You are currently viewing سوالات متدوال در صنعت چاپ لیبل؛ چاپ لیبل پشت چسبدار هومه
سوالات متدوال در صنعت چاپ لیبل

سوالات متدوال در صنعت چاپ لیبل؛ چاپ لیبل پشت چسبدار هومه

صنعت چاپ ترکیبی از علم و هنر است. و بدلیل ویژگی های منحصر به فرد آن، تاثیر مستقیم بر صنعت بسته بندی، بازاریابی و فروش و رونق هر کسب و کاری دارد. در زیر به متداول ترین سوالات در زمینه طراحی و چاپ بویژه چاپ لیبل پشت چسبدار پاسخ خواهیم داد.

لطفا اگر سوالی بود که در زیر جوابی برای آن پیدا نکردید در قسمت نظرسنجی ( که در پایین مطلب قرار دارد ) و دیگر راه های ارتباطی، برای ما ارسال کنید تا در اولین فرصت جواب آن را برای شما دوستان عزیز قرار دهیم.

دپارتمان چاپ و طراحی هومه در حال حاضر در زمینه چاپ با روش فلکسو فعالیت دارد، و سعی شده است پاسخ ها متناسب با ثبت سفارش لیبل با چاپ فلکسو باشد.

  • ارزان ترین لیبل پشت چسبدار کدام است؟

لیبل های پشت چسبدار دارای جنس های مختلف و متنوعی هستند. در لیبل های پشت چسبدار، لیبل کاغذی به دلیل اینکه بدون پوشش است ارزان ترین و سریع ترین نوع چاپ لیبل محسوب می شود.

لیبل های کاغذی از پرطرفدارترین و بهترین نوع لیبل ها هستند که از کاغذ براق بدون روکش تولید می‌شوند. لیبل های کاغذی در انواع چاپ با توجه به استفاده لیبل بر روی سطوح پلاستیک، چوب و شیشه قدرت چسبندگی بالایی دارند.

  • پر فروش ترین لیبل چه جنسی است؟

لیبل ها با توجه به کارایی خود مصارف مختلفی دارند ولی به طور کلی لیبل های صدفی و لیبل های پی وی سی شیشه ای ( ترانسپارنت ) بدلیل خاصیت پاره نشدن و مقاومت بیشتر، بسیار پرکاربرد و محبوب اند.

نمونه کارهای طراحی و چاپ هومه
  • آیا قدرت چسبندگی لیبل خوب و بد دارد؟

چاپ لیبل دیجیتال بدلیل استفاده از لیبل های پشت چسبدار فروشگاهی از یک استاندارد تولیدی برای حجم انبوه برخوردار هستند. در چاپ افست که بصورت فیلم و زینک تهیه می شود امکان افزایش حجم و انتخاب نوع چسب براساس جنس بسته بندی و کالا قابل تغییر است. اما در چاپ فلکسو بدلیل ساخت کلیشه و قالب و نوع فرایند چاپ، چاپ علاوه بر کیفیت بیشتر لیبل از نظر کیفیت چسبندگی از نظر بصری نیز از زیبایی و کیفیت بیشتری برخوردار است.

  • کیفیت کدام نوع چاپ برای لیبل مناسب است؟

انتخاب نوع چاپ برای لیبل بستگی به جنس لیبل، تیراژ لیبل و طرح لیبل دارد. هر چند تعداد ذکر شده قانون مطلقی ندارد اما اگر تیراژ شما کمتر از ۲۰۰۰ تیراژ لیبل باشد، باید از چاپ دیجیتال استفاده کنید. اگر تیراژ شما از ۵۰۰۰ لیبل بیشتر است باید از چاپ افست. ولی برای تیراژ بالای ۱۰ هزار لیبل که به نوعی چاپ حرفه یی لیبل محصوب می شود می بایست از چاپ فلکسو استفاده کرد.

  • لیبل پشت چسبدار بصورت رول یا بصورت شیت؟

چاپ لیبل بصورت لیبل رول یا شیت ( ورق ) بستگی به نوع روش چسباندن لیبل بر روی محصول دارد. اگر دستگاه لیبل زن استفاده می کنید می بایست کار را بصورت رول تحویل بگیرید و چاپ بصورت رول بدلیل قرقره یی شدن لیبل بر افزایش تیراژ لیبل تاثیر مستقیم دارد. ولی اگر لیبل بصورت دستی بر روی محصول چسبانده می شود، سفارش چاپ لیبل می بایست بصورت شیت یا همان ورقه یی تحویل شود.

برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله « چاپ لیبل رول و شیت با کیفیت عالی » را مطالعه کنید.

  • تفاوت برش مستقیم با برش نیم تیغ در چیست؟

در برش مستقیم، لیبل به همراه لایه زیرین خود بصورت کامل بریده می شود ولی در برش نیم تیغ تنها لایه رویی لیبل بریده می شود، لایه زیرین سالم مانده و تمام لیبل های هر صفحه روی لایه زیرین باقی می مانند. 

