You are currently viewing توسعه دهنده در آلمان / چشم انداز برنامه نویسی در کشور آلمان
توسعه دهنده در آلمان / چشم انداز برنامه نویسی در کشور آلمان

توسعه دهنده در آلمان / چشم انداز برنامه نویسی در کشور آلمان

این مقاله به بررسی وضعیت اشتغال برنامه نویسان و توسعه دهندگان ابزارهای دیجیتال و الکترونیکی در کشور آلمان در سال ۲۰۱۶ می پردازد.

تحقیق « چشم انداز برنامه نویسی در کشور آلمان » توسط شرکت Stack Overflow   بعنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های برنامه نویسی در جهان، در کشور آلمان انجام شده است.

گروه کسب وکار هومه این مقاله را که در سایت ap-verlag.de کشور آلمان در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است، بصورت اختصاصی برای شما علاقه مندان سفر به کشور آلمان و یا علاقه مندان مهاجرت به کشور آلمان و یا حتی برای فعالان اقتصادی در کشور آلمان ترجمه و منتشر کرده است.

در این مقاله می خوانیم :

–  709033 توسعه دهنده در آلمان که ۵۹.۶ درصد از آنها توسعه دهندگان فول استک هستند.          

– زبان های برنامه نویسی: جاوا و پایتون رایج ترین هستند

– تفاوت در برلین، فرانکفورت آم ماین، هامبورگ، مونیخ، راین/روهر و اشتوتگارت/کارلسروهه برجسته شده است.

وضعیت برنامه نویسی در کشور آلمان
وضعیت برنامه نویسی در کشور آلمان

نرم افزار دنیا را می خورد !

Stack Overflow   که ادعا می کند بزرگترین پلتفرم برنامه نویسی در جهان است، برای اولین بار گزارش موقعیت مکانی توسعه دهندگان را برای آلمان ارائه می دهد: برای این منظور در سطح ملی بررسی شد که در حال حاضر چند توسعه دهنده در آلمان مشغول به کار هستند و زبان های برنامه نویسی رایج در کشور آلمان چیست؟

 همچنین وضعیت برنامه نویسی در شهرهای آلمان برلین، فرانکفورت ، هامبورگ، مونیخ، راین/روهر و اشتوتگارت/کارلسروهه بعنوان شش منطقه مهم اقتصادی کشور و پتانسیل آنها برای نیروهای ماهر با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گرفت و ویژگی های مکان مربوطه درخصوص برنامه های مختلف برنامه نویسی، برجسته شد.

« نرم افزار دنیا را می خورد »؛ این بدان معناست که تقریباً همه صنایع تحت تأثیر فرآیندهای دیجیتال هستند. اقتصاد آلمان و بازار کار در این کشور نیز این پیشرفت را احساس می کنند. تقریباً هیچ صنعتی نمی تواند بدون کمک توسعه دهندگان نرم افزار کاری را انجام دهد.

یکی از بزرگترین چالش ها در صنعت دیجیتال و برنامه نویسی ، کمبود نیروی کار ماهر است. اما به راستی، چشم انداز توسعه دهندگان محلی در کشور آلمان چگونه است؟

وضعیت بازار کار توسعه دهنده موجود

در حال حاضر ۷۰۹۰۳۳ توسعه دهنده نرم افزار در آلمان (تا اوت ۲۰۱۶) وجود دارد. اکثر آنها توسعه دهندگان حرفه ای (   Full stock entwickler ) (59.6 درصد) هستند، به این معنی که آنها دانش کافی از تمام فن آوری های لازم برای ایجاد یک برنامه وب کاملاً کاربردی را دارند.

همچنین با روند جهانی به سمت جریان سیال بین متخصصان پیش برنده (  Front End ) و پشتیبان (Back End) مطابقت دارد. به طور کلی، تعداد افراد عمومی در آلمان بسیار بیشتر از متخصصان است. فقط ۵.۳ درصد از توسعه دهندگان آلمانی برای دستگاه های تلفن همراه برنامه ریزی می کنند.

