You are currently viewing سرمایه گذاری خرد و نقش آن در زندگی ما

سرمایه گذاری خرد و نقش آن در زندگی ما

سرمایه گذاری خرد یعنی خرج پول با هدف بهره بیشتر نقدی و غیر نقدی در آنده دور یا نزدیک.

سرمایه با پول متفاوت است. پول فقط نقدینگی است که همیشه در دسترس است و قابل تبادل سریع است. اما سرمایه دارای مدت زمان و طول عمر زیادتری بوده. و به منظور ایجاد ثروت در سرمایه گذاری استفاده می شود.

نکته بسیار مهم در انتخاب یک فرصت سرمایه گذاری، زمان است.

چرا سرمایه گذاری می کنیم؟

به این دلیل که رفاه و آسایش فعلی و آتی خود را بهبود ببخشیم. وجوهی که سرمایه گذاری می شود می تواند ناشی از دارایی های موجود فرد. مبالغ وام گرفته شده یا پس انداز باشد. افراد سعی می کنند از طریق صرفه جویی در مصرف امروز خود و پس انداز آن، بتوانند مصرف آتی خود را بهبود ببخشند. سرمایه گذاران سعی می کنند ثروت و دارایی خود را به نحو موثری مدیریت کنند تا بتواند با محافظت آن در برابر عواملی همچون تورم، مالیات و سایر عوامل، بیشترین بازده را کسب نمایند.

اغلب مردم در طول مراحل زندگی خود تصمیم گیری هایی را درخصوص سرمایه گذاری اتخاذ می کنند. یکی از تحولاتی که از سال ۱۹۹۰ در زندگی مردم بیشتر به چشم میخورد شرکت مردم در طرح های بازنشستگی است. در یک عبارت ساده می توان گفت سرمایه گذاران می خواهند از پول خود، سودی را کسب کنند.

سرمایه گذاری خرد لازمه موفقیت در کسب و کار است. بویژه در شرایط تورم که می بایست دقت عمل بیشتری را لحاظ می کرد؛ زیرا سرمایه گذاری ارتباط مستقیمی با ریسک در محیط کاری دارد.

سرمایه گذاری به جهت رشد سرمایه یا کسب سود در آینده تمرکز دارد. سرمایه گذاری با مبالغ کم، برای بسیاری از افراد غیرممکن به نظر می رسد. بسیاری تصور می کنند نمی شود با کنار گذاشتن مبالغ اندک بتوانند بازار با جایی پیدا کنند که برای دست یافتن به یک آینده بهتر می توانند سرمایه گذاری انجام دهند.

کارگزاری کسب و کار هومه

نکات مهم دراین نوع سرمایه گذاری ها

نکته اول: این سرمایه را طی سال ها می توانید به سرمایه بزرگ و قابل توجهی تبدیل کنید و نه چند ماه.

نکته دوم: علاوه بر بهترین جا برای سرمایه گذاری، بهترین زمان برای سرمایه گذاری است. باید سرمایه خودتان را از ریزش بازراها و افت ارزش سرمایه گذاری حفظ کنید.

نکته سوم: دارایی که قصد خرید آن را دارید باید قابلیت نقدشوندگی داشته باشد. نقدشوندگی یعنی اینکه دارایی خریداری شده یا سرمایه گذاری تان با چه سرعتی و با چه قیمتی به پول نقد یا معادل آن تبدیل کرد.

نکته چهارم: سرمایه گذاری با ریسک پایین انجام دهید. سرمایه گذاری کم ریسک برای سرمایه گذاری با مبالغ کم، عاقلانه ترین روش است.

نکته پنجم: زمان سوددهی در این نوع سرمایه گذاری بسیار طولانی است. پس باید صبور باشید.

نکته ششم: سن در این نوع سرمایه گذاری ها بسیار مهم است. به همین دلیل یادگیری هوش مالی در سنین پایین را باید در سنین کم به فرزندان خود بیاموزیم؛ زیرا هر چقدر بتوانیم زمان بیشتری سرمایه گذاری را حفظ کنیم می توانیم سود بیشتری بدست آوریم.

نکته هفتم : اگر تحمل زیان ندارید و با هر نوسان بازار، قلب تان شروع به تند زدن می کند شاید بهتر باشد به دنبال سرمایه گذاری کم ریسک باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بیست − هشت =