You are currently viewing سایت پویا به چه سایتی اطلاق می شود / راز سایت زنده و پویا
سایت پویا به چه سایتی اطلاق می شود / راز سایت زنده و پویا

سایت پویا به چه سایتی اطلاق می شود / راز سایت زنده و پویا

سایت خود را طراحی کرده اید و فعالیت خاصی برای به روز نگه داشتن سایت انجام نمی دهید، آیا سایت به مرور دچار آسیب می شود؟

سایت خود را طراحی کرده اید و فعالیت خاصی برای به روز نگه داشتن سایت انجام نمی دهید، آیا تغییر طراح سایت گزینه مناسبی برای داشتن یک سایت قوی است؟

سایت خود را طراحی کرده اید و فعالیت خاصی برای به روز نگه داشتن سایت انجام نمی دهید، آیا فضای سایت فقط بعنوان یک کارت ویزیت مجازی حساب می شود؟

برای پاسخ به این سوال ها و سوالات اینچنینی، بطور کل می توان گفت: سایت کسب و کار شما در اصل دفتر مجازی کسب و کار شماست. دفتر مجازی کسب و کار نیز همانند دفترکار واقعی شما نیاز به تمیز کردن، نیاز به نظافت سالانه، نیاز به تغییر دکور، نیاز به داشتن دکور زیبا و … دارد.

وب‌سایت‌ها به عنوان ویترین فروشگاه مجازی عمل می‌کنند و اطلاعات، محصولات و خدمات را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند طراحی سایت حرفه ای و راه اندازی یک سایت حرفه ای نیاز به یک تیم پیگیر برای رونق بخشی به آن دارد. رونق داشتن و پویا بودن یک سایت با تولید محتوا محقق می شود. تولید محتوا بسیار مهم و ضروری است و در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از ویژگی های سایت پویا و زنده بپردازیم.

طراحی سایت حرفه ای و راه اندازی وب سایت اختصاصی

وب سایت پویا یا سایت داینامیک چیست

امروزه اکثر وب سایت ها پویا یا داینامیک هستند. وب سایت داینامیک یعنی محتویات سایت براساس زمان، کار و … تغییر می کنند. وب سایت‌های پویا بسیار تعاملی هستند و به کاربران اجازه می‌دهند فرم‌ها را ارسال کنند، نظرات خود را بگذارند و با عملکردهای مختلف درگیر شوند.

یک وب سایت پویا برای ارائه محتوای شخصی و به روز به بازدیدکنندگان طراحی شده است. داده‌ها را از پایگاه‌های داده یا منابع خارجی می‌کشد و به صورت پویا در صفحات وب ارائه می‌کند. این سایت‌ها اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند ورود کاربران، سیستم‌های مدیریت محتوا، قابلیت‌های تجارت الکترونیک و غیره هستند.

وب سایت ایستا چیست

وب‌سایت‌ها نقش مهمی در ارتباط کسب و کارها، سازمان‌ها و افراد با مخاطبان هدف خود دارند. هنگامی که صحبت از توسعه وب سایت می‌شود، دو اصطلاح رایج که اغلب مطرح می‌شوند وب سایت‌های “پویا” و “ایستا”. وب سایت ایستا، وب سایت هایی هستند که ثابت هستند و محتوای یکسانی را برای هر کاربر نمایش می دهند که معمولاً منحصراً به زبان HTML نوشته می شود.

رازهای زنده بودن سایت کسب و کار

همیشه یک سوال مهم در جریان است : « بعد از راه اندازی یک سایت چه باید کرد؟ »  سؤالی که جواب درست به آن کیفیت بالا برای سایت کسب و کار شما به ارمغان می‌آورد (فارغ از این‌که سایت شما در چه حوزه‌ای فعالیت دارد).

رکن اساسی و ستون سایت حرفه ای و پویا به دو عامل بستگی دارد: تولید محتوا و سئو و به دنبال آن‌ها، امنیت، تعامل با کاربر و سنجش سایت.

تولید محتوا

زبان کامپیوتر، زبان صفر و یک است. زبان علمی دنیا، زبان انگلیسی است. زبان سایت، محتوای تولید شده در سایت است. جسم و کالبد سایت در تولید محتوا پنهان است. شما در هر زمینه که فعالیت می‌کنید، محصول و یا خدماتتان‌همان محتوایی است که می‌توانید در سایتتان قرار دهید.

سئو

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو search engine optimization))، فرایندی مداوم و پیوسته و تقریباً هزینه‌بر (هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ مالی) است که باعث می‌شود سایت شما در سرچ با موتورهای جست‌و‌جو جزو نتایج برتر باشد؛ به‌طور دقیق‌تر سئو یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتور جست‌وجو.

طراحی سایت و تولید محتوا

امنیت سایت

حفاظت و پاسداری از محتوا و زحمت‌های کشیده شده برای سایت یکی از اقدامات مهم بعد از راه‌اندازی سایت است.

تعامل پذیری سایت

فعالیت در بخش نظر دهی، رأی دادن و به‌طورکلی تعامل  با کاربران سایت از دیگر کار‌های مهم بعد از ساخت سایت است. تعامل کاربران با یکدیگر و با وبمسترها باعث می‌شود که وب‌سایت برای آن‌ها دلپذیرتر و موردپسند واقع شود که این خود نوعی تبلیغ برای سایت است.

رصد و پایش سایت

تعداد بازدید از سایت، میزان صرف وقت کاربران در سایت، علاقه‌مندی‌های کاربران، موقعیت کاربران، دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های کاربران، میزان تبدیل کاربران به مشتری، ترافیک دیتا و کاربران در ساعات مختلف و … همه و همه اطلاعاتی هستند که خبر از قدرت و ضعفتان در سایت می‌دهد. رصد و پایش مداوم سایت به ما این امکان را می دهد که ما بتوانیم میزان اثرپذیری فعالیت های خود و تیم مان را ارزیابی و ارزش گذاری کنیم.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

کلام آخر

طراحی یک وبسایت یک قدم بزرگ و البته ادامه‌دار در مسیر آنلاین شدن کسب و کارهاست. همان طور که متوجه شدید، پس از راه‌اندازی یک وبسایت باید اقداماتی به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی انجام بگیرند.

دپارتمان دیجیتال مارکتینگ هومه برای طراحی یک وب سایت حرفه ای و ادامه دادن به فرایند آنلاین شدن درست یک سایت در کنار شما می باشد. هومه، مبتکر در بهبود تجارت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

هفت − یک =