  • کدام نوع برش برچسب را انتخاب کنم؟

در صورتی که سایز برچسب های شما کوچک است یا به شکل دایره و اشکال خاص دیگر است تنها انتخاب شما برش نیم تیغ خواهد بود، زیرا دقت بسیار بالای برش و توانایی برش در اشکال خاص تنها توسط کاتر پلاتر امکان پذیر است. ولی در صورتی که لیبل های سایز بزرگ و مستطیل شکل دارید با انتخاب برش مستقیم می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

  • سریع ترین زمان چاپ لیبل چقدر است؟

سریع ترین زمان چاپ لیبل شما در چاپ لیبل هومه به روش چاپ فلکسو بدلیل ساخت کلیشه و قالب، حداقل یک هفته کاری و حداکثر ۱۵ روز کاری است؛ که این زمان پس از تایید طراحی شما صورت می گیرد و در صورتی که کار شما نیاز به طراحی دارد و یا طرح ارسالی شما مشکلی داشته باشد زمان آن را نیز باید در نظر داشته باشید.

  • جنس لیبل مورد نیاز کالای خود را چطور تشخیص دهیم؟

ساده ترین راه تشخیص جنس لیبل : اگر کاغذ پشت چسبدار با دست پاره شود، جنس لیبل، کاغذ پشت چسبدار است. اگر با دست پاره نشود، جنس لیبل صدفی، پی وی سی یا لیبل کاغذی با روکش سلفون دار است. و اگر لیبل بصورت شیشه یی بود، جنس لیبل ترانسپارنت است.

  • آیا مشکلات تایپی و محتوایی فایل طرح ارسالی بررسی می شوند؟

خیر، به دلیل حجم بالای سفارشات، محتویات طرح نظیر تصاویر، غلط املایی، اشتباه تایپی، شماره‌های تماس و آدرس‌ها بررسی نخواهد شد.

اشتباهات در محتوای طرح، تصاویر و متن‌ها به هیچ عنوان شامل گارانتی نخواهد بود. لذا خواهشمند است قبل از ارسال فایل طراحی آن را به دقت بررسی نمائید تا هیچ گونه اشتباهی در متن یا تصاویر آن وجود نداشته باشد.

برای آشنایی با مسائل مرتبط در حوزه طراحی لیبل می توانید مقاله با موضع « اصول طراحی لیبل حرفه ای » را مطالعه کنید.

چاپ لیبل پشت چسبدار هومه
  • آیا مشکلات فنی فایل طرح ارسالی بررسی می شود؟

بله، مشخصات فنی فایل‌های طراحی ارسالی نظیر ابعاد، رزولیشن، مود رنگی، محدوده خط برش و یا روی هم‌خوری فایل‌هایی مانند طرح تیغ، یووی، طلاکوب و سایر نکات فنی بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شده و درصورتی‌که طرح شما نیاز به اصلاح فنی داشته باشد به اطلاع شما خواهد رسید تا فایل جدید را برای ما ارسال نمائید.

  • سفارش چاپ و طراحی لیبل در چاپ هومه به چه صورت است؟

در صورتی که طراحی لیبل شما آماده است می‌توانید طرح خود را با کیفیت مناسب توسط ابزارهای ارتباطی و پیام رسان های اینترنتی ارسال کنید. با ارسال طرح، فرایند خدمات طراحی پیش از چاپ توسط کارشناسان مجموعه هومه آغاز می شود.

اما در صورتی که پیش از چاپ، به طراحی لیبل نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق راه های ارتباطی مجموعه، درخواست سفارش طراحی خود را ثبت نمایید. در این حالت نیز پس از آنکه  طراحی دلخواهتان مورد تایید شما قرار گرفت فرآیند چاپ آن شروع می شود.

برای اطلاع دقیق تر از نحوه ثبت سفارش می توانید مقاله با موضوع « نحوه ثبت سفارش انواع لیبل در چاپ و طراحی هومه » را مطالعه کنید.

  • چاپ فلکسو لیبل چه تفاوتی با دیجیتال و افست دارد؟

در چاپ افست و چاپ فلکسو لیبل می توانید با قیمت ارزان تری به ازای هر عدد لیبل خود را چاپ کنید ولی محاسبه قیمت با سایز ثابت و حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عددی ثابت باعث می شود چاپ دیجیتال بسیار آسان تر، سریع تر و بهینه تر باشد. با این حال هنوز در برخی از تکنیک های چاپی مانند یووی، لیبل فیلتر دار و طلاکوب تنها توسط چاپ افست و چاپ فلکسو انجام می شود.

  • هزینه کلیشه و قالب در چاپ فلکسو در چند نوبت دریافت می شود؟

کلیشه و قالب برای هر سفارش لیبل بصورت مجزا و اختصاصی ساخته می شود. به همین دلیل هزینه کلیشه برای هر رنگ موجود در طرح لیبل و قالب به تعداد هر طرح لیبل با هزینه مشتری سفارش دهنده ساخته می شود. که در چاپ های دوم به بعد به دلیل وجود کلیشه و قالب ساخته شده، هزینه مجدد دریافت نمی شود.

