You are currently viewing خدمات عارضه یابی

خدمات عارضه یابی

آیا بین میزان تولید با میزان فروش کارتان همخوانی وجود ندارد؟

آیا گمان می کنید هزینه نیروی انسانی شما عامل رشد کند شماست؟

آیا تجهیزات شما عامل بالارفتن هزینه های تولید محصول شماست؟

آیا سیستم جمع آوری داده هایتان، جوابگوی پیش بینی آینده کارتان نیست؟

آیا احساس می کنید ظرفیت تولید بیشتر دارید، اما امکانش فراهم نیست؟

اگر سوالاتی از این قبیل ذهن شما را به خود درگیر کرده است، عارضه یابی علاج کسب و کار شماست! و شما میتوانید با برون سپاری این مساله و چالش ذهنی به کارشناسان و مشاورین برتر هومه، اهداف کسب و کار و دورنمای ذهنی خود را با خیالی آسوده ترسیم کنید.

عارضه یابی چیست؟

عارضه یابی یک استراتژی مدیریتی است برای شناسایی نقطه ضعف های درونی سیستم ( فارغ از موانع بیرونی موجود برای بهبود ) که موجب شده اند یک کسب و کار در مسیر رشد بازمانده و یا سرعت رشد آن کمتر و کمتر شود. عارضه یابی برای هر کسب و کاری واجب و ضروری است. و یک استراتژی است با این هدف که « علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!!

کسب و کارها امروزه برای اینکه از تغییر و تحولات دنیای اقتصادی عقب نمانند، برای رشد و تکامل خود باید از درون متحول شوند و به سوی برتری و بلوغ حرکت کنند. زیرا متغیرها و عوامل اثرگذار بر کسب و کارها هر روز پیچیده تر می شوند. و این مهم، مختص کسب و کارهای ایرانی و غیرایرانی نیست، همانگونه که شرکت نوکیا که توانست باعث تحول گوشی همراه در دنیا بشود، خودش شکست خورد و هنوز نیز در حال تلاش برای کسب موقعیت گذشته است.

مزیت های عارضه یابی

بسیاری از کارآفرینان مشکلات را فقط وقتی حاد می‌شوند، برطرف می‌کنند. احساس هم می‌کنند مشکلات را حل کرده‌اند، اما با گذشت زمان حجم مشکلات فقط بیشتر می‌شود. دلیل این اتفاق این است که، پیش از تلاش برای حل مشکلات باید عارضه یابی شود. عارضه یابی در کسب و کار میتواند به شما در کسب اهداف زیر کمک کند:

  • می‌فهمید کدام حوزه‌ها بیش از همه برای کسب‌وکار شما مهم هستند.

همه متوجه این مسئله نیستند که هر شرکتی حوزه‌های منحصربه‌فردی و مهم مختص به خود را دارد. و می بایست برنامه‌های اجرایی و استراتژی‌ها را بر اساس مهم‌ترین حوزه‌ها تدوین کند.

  • عملکرد کنونی‌تان را مقایسه می‌کنید

با عارضه یابی معمولا می‌توانید دو نوع مقایسه مفید، با حداقل عملکرد پیشنهادی و حداقل دلخواه‌تان، انجام دهید. ایده ال این است که همیشه عملکردی بهتر از هر دو حالت داشته باشید، اما آگاهی از هر کدام از این سطوح می‌تواند به شما کمک کند، بفهمید چه حوزه‌هایی به توجه بیشتر نیاز دارند و به کدام حوزه‌ها می‌توانید بعدا رسیدگی کنید.

  • میزان بلوغ شرکت‌تان را می‌فهمید

می‌فهمید هنوز تازه‌وارد به شمار می‌آیید یا آن‌قدر به بلوغ رسیده‌اید که اهداف جدیدی را دنبال کنید. این درک می‌تواند در تبیین استراتژی‌ها و هدف کسب‌وکار بسیار مفید باشد.

  • می‌فهمید چه کارهایی در چه حوزه‌هایی باید انجام شود

آگاهی از عملکرد کلی شرکت کافی نیست، با عارضه یابی می‌توانید بفهمید در چه حوزه‌هایی خطا وجود دارد و شرکت‌تان در چه زمینه‌هایی ناموفق است تا به سطح مدیریتی جدیدی برسید.

ابزار و مدل های عارضه یابی

پرسشی که هنگام فکر کردن به مزیت‌های عارضه یابی ممکن است مطرح شود این است که چطور می‌توان تحلیلی انجام داد که تا حد ممکن به واقعیت کسب‌وکار شما نزدیک باشد؟

مدل های مختلفی برای آسیب شناسی و عارضه یابی در کسب و کارها وجود دارد مانند: مدل ۷ S مکینزی، مدل عارضه یابی ویس بورد، مدل کارت امتیاز متوازن؛  مدل تعالی سازمانی، رویکرد دوره عمر سازمان، مدل بلوغ فرایندی و… 

 باید توجه داشت، ابزاری که استفاده می‌کنیم باید ابزاری باشد که همه جانبه مناسب کسب و کار شما باشد و آن را از ابعاد مختلف مورد آسیب‌شناسی قرار دهد. همانطور که میدانید، عارضه یابی شناسایی مشکلات کسب و کار، تجزیه و تحلیل آنها و ارائه بسته ها و راهکارها جهت رفع آنها و یا کاهش تاثیرات منفی آنها می باشد.

سرآمد شدن یک برند، یک کسب و کار، شغل و .. فرآیند پیوسته ایست که با برنامه ریزی و هدف گذاری آغاز می شود و درطول مسیر با ارزیابی های مداوم با توجه به اهداف ازپیش تعیین شده، نواقص و نارسایی ها مشخص شده و با اصلاحات لازم، حذف موانع و تقویت نقاط  قوت انجام می شود.

 کارگزاری کسب و کار هومه و تخصص های آن:

  • عارضه یابی حوزه های عملکردی مدیریتی
  • عارضه یابی بازاریابی و فروش
  • عارضه یابی ساختار سازمانی
  • عارضه یابی مالی

عارضه یابی نقطه آغاز بهبود است. شناسایی عارضه‌ها پیش از اینکه به مشکلی بزرگ یا جدی تبدیل شوند اهمیت دارد و می‌توان با هزینه بسیار کم آن را بهبود بخشید، اما اگر عوامل ریشه‌ای به‌درستی شناسایی نشود یا اقدامات اصلاحی مناسب تعیین نشود، رفع عارضه با هزینه بسیار بالا هم ممکن است کارایی نداشته باشد.

کمک گرفتن از نیروهای تحصیل ‌کرده در زمینه به کارگیری استراتژی‌ و راهکارهای عملی، کمک شایانی به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار خواهد کرد. چنانچه تمایل به استفاده از خدمات عارضه یابی کارگزاری کسب و کار هومه را دارید، کافیست به صفحه سفارش پروژه مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تماس های ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ و ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱  و یا راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 3 =