You are currently viewing راه اندازی کسب و کار یا انجام عمل زیبایی ؟!
راه اندازی کسب و کار یا انجام عمل زیبایی

راه اندازی کسب و کار یا انجام عمل زیبایی ؟!

بعضی افراد که رویای کارآفرینی و ثروتمند شدن در سر دارند، گمان می کنند راه اندازی کسب وکار، شبیه عمل زیبایی است که یک ساعت، اتاق عمل و چند روز دوران نقاهت عمل زیبایی، و یک عمر راحتی و زیبایی ! یک عمر جذابیت و فخر فروختن!؟ اما واقعیت چیزی جز این است.

وسواسی به نام زیبایی

وسواس نسبت به زیبایی و انجام عمل های زیبایی، وابسته به میزان خودزشت پنداری فرد دارد. عمل هایی که گاهی به قیمت جان افراد تمام می شود. عمل هایی که به دلیل علاقه و عجله فرد خودزشت پندار، پای آرایشگران، غیرپزشکان و پزشک نماها و حتی برخی پزشکان سودجو را به این حوزه باز کرده است و امروز شاهد مراکز زیبایی بیشماری در سطح شهر خودمان هستیم.

خودزشت پندار به دلیل انتخاب « دستیابی به زیبایی » به عنوان یک هدف شخصی بزرگ، مجبور به قمار سلامتی خود -یکی از گرانبهاترین سرمایه های انسانی  – می شود. قماری که کارهای روزانه شان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و از واقعیت اینکه، زیبایی به رضایت فرد از تصویر درونی اش بستگی داشته و نباید از حد اعتدال گذشت، فاصله می گیرد.

وسواس زیبایی یا خودزشت پندار ، با قمار بر روی سلامتی، ریسک زندگی سالم را افزایش می دهد.

مشاوره راه اندازی کسب و کار

وسواسی به نام ثروت

در اینترنت « بهترین مشاورین راه اندازی کسب وکار » را جستجو می کند. با مرکز مشاوره یا مشاور متخصص، تماس می گیرد. بعد از کارمند مرکز، درخواست مشاوره راه اندازی کسب وکار را می کند؟ کارمند در مورد اینکه در چه مقطع و چه حوزه یی نیاز به مشاوره دارد، یکسری سوالات را می پرسد. اما یک جواب یا سوال ساده می شنود؟؟!!

« من یک سرمایه خوب دارم، می خواهم شما به من بگویید من چه کاری راه بیندازم ، که هم خوب پول داشته باشد و هم اینکه ریسک زیادی نداشته باشد !! »

کارمند مرکز مشاوره با لبخند می پرسد : « شما در چه زمینه ای تخصص دارید؟ آشنا به چه حرفه و یا تجربه انجام چه کاری را دارید؟ اما مجدد یک جواب ساده می شنود؟!

« کارمند یک اداره هستم، یا کارمند بازنشسته، یا یک دانشجو، یا یک جوان یا حتی کسی که از شغلش خسته شده و می خواهد تغییر شغل بدهد. من بدنبال یک شغل هستم. نمیدانم چه شغلی؟ فرقی نمی کند. فقط زنگ زده ام با شما مشورت بکنم، ببینم چه کاری انجام بدهم که ضرر نکنم ؟!! »

این افراد خودشان را خوب نمی شناسند. و وسوسه ثروتمند شدن رهایشان نمی کند. اینان گمان می کنند ثروتمند شدن کار راحتی است، و فقط آنها نیاز به یک پزشک دارند تا با یک عمل ساده یا سخت جراحی، پولدارشان کند.

راه اندازی شغل و بهترین مرکز مشاوره کسب وکار

چگونه پولدار بشویم ؟

چگونه از خدمات مشاورین کسب وکار بهره ببریم؟

چگونه پول خود را در شغل جدیدمان خرج کنیم ؟

چگونه شغل جدیدمان را انتخاب کنیم ؟ و صدها سوال دیگر که باید به آنها پاسخ داد تا به نتیجه نهایی رسید.

قصد نداریم که در این مقاله توضیحات زیادی بدهیم، اما تماس هایی با دپارتمان مشاوره کسب وکار هومه گرفته شده، که نوشتاری کوتاه برای آن خالی از لطف نیست. چند نکته را برای شما می نویسیم که قبل از تماس با یک مرکز مشاوره راه اندازی کسب و کار و یا متخصصین کسب وکار ، به آنها پاسخ بدهید. و پاسخ هایتان را حتما مکتوب کنید.

  • قبل از آنکه کسب وکاری راه اندازی کنید، باید بدانید که شما در چه کاری مهارت دارید و به چه کاری علاقه مند هستید. به سادگی از تجربه یی که در یک شغل بدست آورده اید یا به علایقی که در وجودتان به یک شغل احساس می کنید، گذر نکنید.
  • هر شغلی که داشته باشید، برای رفع نیازهای زندگی تان، با رفت و آمد و همه جوانب یک شغل، ۱۰ تا ۱۲ ساعت از زمان مفید زندگی تان را خواهد گرفت. ۸ ساعت از ۲۴ ساعت شبانه روزتان را خواب هستید و یا در حال استراحت روزانه. ۴ ساعت از شبانه روز شما باقی مانده، که قرار است با خانواده و آشنایان بگذرانید. به نظر شما اگر کارتان را دوست نداشته باشید و از شغلتان لذت نبرید، افرادی را که با آنها کار می کنید، به زور تحمل کنید، بیشترین زمان خود را با ناراحتی نمی گذرانید؟! آیا وقتی ۱۲ ساعت سخت را گذرانده اید، شب به راحتی می خوابید؟ و با خانواده با بهترین حالتتان رفتار می کنید؟
  • در شهرتان امکان داشته که یک دکه فلافل فروشی یا ساندویچی یا جگرکی یا سوپرمارکت یا قهوه فروشی حریف فروشگاه های بزرگ و شیک شهر شده باشد و از شلوغی مغازه مجبور شده باشد که نیروی کمکی بگیرد و در کنار درآمد بالایی که دارد، محبوب مردم شهر شما هم باشد؟! یقینا دیده اید، پس هر کاری که می کنید وابسته به شما است. این شما هستید که به کارتان ارزش می دهید. پس کاری را آغاز کنید که به بهترین شکل می توانید انجام دهید. و با مردم شهرتان، مردمدارانه رفتار کنید.
  • اگر برای شروع شغل یا مشاغلی را انتخاب کرده اید، ولی نمیدانید کدام مناسب شما است؟! یک کاغذ بردارید و کلیه مخارج راه اندازی آن را از صفر تا صد بنویسید و جمع بزنید. وقتی به مشاور زنگ می زنید، تنها رقم بالای شما برای آن مشاور کافی نیست. چون او می داند که برای راه اندازی یک شغل مقدار سرمایه شما در وهله چندم است و این شما هستید که در وهله اول این داستان قرار دارید.
  • وقتی فکر می کنید کار شما مناسب پول درآوردن نیست و باید شغل دیگری را انتخاب کنید، کمی با همکاران و همصنفان خود صحبت کنید. با آنهایی که با همه غرولندها خوب پول در می آورند!
چگونه پولدار شویم

کلام آخر !

ما در دپارتمان مشاوره کسب وکار هومه بصورت شبانه روز با شماره ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱ و ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ پاسخگوی شما هستیم. آرزوی ما موفقیت شما در آینده شغلی تان است .

دیدگاهتان را بنویسید

18 − 18 =