری نرم تر می شود، اما آنها نمی توانند قیمت را به اندازه ی دلخواه بالا ببرند، و جواب BAV این بود، مولفه اصلی ایجاد تمایز برای بازار خودرو ایجاد حس لذت در رانندگی است، همینجا بود که شعار برند BMW تغییر کرد، این خودو طراحی شده برای لذت بردن از رانندگی. Designed for Driving Pleasure

البته تبلیغ روی مشخصات فنی و موتوری ماشین قطع نشد اما زمانی که می خواستند دلیل بالاتر بودن قیمت را برای مشتری توجیه کنند، فقط از همین یه جمله استفاده می کردند و واقعا هم جواب می داد، به گونه ای که همه فروشندگان در نمایندگی های BMW از این عبارت استفاده می کردند:

 “این ماشین گرونتره به خاطر اینکه برای لذت بردن شما طراحی شده، همه ی این کارها رو ما کردیم که شما لذت ببرین، اگر سواری به صرفه می خواین باید تویوتا بخرین، اما مطمئنم شما اینجا اومدین که از خرید اتوموبیل و از رانندگی تون لذت ببرین”

پس با ایجاد تمایز می توانیم محصول یا خدماتمان را گرانتر بفروشیم،  BAV به شما می آموزد که هر محصول را تا چه حد می توانید گرانتر بفروشید و قیمت گذاری شما صحیح هست یا خیر، چه محصولاتی را می توانید گران کنید و کدام محصولات کشش گرانتر شدن را ندارند.

استراتژی کسب و کار شرکت های بزرگ

روابط عمومی کارگزاری کسب و کار هومه در گفتگو با مهدی میرزاآقایی “تنها تحلیل گر ارزش برند به روش BAV در ایران” درخصوص روش تحلیل این مدل گفت: شرکت یانگ و روبیکام ( Y&R ) با مدل ارزش گذاری برند ( BAV) خود توانست از سال ۱۹۹۳ تاکنون بیشتر از ۶۰ هزار برند جهانی را در ۵۰ کشور دنیا تحلیل کند؛ و از این طریق با دستیابی به  9 میلیارد داده در رده یکی از استانداردترین مدل های برندسازی در دنیا قرار بگیرد.

این تحلیل گر ارزش برند، افزود: تیم تحلیل ارزش برند در این مدل براساس چهار مولفه تمایز، تناسب، اعتبار و دانش، فرایند کاری خود را اجرایی می کند. و در خاتمه، از نتایج بدست آمده تحلیل برند و تحقیق بازار، مسیر صحیح تبلیغات، درصد افزایش قیمت، درصد تولید محصول جدید و بطور کلی مسیر درست ماموریت و هدف تولید کسب و کار و برند را تعیین می کند؛ و بعنوان یک راهنما و مشاور تخصصی توسعه کسب و کار در کنار صاحبان کسب و کار و برندها قرار می گیرد.

چهار عامل اصلی سنجش ارزش  یک نام تجاری

مهدی میرزاآقایی با بیان اینکه، در حوزه برندسازی و بویژه تحلیل سنجش ارزش برند به روش BAV نزدیک به ۱۵ سال است که فعال هستیم، اظهار داشت: به همراه تیم تخصصی سنجش ارزش برند، تاکنون ۲۵ رده کالا و نزدیک به ۱۵۰ برند کالا را با این روش برندسازی ارزیابی کرده ایم؛ و می توانیم ادعا کنیم در کشور ایران، بیشتر از هر زمان دیگری به این روش مسلط هستیم.

قدرت برند

این تحلیل گر سنجش ارزش برند، وضعیت برندهای قدیمی ایرانی را ناراحت کننده دانست و خاطرنشان کرد: یقینا به دلیل شرایط تحریم ، اقتصاد کشور ایران با مشکلات عدیده یی دست به گریبان است و همین موضوع کار را برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار مشکل کرده است. اما در بهترین شرایط نیز امکان ورشکستگی یک برند حتی در توسعه یافته ترین کشورها نیز وجود دارد.

تماس با مشاورین هومه

وی در خاتمه افزود: هدف اجرای BAV این است که از افول ناگزیر برندهای خسته جلوگیری کنیم و سرعت رشد برندهای جدید را افزایش دهیم.    

شایان ذکر است شرکت ها، سازمان ها و صاحبان کسب و کارها که تمایل به بهره گیری از روش سنجش ارزش برند به روش BAV می توانند از طریق تماس با شماره های ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱ و ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ و یا راه های ارتباطی متنوع موجود در سایت از این خدمت بهره مند شوند. هومه همراه شما در توسعه کسب و کار شماست.

رزومه مهدی میرزاآقایی را از اینجا دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سه + شش =