You are currently viewing نقش لیبل در صنعت بسته بندی محصولات و تاثیر آن بر میزان فروش

نقش لیبل در صنعت بسته بندی محصولات و تاثیر آن بر میزان فروش

لیبل، بر روی هر بسته بندی چسبیده می شود. لیبل یک کاغذ از جنس ها و متریال های گوناگون است که ارزش محصول را به مشتریان خود منتقل می کند. و جدای از مساله بسته بندی، میتوان لیبل را اولین نقطه و عامل تماس مشتری و محصول دانست.

بسته بندی محصول :

بسته بندی محصولات در دنیای رقابتی امروز نقش مهمی بر تاثیرگذاری محصولات از نگاه مشتریان دارد. بسته بندی بعنوان یک ابزار کاربردی با طراحی خوب و چشم نواز می تواند مفهومی فراتر از یک بسته بندی را روایت کند.

بسته بندی در روزهای نه چندان دور، بعنوان جعبه ای برای محصور کردن محصول و هرچیزی که کالا درون آن قرار می گرفت، شناخته می شد.

امروزه با طراحی زیبا و توجه به جزئیات مناسب محصول، شما بعنوان یک مصرف کننده می توانید به ماهیت محصول درون بسته بندی پی ببرید و بفهمید که چگونه می توان آن را به کار بست؛ این محصول برای چه افرادی تولید شده و مهم تر از همه آن که باید آن را خرید یا نه؟

بسته بندی امروز برای مای مصرف کننده یک موضوع ساده نیست، پس تولید کننده ها نیز نباید به سادگی از کنار آن بگذرند.

لیبل رول و شیت

 

چرا لیبل مهم است؟

اول مهرماه وقتی یک به یک معلم اسم مان را میخواند و کتاب های درسی مان را تحویل می داد. در آخر بلند میشد و با مهربانی و یک شوخی و کلی نصیحت های جور واجور، با جدیت رو به ما نگاه می کرد و می گفت: حتما کتاب های تان را جلد کنید و اسم تان را روی آن بنویسید که فردا گم نشود. وقتی وارد خانه می شدیم و خانواده از این موضوع مطلع می شدند تیم بسته بندی و برچسب خانه شامل پدر و مادر یا برادر و خواهر بزرگ تشکیل می شد!!!!!! نام و نام خانوادگی، نام کلاس، نام معلم، نام مدرسه بر روی برچسب کتاب و دفتر ها نوشته و چسبیده می شد. و به راحتی قابل شناسایی می شد. و امروز یک نوستالژی شیرین است! یادش بخیر!

لیبل همان برچسب روی کتاب و دفتر ما است و اگر با احساسات ما بتواند رابطه خوبی برقرار کند، می تواند با تولیدات و محتواهای درونش برای ما یک دنیا نوستالژی شیرین باشد. یک شیرینی مدام که عامل مهمی در حفظ اعتماد و ماندگاری مشتری است.

لیبل چه خصوصیاتی دارد؟

تیم بسته بندی خانه را که یادتان نرفت! افراد تیم برای مان کاغذ کادوهای متفاوت می خریدند که با دیگران فرق کند، برچسبی را روی کاغذ کادو می زند و بعد کاغذ کادو را پلاستیک می زند تا پاره نشود و برچسب خراب و پاک نشود. انگار اگر جلد کتاب و برچسب کتاب از بین می رفت حتما کتاب از بین می رفت یا گم میشد. واقعا اینگونه بود؟؟؟

آدامس هایی که داخل شان عکس های چسب دار بود را یادتان هست یا هنوز از آنها می خرید؟ آدامس لاویز یا سین سین؟ یادش بخیر! چقدر لذت می بردیم وقتی آنها را بر روی وسایلی که دوست داشتیم می چسباندیم.

امروز که بزرگ شده ایم، برچسب محصولات که امروز به نام لیبل شناخته می شوند، همین حس را برای ما دارند؟ نکته ای که در صنعت تولید باید به آن توجه کرد. باید حواسمان باشد که بسته بندی در کنار برچسب می تواند طعم خاطره انگیز یک محصول را سال های سال زنده نگه دارد.

بعنوان یک تولید کننده آیا حواسمان به این نکته بوده که برچسب محصول می تواند هویت خاطره انگیر محصول شما باشد؟ آیا مگر غیر از این است که اولین آگاهی مشتری از محصول شما با مطالعه لیبل کامل می شود؟ آیا مگر غیر از این است که لیبل یک عامل مهم در پیشگیری از خرید و فروش محصولات تقلبی در بازار است؟ آیا مگر غیر از این است که لیبل می تواند در یک نگاه شما را به مشتری معرفی کند؟

لیبل هویت محصول است. لیبل همانند مدرسه یی است که با حضور معلمانی که در آن فعالیت دارند شما را به آن هدفی که در ذهن تان هست، می رساند. معلمان این مدرسه اطلاعاتی مفیدی است که بر روی لیبل درج می شود. در یک کلام می توان دریافت که لیبل در تولید نقش مهمی برای تولیدکننده و مصرف کننده دارد.