وضعیت توسعه دهنده متوسط ​​در آلمان

توسعه دهندگان، نخبگان، استادان و ستارگان برنامه نویسی هر کدام اصطلاحات زیاد و تصویر خود را از آنچه یک توسعه دهنده معمولی می سازد دارد. اما اعداد چه می گویند؟

اگر بخواهید یک توسعه دهنده آلمانی را توصیف کنید، او مرد است، بین ۲۵ تا ۲۹ سال، بین ۴۴۰۰۰ تا ۵۳۰۰۰ یورو در سال درآمد دارد و در حال حاضر ۶.۵ سال تجربه حرفه ای دارد. این نتیجه ارزیابی ۳۸۸۳ شرکت کننده آلمانی در نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow امسال است.

توسعه دهندگان آلمانی از کدام زبان برنامه نویسی استفاده می کنند؟

زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در آلمان متنوع هستند، اما جاوا با ۹۶۰۶۸ توسعه دهنده که از این زبان استفاده می کنند، رهبر بلامنازع است – این معادل ۱۳.۷ درصد از کل توسعه دهندگان در آلمان است. برنامه نویسی پایتون در رتبه دوم قرار دارد و به مجموعه ۹۰۹۲۹ توسعه دهنده (۱۲.۸ درصد) تعلق دارد.

در رقابت موبایل، تعداد توسعه دهندگان اندروید با ۲۴۶۸۳ توسعه دهنده به وضوح از نظر کمی از توسعه دهندگان iOS با ۱۳۲۲۳ پیشی می گیرد. بنابراین نسبت توسعه دهندگان اندروید در میان همه توسعه دهندگان در بخش موبایل ۶۵.۱ درصد است.

مقایسه مناطق توسعه‌دهنده در آلمان

در جریان گزارش آلمان ، شش منطقه اقتصادی مهم و چشم‌انداز توسعه‌دهندگان محلی با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گرفت: منطقه راین/ روهر، برلین، مونیخ ، فرانکفورت ، اشتوتگارت/ کارلسروهه و هامبورگ – بر اساس تعداد توسعه‌دهندگان طبقه‌بندی شده است.

شرکت های توسعه دهنده دیجیتال

نقاط قوت توسعه دهندگان در هر منطقه چیست؟

منطقه راین / روهر ( Rhein-/Ruhr-Region )

در منطقه راین/ روهر ( شامل شهرهای دورتموند، اسن، دویسبورگ، بوخوم، گلزنکرخن، اوبرهاوزن، دوسلدورف، نویس، مونشن گلادباخ، ووپرتال، کلن/بن و لورکوزن) ۹۳۹۲۰ توسعه‌دهنده وجود دارد، که از این تعداد ۵۹ درصد توسعه دهنده فول استک هستند؛ بقیه برنامه نویسان جاوا (۱۳.۹ درصد)، PHP (12.3 درصد) و پایتون (۱۰.۸ درصد) استفاده می کنند.

برلین ( Berlin )

به عنوان یک سرمایه اولیه – طبق آمار، هر ۲۰ دقیقه یک استارت آپ در برلین تأسیس می شود. برلین با ۸۱۸۶۸ توسعه دهنده در رتبه دوم در میان بزرگترین مناطق توسعه دهنده در آلمان قرار دارد. پرکاربردترین زبان ها عبارتند از Python (14.7%)، Ruby (12.9%) و NodeJS (12.3%).

چیزی که در مورد منطقه برلین خاص است، تراکم بالای توسعه دهندگان تلفن همراه است: سهم آنها ۶.۱ درصد است در مقابل ۵.۳ درصد در آلمان.

مونیخ ( München )

مونیخ شماره یک اروپا در بخش ICT است و به ” دره ایثار ” ( Isar Valley ) نیز معروف است. کلان شهر باواریا ( Bayernmetropole ) میزبان ۶۵۱۷۸ توسعه دهنده است که ۵۷.۷ درصد از آنها توسعه دهندگان فول استک هستند. مابقی بین زبان های پایتون (۱۴.۷ درصد)، جاوا (۱۴ درصد) و NodeJS (7.9 درصد) توزیع شده است.

