You are currently viewing ۶ دلیلی که کسب و کارهای کوچک به روابط عمومی نیاز دارند

۶ دلیلی که کسب و کارهای کوچک به روابط عمومی نیاز دارند

روابط عمومی ( PR ) در مورد جلب توجه و اعتماد مردم است. بعضی از ما فکر می کنیم که PR تنها برای برندهای بزرگ و چند ملیتی است که بودجه های تبلیغاتی بزرگی دارند؛ در حالیکه باید در نظر داشت که روابط عمومی یک فعالیت تمام وقت است و به منابعی نیاز دارد که SMBS هیچکدام را ندارد.

یکی از بهترین راه ها برای استفاده از منابع و اداره حرفه جدید، داشتن یک روابط عمومی عالی است. براساس « اداره روابط عمومی آمریکا »، روابط عمومی یک فرایند ارتباطی استراتژیک است که سازمان ها و مردم را به هم پیوند می دهد. این یک تعریف جامع و در عین حال پیچیده از این مساله است.

اداره یک حرفه کوچک کار آسانی نیست. و شما برای پیشرفت، بودجه، زمان و منابع محدودی دارید؛ هر چند شما نیاز دارید که مقام خود را برای رسیدن به یک خروجی ثابت به کار گیرید. خب، حالا از کجا شروع می کنید؟

از این رو روابط عمومی برای رشد کسب و کارهای کوچک بسیار حیاتی است و ابزارها و منابع بسیار عالی و کارآمدی برای توسعه روابط عمومی در مدیریت وجود دارد. ما در این مقاله ۶ مورد از منافعی که کسب و کارهای کوچک از طریق روابط عمومی به آن می رسند را با شما به اشتراک می گذاریم:

  1. بودجه شما را افزایش می دهد

برای صاحبان مشاغل کوچک، هر دلار ارزش ویژه یی دارد. اینکه روزنامه نگاران و اینفلوئنسرها در مورد کار شما بنویسند هزینه زیادی ندارد اما وقت چرا؟! با استفاده از روابط عمومی، شما بطور مداوم در حال ساخت اعتماد و اعتبار برند خود بدون هزینه کردن پول هستید.

توصیه ها و تاثیرات زبانی شما مشتریان شما را بیشتر به مشاهده و صحبت در مورد شما ترغیب می کند. و همین فضای مثبت نسبت به حرفه تان بین روزنامه ها، اینفلوئنسرها، مشتریان و حتی کارمندان، بدون شک باعث پیشرفت شما خواهد بود.

  • روابط عمومی موثرتر از تبلیغات است

این پذیرش اجتماعی بسیار قابل اعتمادتر از تبلیغات است. و میتوان گفت « به دست آمده است » نه اینکه « خرید شده باشد ».

خود شما چه کسی را باور می کنید؟؟! یک فروشنده یا شخصی شبیه خودتان که آن محصول را خریده است؟!

به خاطر رسانه های اجتماعی، ما در معرض محتوای تبلیغاتی و بازاریابی بسیاری هستیم. و چون مردم مثل قبل به برندها اعتماد نمی کنند، بازاریابی اینفلوئنسر و روابط عمومی نقش موثرتری را ایفا می کنند.

  • روابط عمومی عاشق بازاریابی است

در مجموع فعالیت های شما، روابط اجتماعی یک روش حیاتی برای رسیدن به مخاطب مورد نظر، آگاهی و خلق تصویری مثبت از حرفه تان می باشد. روابط عمومی می تواند تکمیل کننده و حمایت کننده برنامه های شما باشد.

با استفاده از روابط عمومی شما ارزش واقعی را به مخاطب خود می دهید و اینگونه شما توجه عموم را به خود جلب خواهید کرد. به نظر سخت است، ولی با یک برنامه خوب و سخت کوشی ممکن می شود.

  • استراتژی های مناسب روابط عمومی، از بروز مشکل جلوگیری می کنند

در کسب و کارهای کوچک، مشتری های نگران می توانند ضربه بدی به تصویر عمومی شما وارد کنند. با اینهمه، محصولات معیوب و تهمت هایی که توسط مشتری ها زده می شوند، اگر به موقع رسیدگی شوند، قابل کنترل خواهند بود.

نقش کلیدی روابط عمومی این است که بر اطلاعات و حرف هایی که در مورد کسب و کار شما گفته می شود نظارت کامل داشته باشد و اطلاعات غلط را تصحیح کند. در غیر اینصورت شما ریسک بدی خواهید کرد. همانطور که ساختن اعتبار و اعتماد سال ها طول می کشد، یک نظر منفی می تواند برند شما را تخریب کند.

