You are currently viewing قواعد راه اندازی کسب و کار آنلاین
قواعد راه اندازی کسب و کار آنلاین

قواعد راه اندازی کسب و کار آنلاین

برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک آنلاین، بایدها و نبایدهایی وجود دارند که از افراد تازه کار تا کارآفرینان با سابقه باید به آنها توجه داشته باشند. یقینا در قالب مسیری تعریف شده و البته علمی، دستیابی به موفقیت در کسب و کارهای آنلاین، محتمل تر خواهد بود.

برای آنکه با عرف رایج و اصول راه اندازی یک کسب و کار آنلاین آشنا شوید می توانید از این راهکارها کمک بگیرید.

شناسایی نیاز و عرضه محصول

اغلب افراد از روند اشتباهی که در آن ابتدا تمرکز روی تولید محصول و سپس یافتن بازار است، تبعیت می کنند. در حالی که برای افزایش شانس موفقیت باید از بازار و نیازهای آن شروع کنید. از جمله ترفندهای موجود در اینخصوص، یافتن گروهی مشخص از افرادی است که به جستجوی یافتن راه حل یک مشکل اقدام کرده اما پاسخ قابل توجهی پیدا نکرده اند. جستجوی اینترنت می تواند در این مسیر همراه مناسبی برای شما باشد.

راه اندازی کسب و کار آنلاین

بازدید از انجمن های آنلاین در حوزه های کاری مختلف و مشاهده پرسش های کاربران و درخواست های آنها برای راه حل مشکلات شان، جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی که توجه زیادی را از سوی کاربران به همراه داشته، اما سایت های زیادی به ارائه راه حل در این زمینه نپرداخته اند و در نهایت مشاهده وب سایت های مرتبط با رقبای احتمالی شما و یادداشت برداری از آنچه انجام می دهند؛ و تجزیه و تحلیل روش های مورد استفاده آنان در برآورده کردن نیازهای کاربران می تواند از جمله راهکارهای عملی موجود باشد.

در نهایت می توانید با استفاده از این دانسته ها، محصولی ویژه را برای پاسخ به نیازهای بازار موجود، البته در قالبی با کیفیت تر در مقایسه با رقبا، روانه بازار کنید.

نکته: راه اندازی هر کسب و کاری، نیازمند تحقیقات اولیه است. و هر کسب و کاری باید یکی از نیازهای مشتری احتمالی شما را برطرف کند.

تیترهایی برای فروش بیشتر!

فرمول ویژه یی در ترغیب بازدیدکنندگان وب سایت شما به خرید بیشتر وجود دارد که می تواند راهنما یا بهتر است بگوییم مشوق کاربران و بازدیدکنندگان، از مرحله شروع تا اتمام خرید باشد. بیش از هر چیز سعی کنید، با عنوان ویژه، توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید.

اصول راه اندازی کسب و کار آنلاین

در مرحله دیگر از ویژگی های سایت، توجه کامل به تشریح مشکلاتی است که با استفاده از محصول یا محصولات ارائه شده توسط شما مرتفع می شود. توانایی های خود را بعنوان شخص یا شرکتی که توانایی حل مشکل را دارد به اثبات برسانید. و تجربیات افرادی که از محصولات شما استفاده کرده اند، به اشتراک بگذارید. ( توسعه بازار )

سومین مرحله ارائه توضیحات مبسوطی درخصوص محصول تولید شده شما است. پیشنهادی وسوسه انگیز پیش روی بازدید کنندگان قرار دهید. بد نیست تضمین هایی نیز برای ایجاد اطمینان خاطر در کاربر و مصرف کننده، پیش روی او قرار دهید. در این مرحله باید خود را به جای مشتری بگذارید و سعی کنید او را درخصوص راه حل های منحصر به فرد ارائه شده توسط این محصول، قانع کنید.

سلاحی قدرتمند به نام رسانه های اجتماعی

با ایجاد لیست پیشنهادی، در واقع یکی از فرایندهای مهم در فروش آنلاین را پایه ریزی کرده اید. مشتریان، ثبت نام کنندگان و بازدیدکنندگان برای دریافت اخبار و اطلاعات مورد علاقه خود از طریق رسانه های اجتماعی و همچنین ایمیل شما، در واقع اجازه ارسال ایمیل و یا عضویت در خبرنامه و کانال ها و گروه های اجتماعی را برای شما صادر کرده اند تا بتوانید محصولات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید.

در قالب ارسال ایمیل و اطلاعات در شبکه های اجتماعی کسب و کار خود می توانید رابطه یی مستمر با مشتریان خود داشته باشید. در نهایت توجه داشته باشید که بازاریابی با استفاده از روش های مجازی به مراتب ارزان تر و موثرتر از تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی است؛ زیرا تمرکز بیشتری روی بازار هدف دارد. در این قسمت باید خود را به جای مشتری بگذارید و سعی کنید او را درخصوص راه حل های منحصر به فرد ارائه شده توسط این محصول را قانع کنید.