لازم به ذکر است قالب ساخته شده برای لیبل متعلق به مشتری می باشد و امکان تحویل آن وجود دارد. ولی به دلیل عدم امکان شرایط نگهداری مناسب و همچنین آشنایی با نحوه نگهداشت قالب و جلوگیری از اسیب دیدگی بهتر آن است که قالب در محیط چاپخانه نگهداری شود.

  • حداقل تیراژ چاپ لیبل چه تعدادی است؟

حداقل تیراژ در انواع چاپ لیبل متناسب با سایز هر عدد لیبل تعیین می شود. ابعاد لیبل به دلیل تعیین مقدار رنگ و کاغذ و خدمات پیش از چاپ تاثیر مستقیمی بر تیراژ لیبل دارد. 

  • چرا تفاوت قیمت بین سایز های مختلف ناگهان تغییر زیادی می کند؟

به دلیل تغییر چینش لیبل ها در صفحات، با تغییر سایز تعداد لیبلی که در هر صفحه و یا در ردیف لیبل رول جای می گیرد تغییر می کند. بعنوان مثال در برخی مواقع با بزرگتر کردن تنها چند میلی متری سایز، بجای ۴ عدد لیبل در هر صفحه یا رول، ۲ عدد جای می گیرد و در نتیجه قیمت کاغذ مصرفی دو برابر خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر در اینباره می توانید مقاله با موضوع « عوامل موثر بر قیمت چاپ در چاپ لیبل پشت چسبدار » را مطالعه کنید.

چاپ لیبل و هولوگرام
  • محصول چاپ شده چگونه برایم ارسال می‌شود؟ و هزینه آن به چه صورت است؟

در صورتی که آدرس پستی شما واقع در استان تهران یا کرج باشد، می‌توانیم محصولتان را به دو صورت به دستتان برسانیم.

  • ارسال آن به آدرسی که به صورت آنلاین ثبت کرده‌اید؛ که در این صورت هزینه آن طبق تعرفه‌های سرویس‌های حمل و نقل درون شهری بر عهده شما می‌باشد.
  • تحویل محصول به شما درب چاپخانه هومه

اما در صورتی که محل اقامت شما خارج از استان تهران و البرز باشد؛ ارسال آن از طریق سرویس‌های حمل و نقل برون شهری به آدرس پستی شما انجام خواهد شد. در این صورت نیز هزینه ارسال مطابق با تعرفه‌ سرویس‌های حمل و نقل، بر اساس مسیر و وزن محصول بر عهده شما خواهد بود.

  • پرداخت هزینه سفارش لیبل در هومه به چه صورت است؟

پس از ارسال اطلاعات مورد نیاز ثبت سفارش لیبل، پیش فاکتور برای کارفرما ارسال می شود. در صورت تایید پیش فاکتور توسط کارفرما، ۷۰ درصد مبلغ پیش فاکتور از کارفرما اخذ می شود. و الباقی مبلغ در پایان فرایند چاپ و در زمان تحویل دریافت می شود.

  • تفاوت طراحی و چاپ لیبل هومه با دیگر رقبا در چه چیزی است؟

مجموعه چاپ و طراحی هومه، بصورت شبانه روزی آماده ثبت سفارش است. در این مجموعه شما می توانید بصورت تلفنی از خدمات کارشناسی در حوزه خدمات پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ بهره مند شوید. این مجموعه می تواند در صورت نیاز کارفرما به ناظر چاپ، ناظر چاپ آشنا به صنعت چاپ معرفی نماید. این مجموعه سعی دارد بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت چاپ لیبل برای تولیدکنندگان محترم چاپ کند. کلیه فرایندهای چاپ در این مجموعه به صورت اینترنتی و تلفنی قابل انجام و پیگیری است.

  • آیا چاپ و طراحی هومه امکان چاپ انواع هولوگرام را دارد؟

چاپ و طراحی هومه با بیش از ۱۲ سال سابقه در زمینه چاپ لیبل پشت چسبدار بصروت اختصاصی نیز در زمینه چاپ انواع هولوگرام و لیبل های امنیتی از قبیل: هولوگرام عادی، هولوگرام دوبعدی، هولوگرام سه بعدی، برچسب اصالت کالا، برچسب گارانتی، برچسب پلمپ و … فعالیت می کند.

  • نمونه کارهای چاپ شده لیبل پشت چسبدار هومه را از کجا می توان مشاهده کرد؟

نمونه کارهای چاپ شده دپارتمان چاپ و طراحی هومه در صفحه سایت قابل رویت است. در حال حاضر می توانید با کلیک بر اینجا برخی از نمونه کارهای طراحی و چاپ هومه را مشاهده کنید.

تماس با کسب و کار هومه

جواب سوالتان را پیدا نکردید؟

در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکردید از طریق راه های ارتباطی موجود در صفحه تماس با ما، سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان ما بزودی پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کارگزاری کسب وکار هومه با شعار « هومه مبتکر در بهبود تجارت شما »، همراهی شما را مایه افتخار و بقای خود می داند. اگر علاقه مند شده اید که بدانید نام هومه برگرفته از چه نامی در فرهنگ اساطیری ایرانیان است، مقاله « هومه را بیشتر بشناسیم » را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 4 =