  • روابط عمومی به دیده شدن برند شما کمک می کند

برخلاف گذشته، رسانه آنلاین هیچ سقفی ندارد. مقاله های خبری در موتورهای جستجوگر به طور نامحدود قابل رویت می مانند. این بدان معناست که هر نوع محتوای مربوط به روابط عمومی ارزش بسیار بالایی خواهد داشت. حتی روزنه های خبری دیگر، بلاگرها و حتی مشتری ها نیز از این طریق به یکدیگر مرتبط می شوند و اطلاعات را به اشتراک می گذارند که این باعث رشد هر چه بیشتر و شناخته شدن شغل شما می شود.

  • روابطی طولانی مدت می سازد

ساخت روابطی مستحکم و حسن اعتماد به نظر هدر دادن وقت می آید؛ ولی اگر شما با برنامه یی منظم و مشخص جلو بروید ساده خواهد بود. هر هفته ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به روابط عمومی اختصاص دهید، آنگاه خواهید دید که در میان مشتریان تان بیشتری در موردتان صحبت خواهد بود. همچنین در بهترین حالت شما یک محبوبیت عالی را به طور رایگان از آن خود خواهید کرد.

روابط عمومی در مقایسه با تبلیغات

اگر هنوز در مورد منافع روابط عمومی قانع نشده اید، ادامه مطلب را بخوانید.

« رابرت وین » در این باره می گوید، « با تبلیغات، شما به سایرین خواهید گفت گه چقدر عالی هستید، اما با محبوبیت ، « دیگران این را در مورد شما خواهند گفت. » به نظر شما کدام موثرتر است؟ مقایسه یی بین روابط عمومی و تبلیغات:

روابط عمومی تبلیغات
به دست آمده پرداخت شده
ایجاد اعتماد ارائه کردن
رسانه به شما اعتبار می دهد مخاطب دیر باور است
کم هزینه تر بسیار پر هزینه
مهم است این محصول را بخر
تفاوت روابط عمومی و تبلیغات

منظور من این است که یک آگهی تبلیغاتی در روزنامه ملی حدود ۳۷۸۰۰ هزینه می برد، ولی کی مقاله که موضوعش رصد کردن و پرداختن به حرفه شما است صرف نظر از هزینه، اعتماد و محبوبیت برای شما به ارمغان می آورد و هیچ سقفی ندارد.

دنیل کلیر ( Daniel Claire ) در adweek می نویسد: روابط عمومی نسبت به تبلیغات در کیفیت، اعتبار، ارزش، تایید و کاربرد پیشرو است. کسب و کارهای کوچک نسبت به کمپانی های بزرگ از منابع مالی و بودجه های تبلیغاتی کمتری برخوردار هستند. بنابراین با پرداختن به روابط عمومی شما کم کم خود را به همگان معرفی خواهید کرد.

روابط عمومی را چگونه آغاز کنیم؟

حال که مروری بر تمام مزایای روابط عمومی داشتید، ۴ مرحله مهم برای رسیدن به آن را معرفی خواهیم کرد:

اول از همه، شما باید بر حرفه و برند خود نظارت کامل داشته باشید. آگاهی بر تمامی ابعاد و زوایا به شما کمک می کند راه درست را بروید و برند خود را در بازار به جای درست خود برسانید.

کارگزاری کسب و کار هومه

دوم اینکه، باید بفهمید که چگونه خود را به مخاطب معرفی و با او صمیمی شوید. اگر در این مسیر فعالیت نکنید، تمام ارتباطات دیگر شما بیهوده خواهد بود.

کارگزاری هومه

سوم، داستان های خود را خلق و منتشر کنید. برای اینکار باید ویژگی های یک داستان خوب را بدانید و اینکه چگونه ارزشمند می شود.

چهارم، عملکرد خود را بطور مداوم ارزیابی کنید. بدون یک تجزیه و تحلیل درست، پیشرفت بسیار سخت خواهد بود.

بطور خلاصه روابط عمومی شامل این ۴ مرحله است:

  1. نظارت
  2. خلق داستان
  3. ارتباط گرفتن با مشتری
  4. ارزیابی خود

کلید اصلی روابط عمومی این است که برند خود را در صورت توجه ها نگه دارید. این بدین معناست که شما بطور مداوم باید این ۴ مرحله را انجام دهید تا در خاطر مشتری ها خود ثبت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

هشت + چهارده =