You are currently viewing کسب موفقیت

کسب موفقیت

برای بدست آوردن موفقیتی فراتر از تصور هیچ فرمول مخفی، نوشداروی سحرآمیز یا راه حل سریعی وجود ندارد. شما هیچوقت با روزی ۲ ساعت وقت گذراندن در اینترنت، به درآمد دویست هزار دلاری نمی رسید. هیچ وقت نمیتوانید پانزده کیلوگرم از وزن تان را در یک هفته کمک نید.با مالیدن یک کرم روی صورت تان ، بیست سال جوان تر شوید، نمی توانید با خوردن یک قرص، زندگی زناشویی تان را درست کنید. و موفقیت با دوام و پایدار را هم با هر برنامه یی که برای واقعی بودن بسیار عالی به نظر می رسد، بدست نمی آورید.

خیلی خوب میشد اگر می توانستید موفقیت، شهرت، عزت نفس، روابط خوب، سلامتی، آسایش و رفاه خودتان را در یک بسته ظریف و زیبایی صدفی از فروشگاه محله تان بخرید.ولی موفقیت در این دنیا اینطوری بدست نمی آید.

ما دائم با ادعاهای مهیج فزاینده یی درباره پولدارشدن، خوش اندام شدن، جوانتر شدن و … بمباران می شویم و معمولا همه آنها ادعاهایی یک شبه با تلاش و پرداخت کم هستند. اما شما به هر چیزی که به آن فکر کنید می توانید برسید. البته فقط در صورتیکه بدانید چگونه؟ ولی یک هشدار جدی را باید بدانید:

کسب موفقیت سخت است.

این فرایند پر زحمت، ملال آور و بعضی وقت ها حتی خسته کننده است. زیرا آهسته و دشوار اتفاق می افتد.

آیا شنیده اید که می گویند « آنکه آهسته و پیوسته برود، برنده می شود؟ پس آن لاک پشت باشید که خرگوش را شکست داد. اگر شما آن لاک پشت باشید کافیست به شما وقت کافی دهند .تا هر کسی را، در هر زمانی و در هر قابتی شکست دهید. ولی چگونه؟! لزوما با بهترین یا باهوش ترین یا سریع ترین بودن این اتفاق نمی افتد. مگر اینکه عادت های مثبت را در خود پرورش دهید. و در به کار بستن آن عادت ها، ثبات و پایداری داشته باشید. ثبات و پایداری در هر کاری کلید نهایی موفقیت است.

در عین حال، شاید همین موضوع یکی از بزرگترین دام ها برای آدم هایی باشد که برای رسیدن به موفقیت تقلا می کنند. خیلی ها نمی دانند چگونه ثبات و پایداری داشته باشند.

اصلا اهمیتی ندارد که چقدر باهوش هستید، باید نداشتن تجربه، مهارت، هوش یا توانایی های ذاتی را با تلاش زیاد و سخت کوشی تان جبران کنید. اگر رقیب شما باهوش تر، با استعدادتر یا با تجربه تر است، فقط لازم است سه یا چهار برابر سخت کوش تر از او باشید، تا بتوانید شکست اش دهید.

راز موفقیت، سخت کوشی، نظم و عادت های خوب است

انتخاب های کوچک هوشمندانه+ پایداری + زمان = تفاوت های بنیادین

اما بعد از موفقیت و رسیدن به تفاوت های بنیادین باید حواسمان به حس « از خود راضی بودن » باشد. حسی که موجب شکست بسیاری از بزرگان، ثروتمندان و امپراطوری ها شده است؛ زیرا با تجربه کردن دوره های طولانی رونق، موفقیت، سلامتی و ثروت از خود راضی می شویم و از انجام دادن کارهایی که ما را به آنجا رسیده اند، دست می کشیم. پس اگر می خواهیم برای همیشه ما و نسل های آینده ما به موفقیت برسند و آن را حفظ کنند، باید عادت های پسندیده موفقیت را در نسل های مان نهادینه کنیم؛ زیرا هیچ چیزی مثل موفقیت، رو به نابودی نمی رود.

کارگزاری کسب و کار هومه

چگونه آغاز کنیم؟

اول: برای موفقیت، باید انتظار کسب نتایج آنی را رها کنید. به خودتان قول دهید که یک بار و برای همیشه، همه فکر و خیالات شبیه برنده بخت آزمایی شدن را رها کنید و با واقعیت روبرو شوید، چون شما فقط داستان هایی را می شنوید که درباره آن یک برنده صحبت می کنند، ولی از آن میلیون ها نفر بازنده حرفی نمی زنند.

دوم: بعضی از بهانه هایی را بنویسید که ممکن است به آن ها پناه ببرید؛ مثل به اندازه کافی باهوش نبودن، تجربه نداشتن، آموزش های اشتباه، خانواده بی سواد، خانواده فقیر و ….

تصمیم بگیرید که آنها را با سخت کوشی و بهبود شخصی جبران کنید تا بتوانید هر کسی از جمله قدیمی تان را شکست دهید.

سوم: کارها و عادت های مثبت و کوچک و به ظاهر کم اهمیت را که می توانید هر روز انجامشان دهید، بنویسید.

عادت ها و کارهایی که می توانند زندگی تان را در یک مسیر کاملا جدید و مثبت قرار دهند.

چهارم: عادت ها و کارهای کوچک و به ظاهر کم اهمیت منفی خود را بنویسید. کارها و عادت هایی که می تواند انجام دادن شان را متوقف کنید. کارهایی که نتایج منفی را از زندگی شما دور می کنند.

پنجم: فهرستی از مهارت ها، دست آوردها و عرصه هایی را بنویسید که در گذشته در آن ها بسیار موفق بوده اید. ببینید در چه زمانی آنها را مسلم فرض کرده اید و به بهبودشان ادامه نداده اید و در این وضعیت، در معرض خطر « از خود راضی بودن » هستید که آن هم در آینده باعث شکست می شود.

ششم: حرکت کنید. پایداری را فراموش نکنید، تا تغییر را در خود احساس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × سه =