You are currently viewing ویژگی های ویزیتور موفق به زبان ساده
ویژگی های ویزیتور موفق به زبان ساده

ویژگی های ویزیتور موفق به زبان ساده

ظهور فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی و دیگر تجهیزات و فناوری های عصر جدید نتوانسته از میزان ارزش ارتباطات حضوری و بازاریابی حضوری بکاهد. مهره اصلی در بازاریابی حضوری، ویزیتروها هستند.

فروش حضوری محصولات یا خدمات یعنی واقعا حضوری ! یک بازاریاب حضوری بخش عمده زمان خود را صرف ملاقات حضوری افراد می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از ویژگی های یک ویزیتور موفق بپردازیم.

مهمترین نکات در مهندسی فروش

بازاریابی حضوری چیست

بازاریابی حضوری یا بازاریابی چهره به چهره به نوعی از استراتژی فروش گفته می شود که، فروش محصولات یا خدمات توسط نماینده فروش بصورت مستقیم و حضوری با مشتری های احتمالی یا بالفعل انجام می شود.

فعالیت و جنس کار بازاریاب حضوری یا ویزیتور بصورت خودمختار و خارج از محیط کار دفتری و تیم های همکاری رسمی است. آها به صورت رو در رو با مشتریان احتمالی صحبت می کنند و ارتباط خود را با مشتری های موجود نیز حفظ می کنند. اهمیت فروش از آنجا درک می شود که هر چه بازار توسعه بیشتری می یابد، نقش نیروی فروش کارآمد به عنوان نیروی تاثیرگذار در توسعه بازار برجسته تر می شود.  

سلام کنید

یک ویزیتور موفق می بایست به بحث ارتباطات توجه ویژه داشته باشد. فروشنده به مجرد اینکه وارد مغازه می شود باید ارتباط را شروع کند و کلید ارتباط « سلام » است. یک ویزیتور موفق باید گشاده رو باشد. برای فروش آماده و مجهز باشد؛ یعنی از قبل اطلاعات لازم را نوشته باشد. یک دفترچه کوچک بغلی همراه خود داشته باشد و کارکنان و مسئولان فروشگاه هایی را که ویزیت می کند، به نام بشناسد و در ارتباطات خود حتما نام آن شخص را چندین بار بکار ببرد.

شناخت افراد قبل از ورود برای فروش

یک فروشنده موفق از عناوین عامی مانند حاج آقا، سرورم، مهندس و … بپرهیزد؛ چرا که نسبت دادن این القاب و عناوین نادرست به برخی از افراد، توهین تلقی می شود. ویزیتورها به عنوان سفیر و نماینده شرکت خود باید اطلاعات لازم را از شرکتی که در آن فعالیت می کنند داشته باشند. اعضای هیات مدیره شرکت را بشناسد.

جای کالای خود را پیدا کنید

یک ویزیتور موفق در زمان تحویل کالا به مغازه دار می بایست بهترین جای مغازه را پیدا کند. مطابق اصول ارگونومیک و روانشناسی، گردش طبیعی بدن به سمت راست است. پس قفسه های دست راست بهترین جا برای چیدن محصولات شرکت است.

ویژگی های ویزیتور موفق و فروشنده حرفه ای حضوری

آموزش فروش بسیار مهم است

یک ویزیتور موفق باید قدر عمر خود را بداند و سعی کند از تمامی لحظات برای دانش اندوزی و افزایش مهارت خود استفاده کند. یقینا اگر مسیر را به درستی طی کنند، بایستی روزی مسئولیت های رده های بالای سازمان را به عهده بگیرند.

یادگیری علم ارتباطات بسیار مهم است

یک فروشنده موفق همراه با مدیر فروش خود، نگرش های خود را نسبت به به بازار، محصول، مشتری و رقیب کنترل کنند. از این رو آموزش و به روزرسانی اطلاعات بسیار مهم و ضروری است. برای کار فروشندگی در وهله اول نیاز به IQ بالا است ولی با کسب تجربه و فراگیری آموزش های هوش هیجانی، NLP، ارتباطات، مشتری مداری، مردم داری و روابط عمومی، خود را تبدیل به یک فروشنده موفق و ایده آل می کنیم.

تکنولوژی را فراموش نکنید

بازاریاب و فروشنده حضوری هرچند بصورت چهره به چهره فرایند فروش را انجام می دهد. اما در دنیایی که علم ارتباطات در حال خلق یک دنیای مجازی برای خود می باشد، لازم است استفاده از ابزارهای ارتباطی دیجیتال را به خوبی بشناسیم و از آنها برای موفقیت در فروش خود استفاده کنیم. 

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

کلام آخر

کم نیستند کسانی که ویزیتوری را شغلی ساده و دم‌دستی در نظر می‌گیرند.حتی بسیاری از آن‌ها که بر تفاوت بازاریاب بودن و ویزیتور بودن تأکید دارند، فکر می‌کنند با این کار، فعالیت و حرفه‌ی خود را از ویزیتورها تفکیک می‌کنند.

این در حالی است که ویزیتوری، مهارت بسیار می‌خواهد و چالش‌هایی دارد که حتی گاهی اوقات، در موقعیت‌های ظاهراً پیچیده‌تر فروش وجود ندارد.

اگر شما هم دغدغه تبدیل شدن به این را دارید که چگونه ویزیتور خوبی شویم؟ برای تبدیل به یک ویزیتور موفق و حرفه‌ای، مطالعه کنید، تجربه کسب کنید، و مدام کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × 5 =