You are currently viewing مراحل اجرای BAV چیست؟
مراحل اجراي مدل BAV چيست؟

مراحل اجرای BAV چیست؟

BAV چیست؟

BAV یک مدل سنجش ارزشگذاری برند است، که امروزه در سطح جهانی بعنوان یک ابزار مدیریتی نام تجاری جهت آگاهی از احساس و درک مشتری نسبت به برند تجاری شناخته می شود.

مدل ارزش گذاری برند به روش BAV بر پایه چهار عامل اصلی مجموعه یی از معیارهای جدید در حوزه برندسازی و مقوله اهمیت فرهنگ سازی برند تدوین کرده است؛ که در مجموع از ۴۸ شاخص برای تعیین تصویر برند در بازار استفاده می کند.

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با مدل سنجش ارزش برند به روش BAV ، می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

مراحل اجرای مدل BAV

مدل ارزش گذاری برند به روش BAV

بسیاری از همکاران در زمینه ی مشاوره ی برند از ما می پرسند که مراحل ارزشگذاری دارایی های برند در تقابل با رقبا چیست، برای همین در این مقاله به صورت خلاصه مراحل تهیه ی ابزار و اجرای پرسشنامه را آورده ایم:

  • انتخاب رده محصول یا خدمات: حوزه ی انتخابی با ویژگی های مشترک از نظر مشتریان در این قسمت بهتر است حوزه ها کلی تر انتخاب گردند؛ مثلا برندهای لوازم خانگی بهتر از برندهای تلویزیون یا لباس شویی است یا برندهای شوینده و بهداشتی بهتر از برندهای شامپو است.
  • انتخاب رقبا: برای تعیین رقبا سوالات مختلفی در یک جلسه ی فوکس گروپ با خبرگان هر صنعت پرسیده می شود، مهمترین این سوالات مرتبط با قدرت، اهمیت و اعتبار هر برند به عنوان یک رقیب است.
  • انتخاب نمونه یا آزمودنی ها: جامعه ی هدف بر اساس تجمیع نظر خبرگان تعیین می گردد، مثلا برای جامعه هدف برندهای آرایشی، هفتاد درصد از زنان بین ۱۸ تا ۴۵ سال انتخاب خواهند شد.
  • تعیین صفات اثرگذار: به جز صفات نه گانه اصلی و سوالات اصلی مانند اعتبار، دانش و تناسب که حتما پرسیده می شود برای تعیین صفات دیگر نظر خبرگان بسیار مهم است و در جلسه ای به روش دلفی یا از روش های دیگر تصمیم سازی تعیین می گردد و با روش CVR اعتبار سنجی خواهد شد.
تحلیل گر ارزش برند
  • اجرای پرسشنامه: پس از نهایی شدن پرسشنامه با توجه به جامعه ی هدف پرسشگری آغاز می گردد دراین مرحله داده های جمعیت شناختی نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. بهترین روش برای گرفتن نتایج واقعی از پرسشنامه برگزاری جلسات متمرکز با مخاطبین است.
  • تحلیل و ارائه ی گزارش: تحلیل از طریق نرم افزار Xlstat و SPSS صورت می پذیرد و شیوه ی گزارش دهی به صورت نمونه آورده شده است.
  • روند گیری: بر طبق توصیه BAVc برای سنجش برندهای آمریکایی سه ماه یکبار و سنجش برندهای غیر آمریکایی شش ماه یک بار یا نهایتا سالی یک بار باید انجام پذیرد تا توانایی روندگیری وجود داشته باشد.

کلام آخر

تیم مشاورین کسب و کار هومه با سرپرستی مهدی میرزاآقایی ( تنها تحلیل گر ارزش برند به روش BAV در کشور ) و سابقه کاری بیش از ۱۵ سال تخصص در حوزه برندسازی ، برنامه ریزی استراتژیک ، خدمات تحقیقات بازار و مارکتینگ ( بازاریابی )، آماده همراهی شما در انتخاب بهترین استراتژی برای ورود به بخش های تازه بازار یا جایگاه برند شما است.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با هومه

در هومه تنها تحلیل گر مدل ارزیابی ویژه برند ( BAV ) در کشور ایران همراه شماست، تا شما با خیال راحت تحقیقات بازار خود را به ما واگذار کنید. BAV یکی از معتبرترین روش های سنجش ارزش برند در دنیاست.

شما نیز جزو ۱۵۰ برند ایرانی استفاده کننده از مدل بومی شده BAV  توسط آقای میرزاآقایی باشید. و از افول ناگزیر برندهای خسته جلوگیری کنیم و سرعت رشد برند جدید خود را افزایش دهید.

چنانچه تمایل به استفاده از خدمات کارگزاری کسب و کار هومه و همچنین مشاوره با مهدی میرزآقایی را دارید، کافیست از طریق راه های تماس با هومه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

20 + 20 =