بر روی لیبل محصول چه باید بنویسیم؟

اطلاعات مهم بر روی لیبل محصولات تجاری
اطلاعات مهم بر روی لیبل محصولات تجاری

اطلاعات بر روی لیبل شامل سه بخش است که هر کدام داستان و اهمیت خود را دارند.

  1. برند یا نام تجاری ( Brand )

برند سازی یا برندینگ در عصر جدید یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یا شکست هر شرکت یا تولید کننده ای است. نحوه قرار گیری برند و جذابیت آن بر روی بسته بندی محصول بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از عوامل جدایی ناپذیر لیبل و برچسب محصولات است.

  • برچسب توضیحات ( descriptive )

توضیحات بخش مهمی از لیبل محصول را تشکیل میدهد و حاوی اطلاعات و توضیحات درباره محصول است. فضای محصول عامل تعیین کننده ای در مقدار توضیحات کالاست. ترجیح اغلب افراد هنگام خرید یک کالا، توضیحات مختصر و مفید در مورد جزئیات قابل لمس محصول است.

  • رتبه لیبل محصول ( grade label  )

رتبه لیبل بخشی است که شامل جدول فوائد محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، بارکد و انواع احتیاط هنگام استفاده از محصول است.

امروز با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی مردم به غذاهای آماده، در کنار سه قسمت فوق، « هشدار سلامتی » نیز درج می شود. بطور مثال: میزان کالری بروی محصولات غذایی، برچسب مضر بودن بر روی محصولات دخانی و …

انواع لیبل :

در صفحه لیبل پشت چسب دار بصورت جامع تمامی چسب ها را توضیح داده ایم. در این مقاله فقط به اشاره یی اکتفا می کنیم.

لیبل امنیتی

لیبلی که جهت بالابردن ضر یب امنیتی بسته بندی محصول همراه با هولوگرام

لیبل خام جهت درج اطلاعات متغیر 

این لیبل جهت درج اطلاعات متغیر نظیر بارکد و اطلاعات محصول به کار می رود

لیبل جهت درج اطلاعات ثابت یا برچسب اموال (Asset Label): از این برچسب برای حفظ و رهگیری دارایی های شرکت استفاده میشود و کاملا قابلیت رهگیری اموال را به مدیر میدهد.

لیبل مصارف صنعتی و شیمیایی

عمدتا از متریال های پی وی سی نظیر متالایز و پی وی سی صدفی جهت مقاومت در برابر اشعه آفتاب حلال های شیمیایی و مواد روغنی به کار می رود

هولوگرام لیبل

جهت بالابردن ضریب امنیتی بسته بندی محصول جهت جلوگیری از جعل و کپی سازی

کارگزاری هومه
 

برای ما چه لیبلی مناسب است؟

لیبل ها به تناسب نوع جنس و کیفیت کاربردهای متفاوتی دارند. و هر کسب و کاری نیز به تناسب نوع محصول، تکنولوژی مورد استفاده، کیفیت محصول، نوع مشتری و هدف فروش خود، لیبل مختص یه خود را می طلبد. به همین دلیل امروزه با تنوع محصولات، پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، تغییر سبک زندگی، تنوع بازارهای تولیدی و محصولات وارداتی مسیر بسته بندی و طراحی و چاپ لیبل و هدف نهایی کسب و کار که فروش محصول است را با چالش ها و سختی های فراوانی روبرو کرده است.

زمان نقش مهمی در مسیر حرکت و رشد هر کسب و کار و حرفه یی دارد. و مشورت با خبرگان راهکاری مناسب در مهندسی زمان و مدیریت است. برای سفارش و چاپ لیبل باید شرکتی را انتخاب کنیم که برخی یا تمامی فاکتور های زیر را داشته باشد:

  • تجربه و سابقه بالا در تولید و چاپ انواع لیبل
  • کیفیت بالای چاپ و دستگاه های چاپی پیشرفته و به روز
  • داشتن نمونه کار های متعدد در حوزه چاپ
  • همکاری با برند های معتبر

کلام آخر

 تیم چاپ و طراحی گروه مشاوران کسب و کار هومه، با سابقه بیش از ۲۰ ساله متخصص در چاپ انواع هولوگرام امنیتی، لیبل و برچسب اموال است. مدیریت جوان، تعداد بالای مشتریان راضی، کیفیت بسیار بالای محصول چاپی، تحویل سر وقت، سفارش گیری بدون نیاز به حضور مشتری و امکان چاپ رول از تیراژ ۲۰۰۰ از جمله ویژگی های این تیم است .

در شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، بهتر است سفارش خود با یک تماس، ثبت و درب منزل خود تحویل بگیرید. مشاوران متخصص حوزه چاپ و طراحی هومه منتظر ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند. با شماره ۰۹۱۲۲۱۴۷۹۵۲ ( آقای احمدی ) پاسخگوی شبانه روزی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 5 =