نکته: در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین در شبکه سازی و کانال های ارتباطی قوی تلاش مضاعف کنید. در کسب و کارهای آنلاین داشتن راه های ارتباطی قوی تر با دیگر افراد بسیار مهم و حیاتی است.

  کسب شهرت در دنیای مجازی

کاربران زیادی وجود دارند که از اینترنت برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود بهره می برند. فراهم کردن اطلاعات بصورت رایگان برای وب سایت های دیگر باعث خواهد شد علاوه بر افزایش ترافیک، رتبه سایت شما نیز در موتورهای جست و جو بهبود یابد. نکته کلیدی در این قسمت آن است که باید لینک وب سایت یا مطالب موجود در وب سایت خود را در سایت های همسایه یی که از مطالب شما استفاده می کنند قرار دهید.( بک لینک خارجی )

تولید محتواهای تخصصی و عرضه رایگان آنها، تولید مطالب، ویدئوها و محتواهایی که برای کاربران مفید باشند یا حتی به اشتراک گذاشتن آنها در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی از جمله ترفندهای موجود در این زمینه است. اضافه کردن قابلیت « ارسال به دوستان » را در قسمت پایانی مطالب موجود در وب سایت خود فراموش نکنید تا اشتراک گذاری مطالب با استفاده از این روش مهیا شود.

در نهایت سعی کنید به متخصص فعالی در انجمن های اینترنتی و شبکه های اجتماعی موجود در بازار هدف خود تبدیل شوید. با این روند مطمئنا طرفداران و خواننده های بیشتری خواهید داشت و وب سایت های دیگر نیز لینک هایی از وب سایت و مطالب شما را در وب سایت شان قرار خواهند داد. این در حالی است که موتورهای جستجو علاقه زیادی به لینک ها و مطالب مرتبط دارند و رتبه شما را در جستجوهای اینترنتی افزایش می دهند.

تخفیف و خدمات پس از فروش

تخفیف و خدمات پس از فروش دو بازوی پرقدرت در خدمات اقتصادی است. همچنین یکی از نکات کلیدی در سیاست های کسب و کار و فروش آنلاین و راه اندازی روندی برای ارزش بخشیدن به تعامل کاربر است.

تحقیقات نشان داده اند در صورت دنبال کردن روندهای صحیح از سوی شما، حداقل چیزی حدود ۳۶ درصد از افرادی که یکبار از شما خرید کرده اند، دوباره از محصولات شما خرید می کنند. پیشنهادهای مرتبط با محصول یا محصولاتی که مشتریان از شما خرید کرده اند یا حتی ارائه طرح های تشویقی می توانند از جمله راهکارهای موجود در این زمینه باشند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

ارسال های برگه های تخفیف به منظور تشویق کاربران به خریدهای بعدی یا پیشنهاد محصولات مرتبط در قالب ایمیل یا پیامی در شبکه های اجتماعی با عنوان تشکر از خرید نیز می تواند ایده ای مناسب در اینخصوص باشد. در واقع با ارائه پاداش به خاطر وفاداری مشتریان، می توانید حس خوبی را در آنها ایجاد کنید که شما همیشه همراه آنها در یک خرید پرسود هستید.

تغییرات اعمال شده در محیط مجازی و اینترنت آنچنان سریع هستند که می توان گفت یکسال حضور آنلاین شما معادل با پنج سال حضور در دنیای واقعی است. با این وجود دستورالعمل های موجود در مورد نحوه راه اندازی و رشد تجارت آنلاین در کشور ما نیاز به تغییرات و بازبینی های مجدد و مستمر دارد. از همین رو در صورتی که قصد راه اندازی تجارت آنلاین دارید یا مدتی است که کسب و کاری آنلاین را راه اندازی کرده اید ضروری است با مشاورین این حوزه ارتباط برقرار کنید.

تمامی کسب و کارها در شرایط فعلی نیازمند فعالیت در حوزه وب برندینگ می باشد و با توجه به تخصصی بودن و همچنین حساسیت موضوع لزوم بکارگیری افراد کارشناس در این امر ضروری است. دپارتمان وب برندینگ هومه با حضور کارشناسان خبره در حوزه بهبود فضای کسب و کار اینترنتی در کنار همراهان مشاوره کسب وکار شما در راه اندازی کسب و کار آنلاین شما می توانند در یان مسیر همراه مناسبی برای شما باشند.  از طریق راه های ارتباطی با هومه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده − 3 =