You are currently viewing تفاوت چاپ فلکسو با افست و دیجیتال
تفاوت چاپ فلکسو با افست و دیجیتال

تفاوت چاپ فلکسو با افست و دیجیتال

شناخت مزایای هر یک از انواع چاپ، یعنی چاپ فلکسو، چاپ افست و چاپ دیجیتال می تواند تاثیر بسزایی در مدیریت هزینه های تولید و انتخاب بهترین کیفیت ممکن برای پوشش بسته بندی باشد.

تولیدکنندگانی که نیاز به انواع لیبل پشت چسبدار کاغذی برای بسته بندی و ظرف حاوی محصول خود دارند، بعنوان پرکاربردترین انواع چاپ لیبل نیاز به شناخت آنها دارند. و ما سعی داریم در این مقاله به صورت اختصار برای شما تفاوت آنها را بیان کنیم.

چاپ فلکسو چیست ؟

چاپ فلکسو به دلیل قابلیت چاپ بر روی طیف گسترده ای از بسترهای چاپی بعنوان یکی از پرسودترین و دارای بالاترین نرخ رشد در میان تمام فرآیندها و روش های چاپی در جهان به شمار می رود، از این رو سهم قابل توجهی در چاپ بسته بندی محصولات و جعبه ها و کارتن دارند.

چاپ فلکسوگرافی Flexography  که به اختصار به آن فلکسو Flexo گفته می‌شود، نوعی از چاپ می باشد که از صفحات یا کلیشه های چاپی قابل انعطاف استفاده می کند. در این چاپ، صفحات اغلب به کمک نگاتیو تصویری که قرار است چاپ شود به صورت لیزری حکاکی شده و سپس حول غلتک دوّار پیچیده می شوند. به کمک این غلتک ها و از طریق ترکیب جوهرهایی که سریع خشک می شوند و همچنین (در بسیاری موارد) با استفاده از گرما برای تنظیم سریع جوهر، می توان ورق های بزرگ مقوای موجدار را با سرعت بسیار بالایی از طریق فشار تغذیه کرد. همۀ عملیات ها شامل برش، تا کردن، و فرآیندهای دیگر را می توان به صورت «درون خطی» از طریق چاپگر انجام داد.

امروزه فلکسوگرافی به عنوان برترین روش چاپ برجسته شناخته شده و از روش چاپ لترپرس نیز سبقت گرفته و روز به روز رو به پیشرفت است. به همین دلیل اگر تیراژ محصول شما بالا ( ۲۰ هزار به بالا ) و کیفیت بالای لیبل و بسته بندی در کار شما بسیار حیاتی است، می بایست از چاپ فلکسو استفاده کنید.

مجموعه چاپ و طراحی هومه یکی از مجموعه های چاپ فلکسو است. و میتواند گزینه شما در انتخاب چاپ لیبل محصولتان باشد.

چاپ فلکسو چاپ لیبل پشت چسبدار

چاپ افست چیست ؟

چاپ افست یا چاپ لیتوگرافی، یک تکنیک ماشینی چاپ است که جوهر را از یک صفحه به یک غلتک لاستیکی (یا روکش) و سپس به زیرلایه‌های مختلف برای تولید تصاویر و طرح‌های با کیفیت بالا منتقل می‌کند.

چاپ افست، بیشتر برای چاپ روی کاغذ و مقوا استفاده می‌شود و در اکثر کتابها و مجلات که تیراژ کم و یا متوسطی دارند با چاپ افست تولید می شوند. همچنین در حوزه چاپ لیبل پشت چسبدار نیز امروز این چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تیراژ لیبل متوسطی دارید ( ۵ هزار الی ۲۰ هزار ) و کیفیت مناسبی جوابگوی شما می باشد، این چاپ مناسب کار شما است.

چاپ افست یا چاپ لیتوگرافی لیبل پشت چسبدار کاغذی

چاپ لیبل دیجیتال چیست ؟

چاپ برچسب دیجیتال (Digital Label Printing) یک فناوری است که به دلیل استفاده از چاپگرهای نوین در سریع ترین زمان ممکن چاپ می شود. روند چاپ سنتی و مدرن فلکسوگرافی با ساخت طرح صفحه چاپ آغاز می شود. سپس، آن صفحه بر روی یک پرس تنظیم می شود تا طرح شما را بر روی لیبل حک کند. اگرچه صفحات چاپی برای سفارشات در مقیاس بزرگ بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند، اما ایجاد و حمل آنها هزینه های قابل توجهی را در بر دارد و باعث می شود برای تعداد کم و متوسط ​​ناکارآمد باشند. مانند نسخه های بسیار پیشرفته چاپگرهای رومیزی، چاپگرهای لیبل دیجیتال نیز فایلهای طراحی دیجیتال را می خوانند و از هد مرکب برای چاپ مستقیم این طرح ها روی مواد برچسب استفاده می کنند – از این رو نیازی به صفحه نیست.

با ظهور چاپگرها و فن آوری های جدید، چاپ برچسب دیجیتال بیشتر و بیشتر قابل اعتماد شده است. برای چاپ تعداد کم و متوسط​​، گزینه ای مناسب برای چاپ برچسب فلکسوگرافی است. برای اجرا در تیراژهای پایین تا متوسط  ( 500 الی ۵۰۰۰ تیراژ ) با کیفیت مطلوب چاپ دیجیتال بهترین انتخاب است.

چاپ دیجیتال لیبل پشت چسب دار کاغذی

نکات مهم برای چاپ لیبل محصول

چاپ لیبل پشت چسب دار کاغذی برای محصولات می بایست با بهترین کیفیت چاپ لیبل و با بهترین قیمت چاپ لیبل انجام شود، از این رو تولیدکنندگان و نیازمندان به لیبل می بایست متناسب با حجم و نوع تولید محصول خود نوع چاپ خود را انتخاب کنند. برای اینکه چاپخانه داران لیبل پشت چسب دار بتوانند به شما بهترین قیمت را بدهند، باید این نکات را برای چاپخانه لیبل ارسال کنید:

  • ابعاد لیبل
  • جنس لیبل
  • تیراژ لیبل
  • تعداد رنگ بکار رفته در طرح لیبل
  • چاپ لیبل رول یا لیبل شیت
  • لیبل دست چسبان است یا دستگاه چسبان ؟
تماس با کسب و کار هومه

چاپ لیبل حرفه ای داشته باشید

برای رقابت در دنیای امروز حتما به فکر طراحی اختصاصی لیبل و بسته بندی خود باشید . بسته بندی می تواند ساده، زیبا و کم هزینه باشد. این امر با مشاوره صحیح محقق می شود.

مجموعه طراحی و چاپ هومه از قدمتی بالا در این زمینه برخوردار است و به کمک کارشناسان حرفه‌ای به شما عزیزان خدمت‌رسانی می‌کند. کیفیت بالای چاپ فلکسو، استفاده از مواد باکیفیت، قیمت مناسب، پاسخگویی شبانه روزی از زمان ثبت تا تحویل سفارش و انجام کلیه فرایندهای کاری بدون نیاز به حضور تولیدکننده، از جمله مزایای همکاری با گروه هومه به‌شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × دو =