You are currently viewing چرا روابط عمومی در کسب و کار جدی است
چرا روابط عمومی در کسب و کار جدی است

چرا روابط عمومی در کسب و کار جدی است

جامعه روابط عمومی آمریکا (PRSA) روابط عمومی را به عنوان یک فرآیند ارتباطات استراتژیک تعریف می کند، فرایندی که موجب ارتباط سودمند سازمان با عموم مردم می شود.

 به عبارت دیگر، این فرآیند مدیریت برند و شهرت سازمان شما است؛ به ویژه در مواقع بحران؛ که شما می توانید این کار را با استفاده از کانال های رسانه ای برای تبلیغ شرکت خود و پرورش درک مثبت عمومی از برند خود انجام دهید.

روابط عمومی حرفه ای داشته باشیم

روابط عمومی حرفه ای در حال تکامل است. یک روابط عمومی بعنوان متخصص ارتباطات، هر روز تلاش می کند تا ارتباط برقرار کند، روابط موجود را حفظ کند، پیام های هدفمند تولید کند و اخبار مربوط به علامت تجاری خود را به موقع منتشر کند. متخصصان روابط عمومی همواره به خود بعنوان مشاوران برنامه دار بالیده اند.

متخصصان روابط عمومی در تلاش هستند تا از طریق برنامه های قوی ارتباطی به موفقیت دست یابند، خواه برنامه یی برای تغییر نگرش، ایجاد شهرت، حفظ تصویر یک علامت تجاری، برقراری ارتباط، معرفی یک محصول و سازماندهی ارتباطات بحران باشد یا بهره گیری از قدرت شخص ثالث برای حمایت از محصولات و خدمات مورد نظر آنها.

متخصصان روابط عمومی دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی گروه هومه

روابط عمومی اعتبار می آورد

مصرف کنندگان برای برندهایی که از آنها خرید می کنند، ارزش قائل هستند. به گفته جرالد ادلمن ( Gerald Edelman )، ۸۱ درصد از مصرف کنندگان فقط از برندهایی که به آنها اعتماد دارند خرید می کنند. بنابراین چگونه اعتماد را در سازمان خود ایجاد و حفظ می کنید؟ و این پاسخی جز این ندارد؛ از طریق روابط عمومی.

گفتن اینکه وظیفه روابط عمومی صرفاً برنامه ریزی رویدادها است، دست کم گرفته شده است، زیرا روابط عمومی با کنترل اخبار و رویدادهای سازمان، موجب کسب شناخت و افزایش شهرت کسب و کار شما نزد سهامداران کلیدی می گردد.

روابط عمومی حد فاصل خواسته مردم و سازمان است. وقتی روابط عمومی به معنای واقعی وجود داشته باشد، با آگاه سازی مدیران از عواقب کم کاری، کنترل پیام های آگاه بخش مناسب به رسانه ها و مردم بعنوان اولین مرجع مطمئن و پیگیری وظایف محوله هر مدیریت از آبروی سازمان محافظت می کند و سازمان را در مسیر اهداف سازمانی قرار می دهد.

روابط عمومی موفق یقینا باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد. و بتواند پل ارتباطی مناسب برای اهداف سازمان و جامعه هدف سازمان باشد. و سازمانی می تواند به بهترین نحو خود را به دیگران معرفی کند که با اصول روابط عمومی آشنا باشد.

بهترین شیوه‌های اولیه سئو و شرکت مجری سئو سایت

روابط عمومی هنر هشتم زندگی کسب و کار

روابط عمومی بعنوان هنر هشتم شناخته می شود. روابط عمومی یا هنر هشتم حوزه ای از ارتباطات است که بیش از پیش و در سطح گسترده جهانی مورد توجه اندیشمندان، پژوهشگران و کارشناسان قرار گرفته است. این حوزه رو به رشد، با گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی و نیازهای سازمانی به ارتباط فعال‌تر و تعامل گسترده‌تر با مردم برای انتقال تولیدات مختلف در حوزه های گوناگون مورد توجه انسان، توسعه‌ای روزافزون یافته است.

به طور حتم، روابط عمومی در هر کسب و کار و سازمانی بعنوان یک مدیریت یا واحد مستقل در کنار مدیریت ارشد مجموعه تلقی می شود. واحد یا مدیریتی که زیرمجموعه هیچ مجموعه یی نیست و همانند مدیر ارشد سازمان برای تحقق اهداف کلی سازمان تلاش و برنامه ریزی دارد.