در کنار برلین، مونیخ تنها منطقه ای از شش منطقه مورد بررسی است که جاوا در آن رهبر فناوری نیست.

فرانکفورت ( Frankfurt )

فرانکفورت چهارمین مکان توسعه دهندگان بزرگ است و خانه ۴۷۵۵۱ توسعه دهنده است؛ که ۵۷.۶ درصد از آنها توسعه دهندگان فول استک (Full Stack) هستند. بقیه بین جاوا (۱۵.۹ درصد)، دات نت (۱۱.۱ درصد) و پایتون (۸.۳ درصد) تقسیم می شوند.

قابل توجه است که زبان های برنامه نویسی رایج شرکت های بین المللی مانند جاوا، Sharepoint ، Salesforce یا Oracle در اینجا غالب شده است – که احتمالاً می تواند بدلیل حمایت شرکت ها و بانک های بزرگ مستقر در فرانکفورت توضیح داده شود.

منطقه اشتوتگارت/کارلسروهه (  Stuttgart/Karlsruhe )

منطقه اشتوتگارت/کارلسروهه دارای ۳۹۸۲۳ توسعه دهنده است که ۵۹.۷ درصد از آنها توسعه دهندگان فول استک هستند. آنچه در اینجا به ویژه قابل توجه است: علاوه بر متخصصان جاوا (۱۵.۴ درصد)، پایتون (۱۴.۲ درصد) و NodeJS (8.8 درصد)، تعداد زیادی برنامه نویس گرافیکی نیز وجود دارد. اگرچه این منطقه « تنها » پنجمین مکان توسعه‌دهنده بزرگ است، اما نباید آن را به عنوان یک مکان راه‌اندازی دست کم گرفت: وقتی صحبت از راه‌اندازی شرکت‌ها در بخش ITC می‌شود، کارلسروهه پس از هامبورگ در آلمان جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

هامبورگ ( Hamburg )

اگرچه هامبورگ از نظر کمیت کوچکترین منطقه توسعه‌دهنده در نظر گرفته شده است، شهر Hanseatic یک پایگاه IT در نظر گرفته می‌شود، زیرا صنعت فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین عوامل اقتصادی است.

 37839 توسعه‌دهنده در اینجا مستقر هستند. علاوه بر ۶۳.۳ درصد توسعه دهندگان فول استک، طیف زبان به جاوا (۱۳.۳ درصد)، PHP (11.9 درصد) و Ruby (11.6 درصد) تقسیم می شود.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

پیام مهم به شرکت های توسعه دهنده دیجیتال

هرچقدر که مناطق اقتصادی آلمان متفاوت هستند، آنها برای بهترین توسعه دهندگان با استعداد با یکدیگر رقابت می کنند. ما هیجان‌زده‌ایم که ببینیم کدام مکان‌ها در چند سال آینده برنده « جنگ استعدادها » خواهند شد و شرکت‌های فردی چگونه خود را برای جذب استعدادهای مورد نظر معرفی می‌کنند. یک چیز واضح است: اگر توسعه دهندگان بتوانند شغل خود را از بین پیشنهادات مختلف انتخاب کنند، جذاب ترین پیشنهاد برنده می شود.”

جوئل اسپولسکی(Joel Spolsky)، بنیان‌گذار و مدیرعامل Stack Overflow، از سال‌ها تجربه می‌داند که چگونه شرکت‌ها در جذب نیرو موفق هستند و می‌افزاید: «اشتباه بزرگی که شرکت‌ها در همه جا مرتکب می‌شوند این است که صادقانه خود را توصیف نمی‌کنند. مثل این است که وانمود کنید ۱۸ ساله هستید و تناسب اندام دارید. قیافه تو اینطوری نیست، قبول کن! اگر می‌خواهید در استخدام موفق باشید، باید تا حد امکان یک نمایه واقعی ترسیم کنید و به استعدادهای مناسب بپردازید.

مترجم : فرزاد ارجمندی

منبع : لینک اصلی مقاله را از اینجا مطالعه کنید.

https://ap-verlag.de/entwickler-standort-report-so-sieht-die-deutsche-programmiererlandschaft-aus/25878/

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده + 7 =