You are currently viewing بسته بندی جذاب محصولات و صادرات به کشورهای همسایه
بسته بندی جذاب محصولات و صادرات به کشورهای همسایه

بسته بندی جذاب محصولات و صادرات به کشورهای همسایه

بسته بندی جذاب محصولات یکی از نکات حائز اهمیت در صادرات محصولات بویژه کشورهای همسایه است. اگر بگوییم بسته بندی کالا، بخش مهمی از موفقیت در تجارت است، اغراق نکرده ایم؛ بسته بندی کالا در واقع یک اثر هنری است که باید به بهترین شکل عرضه شود تا خریدار احساس کند اثری ارزشمند را خریداری کرده است.

بسته بندی و صادرات کالا

موفقیت در صادرات محصولات از یک سو به تجربه، توانایی و تعامل خارجی مناسب میان دو کشور و از سوی دیگر به کیفیت محصول وابسته است. کیفیت محصول نیز خود به دو عامل بستگی دارد :

  • کیفیت ارائه محصول
  • کیفیت خود محصول

در عین حال یک بسته بندی شکیل و زیبا و خاص می تواند تاثیر قابل توجهی در جذب مشتری و معرفی شرکت صادر کننده داشته باشد. در بسیاری موارد طراحی بسته بندی خود به تنهایی یک تبلیغ ایده ال محسوب می شود. یک بسته بندی زیبا و مقاوم می تواند ضمانتی باشد تا محصول در طول مسیر حمل و نقل و شرایط مختلف آب و هوایی ( سرما، گرما، رطوبت و نفوذ گرد و غبار ) سالم مانده و آسیب نبیند.

بسته بندی جذاب محصولات

اهمیت صنعت چاپ و بسته بندی

صنعت چاپ و بسته بندی یکی از  ارکان مهم در توسعه کسب و کار و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی محسوب می شود. توجه به توسعه صنعت چاپ و بسته بندی موجب می شود تا از فله فروشی جلوگیری کرده و موجب افزایش ارزش افزوده کالا و متعاقب آن افزایش درآمد کسب وکار و صادرات باشد.

برقراری ارتباط میان محصول و مشتری در زمان خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار میگردد. به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید محصولات مختلف دارد و همچنین به دلیل آنکه پرداخت هزینه های تولید محصول از جانب مشتری انجام می شود، بنابراین توجه به سلائق بصری و خواسته های وی، از ظاهر محصول بسته بندی و کیفیت چاپی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 اهمیت ظاهر محصول بسته بندی و کیفیت چاپی زمانی اشکار میگردد که خریدار در برابر عملکرد همسان دو یا چند محصول مشابه، اطمینان حاصل نموده و در انتخاب محصول برتر و مناسب تر، دچار تردید می شود. در چنین شرایطی، توجه به بسته بندی محصول از اهمیت بالایی برخوردار میگردد؛ زیرا از جمله مواردی که میتواند در زمان خرید کالا توسط مشتری، سبب جلب توجه و برقراری ارتباط گردد، زیبایی فرم ظاهری بسته بندی محصول است.

آنچه که از ظاهر یک محصول آشکار می شود بیش از آن چیزی است که خود محصول میتواند انتقال دهد. به عبارت دیگر «کشش نگاه» و « ثابت کردن دید » در مورد هر محصولی که بیشتر باشد میزان فروش آن نیز بیشتر میگردد. امروزه نقش زیبایی در محصولات، به عنوان عاملی موثر بر موفقیت تجاری به اثبات رسیده است. و این مسئله دلیل توجه به بسته بندی کالا و کیفیت چاپی آن است.

مشاور و مجری خدمات چاپ

استخدام مشاور صنعت چاپ

ارتباط موجود میان بسته بندی و صنعت چاپ تاثیر مستقیمی بر  نحوه و کیفیت انتقال رنگ و جلوه های بصری و گرافیکی ناشی ازآن بر روی سطح چاپ شونده و حفظ ثبات آن در نمونه های انبوه تولید شده دارد. در این راستا توجه به مراحل پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ و نیز انتخاب شیوه های صحیح و مواد مناسب در هر یک از این مراحل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در نهایت منجر به ایجاد، توسعه و بهبود عملکرد های بسته بندی می شود.

کیفیت نهایی محصول چاپی ، در نهایت میتواند تحت تاثیر عواملی چون فرایند های تکمیلی و تجهیزات وابسته واقع شود. کیفیت چاپ (همچون چاپ تک رنگ یا چند رنگ به همراه تصاویر، متن و گرافیک) از طریق عواملی همچون رنگ آمیزی، باز تولید ساختار های ظریف، محدوده ارزش های تونالیته، دقت قرار گیری رنگ ها بر روی یکدیگر، مشخصات سطحی که تصویر بر روی آن چاپ میشود و بی عیب بودن کاغذ می تواند دلیل حضور یک کارشناس صنعت چاپ در کنار مجموعه کسب وکار شماست.

برای آنکه خیالتان از محصول نهایی وابسته به صنعت چاپ و بسته بندی راحت باشد، یا باید یک کارشناس و مشاور صنعت چاپ را استخدام کنید و یا باید یک شرکت فعال در زمینه چاپ و طراحی همانند دپارتمان چاپ و طراحی هومه قرارداد همکاری داشته باشید. برخی از نمونه کارهای چاپ و طراحی هومه را از مشاهده کنید.

تماس با کسب و کار هومه

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

سه × پنج =