You are currently viewing مدیریت هومه در پیامی روز روابط عمومی و ارتباطات را تبریک گفت
مدیریت هومه در پیامی روز روابط عمومی و ارتباطات را تبریک گفت

مدیریت هومه در پیامی روز روابط عمومی و ارتباطات را تبریک گفت

همزمان با فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه برابر با ۱۷ می، مدیریت مجموعه هومه در پیامی روز ملی روابط عمومی و روز جهانی ارتباطات را به فعالان این حوزه بویژه همکاران دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه، تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی گروه کارگزاری کسب و کار هومه، متن پیام مدیریت مجموعه هومه به شرح زیر است :

همکاران و فعالان حوزه روابط عمومی

با سلام و احترام

” فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون علوم ارتباطات و روابط عمومی است که در دنیای امروز بیش از هر زمان با تار و پود زندگی انسان ها درآمیخته و به قلب تپنده نهادهای مختلف تبدیل شده است.

روابط عمومی در دنیای امروز هنر و علم مردمداری است. و نیل به توسعه بدون عبور از مسیر علوم ارتباطات ممکن نیست.

فرصت را مغتنم شمرده ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، از تلاش‌ های فعالان حوزه روابط عمومی بویژه همکاران مجموعه دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه، که در مسیر موفقیت کسب و کارهای همکار و همراه خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند، تشکر و قدردانی می‌ کنیم.

امید آنکه با استعانت از درگاه خدای مهربان و با همراهی و همدلی یکدیگر، ارتقای سطح خدمت رسانی و سواد عمومی جامعه را، با همراهی و همدلی روزافزون مردم و مسئولان بیدار شاهد باشیم.

مدیریت مجموعه هومه

روابط عمومی و اهمیت آن در سازمان

کوتاه نوشته ای درباره روابط عمومی :

متخصصان روابط عمومی محتکران اخبار و اطلاعات هستند. زیرا آنان منابع توزیع، تولید و کنترل اخبار منتشر شده در سطح جامعه هستند، اخباری که می تواند نبض بازار را از دست رقیبان کسب و کار خود خارج کند.

روابط عمومی با مطالعه نشریات و بررسی های محیطی درون و برون سازمانی، اخبار مربوط به مشتریان خود و صنایعی که در آنها اشتغال دارند را کنترل می کنند. ضرورت دارد که متخصصان روابط عمومی درباره بازارهایی که مشتریان آنها سعی در تسخیر آنها دارند، مطالعه کنند و با اطلاع باشند.

روابط عمومی چیست؟

ادوارد برنایز که اغلب از او بعنوان « پدر روابط عمومی » یاد می کنند، روابط عمومی را یک علم اجتماعی کاربردی می داند که از روانشناسی، جامعه شناسی و دیگر رشته ها تاثیر گرفته است تا به صورت علمی به مدیریت افکار، رفتار و عامه غیرمنطقی مردم بپردازد.

به گفته برنایز « روابط عمومی یک عملکرد مدیریتی است که نگرش عموم را جدول بندی می کند، خط مشی ها، دستورالعمل ها و منافع یک سازمان را تعیین می کند و سپس با سلسله اقداماتی، درک و پذیرش عموم را به دست می آورد. »  

چرا روابط عمومی مهم است ؟

مشتری ها، تامین کنندگان، واسطه ها، دولت و … به همراه یکدیگر، جامعه مرتبط با هر کسب و کاری را می سازند، جامعه ای که در توانایی شرکت در دستیابی به اهداف خود، سهم بالقوه یا بالفعل داشته یا بر آن موثر باشند.

 ارتباط و پیوند یک کسب وکار با جامعه خود، شرط بقای آن کسب و کار است. یک کسب وکار هوشمند در عصر ارتباطات، توجه به موضوع « مدیریت موفق ارتباط با جوامع کلیدی » را سرلوحه فعالیت های برنامه ریزی شده خود قرار می دهد. امروزه در کسب و کارها رابط اصلی مجموعه با جامعه آن برعهده « مدیریت روابط عمومی » است.

هرچند در برخی شرکت ها و سازمان ها واحدهایی همچون « مدیریت ارتباط با مشتری »، « مدیریت تبلیغات »، « مدیریت بازاریابی » و … وظایفی را برعهده دارند که در مسائلی با روابط عمومی شباهت کاری دارند، اما آنچه در روابط عمومی با آنها متفاوت است این است که هنر ارتباط توسط روابط عمومی برنامه ریزی می شود و واحدهای مشابه در اصطلاح مجریان این برنامه ریزی هستند.

مهارت نگرش سنجی افکار عمومی

روابط عمومی موفق تلاش می کند تا از طریق برنامه های قوی ارتباطی به موفقیت دست یابند؛ خواه برنامه ای برای تغییر نگرش، ایجاد شهرت، حفظ تصویر یک علامت تجاری، برقراری ارتباط، معرفی یک محصول وسازماندهی ارتباطات بحران باشد یا بهره گیری از قدرت شخص ثالث برای حمایت از محصولات و خدمات مورد نظر آنها.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × پنج =