You are currently viewing فرانچایز و توسعه کسب و کار
فرانچایز و توسعه کسب و کار

فرانچایز و توسعه کسب و کار

چهارمین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار از ۳۰ دی ماه لغایت ۳ بهمن ۱۴۰۰ با حضور برندهای برتر و پیشرو ایران در حوزه فرانچایز و توسعه کسب وکار در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کارگزاری کسب و کار هومه، نمایشگاه بین المللی فرانچایز و توسعه کسب و کار به مدت چهار روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر پذیرای علاقه مندان فعال در این حوزه می باشد.

فرانچایز چیست؟

فرانچایز یا همان فرانشیز ( Franchise ) ( فرانشیز به تلفظ فرانسوی و فرانچایز به به تلفظ انگلیسی ) به نوعی مجوز یا حق امتیاز برای استفاده از برند دیگران گفته می شود. به این معنی که یک برند مطرح حق امتیاز برای دسترسی به دانش تخصصی، فرایندها، آموزش، بازاریابی، تامین مواد، سازمان دهی، علائم تجاری، پشتیبانی و … به فرد یا شرکت دیگری نیز واگذاری می کند تا بتواند محصولات یا خدمات آن برند را تحت نام همان برند به فروش برساند. همانند نمایندگی فست فود عطاویچ، فلافل مامان جون، شیرینی فروشی الف، پوشاک هاکوپیان یا پاتن جامه، فروشگاه های زنجیره یی جامبو یا کوروش و بسیاری از نمایندگی مطرحی که در محل زندگی خود می شناسیم.

البته در صنعت بیمه به مساله فرانشیز نگاه متفاوت تری دارد. در صنعت بیمه، شرکت های بیمه همراه شما هستند و شما به تناسب سودی که از خدمات بیمه یی می برید می بایست مبلغی را بعنوان فرانشیز دریافت کنید.

فرانچیز در کسب و کار

فرانچیز در کسب و کار

وقتی یک کسب‌وکار قصد افزایش سهم بازار خودش را دارد و یا میخواهد در یک محدوده جغرافیایی با کمترین هزینه ممکن به شهرت برسد، می تواند برای محصولات و خدماتش یک حق امتیاز قرار دهد که افراد مختلف می‌توانند آن را خریداری کنند.

فرانچایز یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای توسعه کسب و کار در کشورهای در حال توسعه می باشد، بویژه برای کارآفرینانی که قصد ورود به دنیای کسب و کار و راه اندازی یک کسب و کار با حداقل میزان ریسک و بیشترین بازدهی و سوددهی را دارند می توانند روش فرانچایز یا فرانشیز را انتخاب کنند.

مزایای روش تجارت فرانچایز

  • شما از نام و اعتبار یک برند معروف و شناخته شده استفاده می کنید؛ متعاقب آن در زمان کمتری به فروش بالا می رسید.
  • منابع مالی تان را ذخیره می کنید؛ با بهره گیری از یک برند شناخته شده و سازمان یافته، دیگر نیازی به نیست تا منابع مالی خودتان را برای شناساندن کسب و کارتان به مشتریان صرف کنید. و هزینه تبلیغات و بازاریابی هدفمندتر و ارزان تر می شود.
  • کاهش ریسک شکست کسب وکار؛ زیرا با توجه به تبلیغات گسترده و حمایت های اجرایی و عملیاتی صاحب امتیاز یا فرانچایزر دیگر در مشکلات و بحران ها و یا حتی در زمان اوج کاری شما تنها نیستید.
  • تیمی کار کردن در روش فرانچایز: شاید پرداخت درصدی از فروش در کنار درصد حق اعطای فرانچایز در تفکر بعضی ها عیب محسوب شود. اما هم تیمی قوی داشتن یقینا به شما خیال آسوده تری را در بازی راه اندازی کسب و کار فراهم می کند. یک شراکت پرسود و بهره گیری از تجربه و موقعیت دیگران برای شروع بسیار لازم و ضروری است.
مزایای روش تجارت فرانچایز

معایب روش تجارت فرانچایز

  • هزینه بالا در ابتدای راه اندازی کسب و کار؛ بدلیل خرید حق امتیاز و همچنین تامین فضا و امکانات متناسب با درخواست صاحب امتیاز یا فرانچایزر فرد امتیاز گیرنده یا فرانچایزی شما متحمل هزینه های بالایی می شوید.
  • توسعه کسب و کار تنها با اختیار صاحب امتیاز؛ شما برای توسعه کسب و کار و یا بکارگیری از خلاقیت های شخصی باید با فرانچایزر خود هماهنگ کنید. و بدون موافقت آنها کاری نمی توانید انجام دهید.
  • شکست برند موجب شکسب شما می شود، برندهای بسیاری را می شناسیم که با تمام محبوبیت خود ورشکست شده اند، و برند شما نیز از این قاعده مستثنی نیست!  
تماس با کسب و کار هومه
تماس با هومه

فرانچایز و قدرت برندینگ

برندینگ و فرانچایز را میتوان دو مساله همسو در رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار دانست. این دو مساله با ایجاد اعتماد بیشتر در میان مشتریان نیز، خیال آنان را از یک خرید مطمئن و لذت بخش راحت می کند. روش فرانچایز می تواند بعنوان یک ساختار مطمئن در راه اندازی کسب وکار برای کارآفرینان و افراد جویای شغل قرار بگیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − 8 =