You are currently viewing خدمات توسعه بازار داخلی

خدمات توسعه بازار داخلی

آیا در حال تولید محصول و خدمت جدید هستید و از شکست فروش آن می ترسید؟

آیا در حال تولید محصول و خدمت جدید هستید و برای موفقیت در فروش بدنبال راهکار هستید؟

آیا محصول جدید و یا خدمت شما با توجه به نیازهای داخلی تولید شده است؟

آیا کسب و کار شما نیاز به تولید محصول جدید دارد؟

آیا برای توسعه کارتان در بازار داخلی استراتژی سودمندی را درنظر گرفته اید؟

آیا بودجه یی را برای امور توسعه و سرمایه گذاری در حوزه کاری منظور کرده اید و برای انجام کار درست زمان برایتان مهم است؟

اگر سوالاتی اینچنینی دغدغه شما و مدیران مجموعه تان است، یقینا شما به حضور کارشناسان و خبرگانی در حوزه توسعه بازار نیاز دارید. و هومه با حضور مجریان و مشاورین برتر در حوزه توسعه و افزایش بهره وری و بهینه سازی می تواند همراه خوبی برای شما باشد.

توسعه بازار چیست ؟

توسعه بازار به معنای جلب توجه مخاطب به محصول و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریال بالفعل و وفادار است. در معنای فنی تر توسعه بازار یکی از استراتژی های رشد شرکت است که بازارهای جدیدی را برای محصولات و خدمات فعلی شناسایی کرده و توسعه می دهد. استراتژی توسعه بازار، مشتریان بالقوه جدید را در بازارهای جدید و غیرمشتریان را در بازار هدف کنونی، هدف خود قرار می دهد.

استراتژی توسعه بازار در واقع شامل گسترش بازار بالقوه در میان کاربران جدید می‏‌شود. این کاربران جدید می‏‌توانند در بخش‌های جغرافیایی جدید، در گروه‌های اجتماعی جدید، در گروه‌های روانشناختی جدید و در بخش‌های صنعتی جدید در نظر گرفته شوند؛ به‌عبارت دیگر استراتژی توسعه بازار می‌تواند نوعی روش استفاده‏‌ی جدید از یک محصول یا خدمت را نیز در بر گیرد.

کارگزاری کسب و کار هومه

چه کسب و کارهایی به توسعه بازار نیاز دارند؟

  • تمام شرکت‌ها (صرفنظر از نوع محصول و گروه صنعت) تمایل به جذب مشتریان بیشتر و به حداکثر رساندن ظرفیت فروش خود دارند. در یک نگاه کلی، توسعه بازار را میتوان یک رفتار و تمایل غریزی هر کسب و کار جهت جذب مخاطب بیشتر، هضم منافع ناشی از فروش و رشد تجارت و بقاء طولانی تر در اکوسیستم کسب و کار یک کشور دانست.
  • شرکت هایی که دوره راه اندازی و بلوغ خود را طی کرده اند و محصولات خود را در بازار هدف با حداکثر ظرفیت ارائه کرده اند، اما به دلایل مختلف سهم آنها از بازار هدف کاهش یافته و یا بازار هدف ثبات و ظرفیت جذب محصولات آنها را دیگر ندارد.

این شرکت ها ممکن است به دلایل زیر دچار چنین بحرانی شده باشند:

  • عقب ماندن از تکنولوژی و ورود رقیب تازه نفس به بازار
  • عدم تطبیق ابزارها و سیاست های بازاریابی با شرایط روز بازار
  • استهلاک ابزار و سرمایه و یا مشکلات ناشی از سوء مدیریت
  • بروز بلایای طبیعی، جنگ، تحریم اقتصادی و زیان های ناشی از این دست
  • تورم، تحریم و یا افزایش قیمت مواد اولیه و عدم کشش بازار برای خرید محصولات با قیمت تطبیقی
  • کاهش قدرت خرید مصرف کننده و رکود بازار
  • شرکت هایی که می خواهند محصولات یا خدمات جدیدی را در بازارهای جدید به فروش برسانند. این دسته از فعالان تازه نفس که به بازار وارد می شوند باید تلاش مضاعفی برای جذب مخاطب و گرفتن سهم بازار از خود نشان دهند. زیرا اولاً بطور منطقی ورود به بازار جدید و پس زدن رقبا نه تنها نیازمند ارائه نوآوری در محصولات است بلکه نیازمند تخصیص بودجه به تبلیغات هدفمند و اعتماد سازی می باشد و ثانیاً در جامعه ایرانی مشتریان به سختی جذب محصول جدید می شوند.

اهمیت استراتژی توسعه بازار

توسعه بازار برای هر شرکت یا سازمانی لازم است، تا تحقیقات لازم در خصوص شناسایی بازار و رقبا را بصورت مستمر انجام دهد. تحقیقاتی که مدیران شرکت ها را نسبت به نیازهای مشتریان حال حاضر و دائمی آگاه کرده و همچنین می تواند در شناساندن مخاطبانی که می توانند جزو مشتریان بالقوه محصولات شرکتها باشند کمک کند.

همچنین استراتژی توسعه بازار یکی از زمینه هایی است که بخش بازاریابی به تولید کنندگان و مصرف کنندگان کمک می کند تا راههای جدیدی را جهت استفاده از محصولات پیشنهاد و معرفی کند.

وظیفه کارگزاری کسب و کار هومه در قبال توسعه بازار شما چیست؟

  • مشاوره و اجرای بازاریابی دیجیتال
  • تدوین و اجرای برنامه بازاریابی
  • مشاوره تامین مالی و طرح تجاری
  • مشاوره بازاریابی و فروش
  • مشاوره قیمت گذاری محصول

چنانچه تمایل به استفاده از خدمات تحقیقات بازار کارگزاری کسب و کار هومه را دارید، کافیست به صفحه سفارش پروژه مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تماس های ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ و ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱  و یا راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

8 + 8 =