نمایندگان روابط عمومی و ارتباطات الگوی روابط انسانی در سازمان هستند. و مسئول روابط عمومی باید بداند که در دنیا چه می گذرد. روابط عمومی همانند غولی در چراغ است که برای دستیابی به اثرات و نتایج موثر روابط عمومی باید آن را ظاهر کرد. روابط عمومی یافتنی است. روابط عمومی پویا، در کنار سازمان است. از این رو می تواند با شناخت عملکرد و اهداف سازمان و نیز آشنایی با نقاط قوت و ضعف سازمان، نحوه ارتباط و هدایت افکار عمومی را به نفع سازمان هدایت کند.

روابط عمومی بعنوان هنر هشتم شناخته می شود. در عصری که ارتباطات مجازی، نقش تعیین کننده یی در بدست آوردن بازار دارند، توجه به مساله روابط عمومی و تبلیغات بر محور روابط عمومی مساله مهمی تلقی می گردد.

بهترین روابط عمومی حرفه ای سازمانی

متخصص روابط عمومی داشته باشید

روابط عمومی نقش مهمی در خلق تصویر ذهنی بلند مدت برای کسب و کار دارد. زیرا روابط عمومی با کمک ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند با متقاعد ساختن و جلب اعتماد مشتریان نقش موثری در فروش و تحقق اهداف سازمانی داشته باشد.

در شرایط کنونی کشور وضعیت خدمت رسانی سازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی و یا حتی خصوصی را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا احترام به ارباب رجوع یک اصل بنیادی در سازمان ها و کسب و کارهای ایرانی است؟ آیا هدف هر کسب و کار ایرانی جلب رضایت مشتری است یا منافع فروش؟ آیا فروش بالای محصولات ایران خودرو دلیل کیفیت محصول و رضایت مندی مشتریان است؟ آیا وجود پالم در محصولات روغنی، آبیاری باغات و جالیزها و مزارع توسط آب فاضلاب، استفاده از کودهای نامناسب و بسیاری از اخبار و خدمات متنوع، موجبات نارضایتی دائمی را در کشور نهادینه کرده است؟ به نظر شما مشکل اصلی در کجاست؟

یکی از مشکل اصلی کسب و کارهای ایرانی، بی تفاوتی به اهمیت مساله ارتباط است. وقتی در یک خانواده احترام و کیفیت ارتباط مساله بنیادی تلقی شود، دیگران برای رضایت یکدیگر تلاش می کنند.

این مساله را باید یادآور شد که وقتی دیگران را قضاوت می کنیم، باید در ابتدا به خودمان نگاه کنیم. وقتی در جایگاه آن کارمند باشیم، ما چه اخلاقی با مراجعه کننده خود داریم؟! وقتی این سوال از ما پرسیده می شود، ما به راحتی خود را تبرئه می کنیم. و خودمان را گل بی عیب معرفی می کنیم. دلیل این امر علاوه بر علت های گوناگون، نداشتن تعریف از روابط عمومی، ارتباط سازمانی و نبود استاندارد در رفتار سازمانی است. استانداردهای رفتاری برای ما تعیین می کند که آیا ما رفتار مناسبی داریم، یا خیر؟

تماس با کسب و کار هومه
تماس شبانه روزی با مجموعه هومه

این سوال را در ذهن خود مرور کنید: اگر شما به عنوان یک فرد شاغل، رفتار درستی با مشتریان خود دارید، آیا چهره واحد، مدیریت، بخش یا سازمان شما از نگاه مشتریان و جامعه چگونه است؟ در سیستم خود از مدیران ارشد سازمان، حضور مدیران روابط عمومی قوی را مطالبه کنید. حضور مدیران روابط عمومی قوی را در کنار تدوین استانداردهای رفتار سازمانی مطالبه کنید. مطالبه گری بخش مهمی از تغییر اجتماعی است.

اگر برای آینده ارتباط سازمانی خود اهمیت قائل هستید! اگر چهره شما از نگاه مشتریانتان مهم است! اگر رفتار کارکنان با مشتریان برایتان مهم است! اگر اخلاق پسندیده سازمانی را مهم می دانید! از ایجاد یک واحد روابط عمومی قدرتمند غافل نباشید! از بهبود استانداردهای رفتاری خودتان غافل نباشید! شوالیه سازمان خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

دوازده − 1 =