You are currently viewing حساب برند از محصول جداست
حساب برند از محصول جداست

حساب برند از محصول جداست

برند ، همان محصول شما نیست. بسیاری به اشتباه فکر می کنند، برند یعنی محصول یا لوگوی شرکت؛ در صورتی که برند آن چیزی است که ته دل شما نسبت به محصول یا خدمات، یا حتی یک فرد وجود دارد، چیزی که در ذهن شماست، به خاطر همین است که مطالعه ی برند مطالعه ی روابط و احساسات است، به همین دلیل است که علم جدید برند، در ذهن ها و مغز کاوش می کند.

قوی بودن تصویر در ذهن چه اهمیتی دارد؟

یک مطالعه جدید ارائه شده در انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) نشان می دهد که وقتی به افراد تصاویری از یک برند شناخته شده را نشان می دهند، مناطقی در مغز که مرتبط با احساسات مثبت است فعال می شود، در صورتی که برای برندهای ناآشنا مغز تلاش بسیاری می کند تا شاید بتواند ارتباطی با احساسات مثبت پیدا کند.

برندسازی به روش BAV و مهدی میرزاآقایی

 رفتار خرید در مصرف کنندگان بیشتر از هر چیزی با احساسات مثبت سر و کار دارد، یعنی اگر از برند شما به نیکی یاد شود راه بسیار درستی را پیموده اید. در این راه اگر شما خطاهای کوچکی هم داشته باشید بخشوده خواهد شد. برند آیفون به عنوان بهترین برند دنیا طی شش سال متوالی را در نظر بگیرید، محصولات اخیر آیفون تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، حتی مشکلات سخت افزاری نیز پیدا کرده اند و برخی از این محصولات فراخوانده شده اند، اما ذهنیت مشتریان در بازار به قدری روی این برند مثبت است که خطاهای آن را می بخشند، به قول خواننده ی وطنی: از این کارهاش خبر دارم، اما چه کنم دوسش دارم

افرادی که با تصاویر برند شناخته شده ارائه می شوند آنها را در مناطقی از مغز که با احساسات مثبت مرتبط است پردازش می کنند، در حالی که مارک های ناآشنا برای پردازش و فعال کردن مناطق مغز تلاش بیشتری می کنند.

از این کارهاش خبر دارم اما چه کنم دوسش دارم

چهره های برندسازی ایران

دختری را تصور کنید که تمامی زیبایی و جذابیت و به روز بودن را دارد، سرشار از انرژی است، دقیقا همان است که شما می خواهید، کاملا متناسب است و شما هم به خوبی او را می شناسید

اما یک ایراد عمده دارد

دروغ می گوید، قابل اعتماد نیست، شما را شرمسار می کند

حساب برند از محصول جداست، آنقدر که اگر مرحوم خسروشاهی به جای مینو، یک انتشاراتی در گوشه ی میدان فوزیه داشت، الان ما به جای پفک خورهای قهار، کتاب خوان های قهار بودیم، مهم این است که ما چه چیزی یا چه کسی را دوست داریم، بی منطق و کاملا وابسته به احساسات، برند همین است.

زمانی که برند در دل مردم جا باز کند، آن وقت دیگر مثال مرد ایرانی است، که هم نامهربونه، هم آفت جونه، هم با دیگرونه، اما با تمامی این اوصاف دوست داشته می شود، رسوای دوست داشتنیِ عالم!

نویسنده : مهدی میرزاآقایی

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

شایان ذکر است مهدی میرزآقای بعنوان تنها تحلیل گر ارزش برند به روش BAV در کشور ایران است؛ که در جمع مشاورین برتر هومه همراه شماست.

 هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. محمد رمضانی دانشجوی ارشد مدیریت بازار یابی جهانگردب

    سلام به نظرم برند مشتری ساز است اما محصول باعث حفظ و تداوم خرید مشتری وفروش پایدار وارزش آفرین است پس میتوان گفت در حقیقت این محصول است که برند را میسازد نه اینکه برند محصول را میسازد از این جنبه بله حساب برند از محصول جدا است اما از آنجایی که محصول برند را میسازد و برند محتاج کیفیت وجلب رضایت محصول از مشتری است حساب محصول از برند را نمیتوان جدا کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هجده + بیست =