You are currently viewing چاپ و نصب لیبل اصالت کالا ضامن حفظ حقوق مشتری
چاپ و نصب لیبل اصالت کالا ضامن حفظ حقوق مشتری

چاپ و نصب لیبل اصالت کالا ضامن حفظ حقوق مشتری

چاپ لیبل اصالت یا برچسب اصالت با نصب برچسب اسکرچ بر روی آن یک نوع برچسب امنیتی محسوب می شود که برای تشخیص کالای اصل و تقلبی جزو مصوبات قانونی برای حفظ حقوق مشتریان بر روی کالاها نصب می شود.

دپارتمان چاپ و طراحی هومه با سالها تجربه و سابقه در زمینه چاپ انواع لیبل پشت چسبدار و چاپ لیبل اصالت و اسکرچ برای آگاهی شما در اطلاع از چیستی لیبل اصالت و ثبت سفارش چاپ لیبل اصالت کالا و اسکرچ این مقاله را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

چاپ لیبل اصالت چیست ؟

لیبل اصالت کالا یا برچسب اصالت توسط سازمان غذا و دارو برای مدیریت و تامین کالا و جلوگیری از قاچاق و جلب اطمینان مصرف کننده طراحی و مصوب شده است. این لیبل سفید با حاشیه زردرنگ و نوشته های سیاه رنگ دارای اطلاعات زیادی است که نشان دهنده اصالت و هویت کالا می باشد.

این برچسب به گونه ای طراحی شده است که بتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد محصول را بر روی آن مشاهده نمود. اهمیت وجود این لیبل بر روی محصول تا آنجاست که در صورت عدم درج آن، محصول از اعتبار افتاده و غیرقانونی محسوب می شود.

لیبل اصالت کالا یا برچسب اصالت
چگونگی بررسی اصالت فرآورده های سلامت محور

اجزاء لیبل اصالت کالا

برچسب اصالت کالا ، لیبلی سفیدرنگ با حاشیه زردرنگ و نوشته های مشکی دارای ۹ قسمت اطلاعاتی می باشد که بدین شرح است:

  1. تلفن تماس گویا برای اعلام کد اصالت

شماره‌گیری تلفن گویای ۰۲۱۶۱۸۵ برای استعلام کد اصالت می باشد.

  • کد رهگیری (UID)

شناسه ردیابی UID یک شناسه اختصاصی است که برای هر کالایی به طور منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شود. این کد یک سریال ۲۰ رقمی می‌باشد.

  • شناسه اصالت ( کد ۱۶ رقمی مخفی )  

شناسه اصالت یک کد ۱۶ رقمی است که زیر یک لایه طوسی اسکرچ مخفی شده است. مصرف کننده با خراشیدن اسکرچ می‌تواند شناسه اصالت را مشاهده کند و از اصل بودن کالا مطمئن شود.

  • شناسه تجاری فراورده GTIN (Global Trade Item Number)

کد GTIN را سازمان GS1 ارائه می‌کند. و یک شناسه بین المللی است که معمولا ۸، ۱۲، ۱۳  یا ۱۴ رقم دارد، که در ایران نوع ۱۳ رقمی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • سامانه استعلام کد رهگیری سازمان غذا و دارو

برای دریافت کد IRC شرکت‌های تولید کننده و یا وارد کننده کالا باید وارد سایت https://www.fda.gov.ir  شوند و از قسمت لیست فرآورده‌ها، عنوان کالا را انتخاب کنند. سپس با وارد کردن نام شرکت خود، کد IRC را دریافت کنند.

  • شماره سامانه پیامکی

پس از خراشیدن لایه طوسی اسکرچ، می‌توان کد اصالت کالا را در نرم افزار TTAC  و یا سایت ttac.ir وارد کرد تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. عدم تایید کد اصالت به منزله تقلبی بودن و یا قاچاق بودن کالاست و این مورد توسط مصرف کننده قابل پیگیری است. همچنین می‌توان کد اصالت را به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کرد و یا با شماره‌گیری تلفن گویای ۰۲۱۶۱۸۵ برای استعلام کد اصالت،  اقدام کرد.

  • تاریخ انقضا (Exp Date)

یک فاکتور دیگر که در لیبل اصالت یا برچسب زرد درج می‌شود تاریخ انقضای محصول است. 

  • ساخت (Lot/Batch Number)

در صنعت، شماره سری ساخت یا Bathch numbe شامل ارقام و یا حروفی می‌باشد که برای شناسایی و ردیابی مجموعه‌ای از محصولات یکسان که دارای ویژگی‌های خاصی از تولید هستند (زمان تولید، تاریخ تولید، کد شناسایی و غیره) مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این شماره می‌توان نوع محصول و اطلاعات مربوط به تاریخچه آن را شناسایی کرد. ذکر بچ نامبر روی لیبل اصالت الزامی است

* بارکد دو بعدی

بارکد دوبعدی روی لیبل سازمان غذا ودارو برای بالا بردن امنیت کالا در برچسب اصالت کالا قرار داده می‌شود که با استفاده از این بارکد مشخصات فنی کالا، تاریخ انقضا، سری ساخت تولید کننده یا وارد کننده را می‌توان شناسایی کرد.

  • اسکرچ ( برچسب مخفی کننده شناسه اصالت کالا )
اجزاء لیبل اصالت کالا
اجزاء لیبل اصالت کالا

 

ابعاد برچسب اصالت

برچسب‌های اصالت دارای ابعاد استانداردی هستند. و معمولا در ابعاد ۴۰*۲۰ و ۴۰*۱۸ و ۴۰*۱۰ و ۴۰*۳۸ و ۴۷*۲۳ و ۴۰*۵۰ میلیمتر چاپ می‌شود.

برچسب اصالت تلفیقی چیست؟

برخی از توزیع کنندگان کالا بخصوص شرکت‌هایی که لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه می‌دهند، تقاضا دارند که اطلاعات فارسی محصول نیز در برچسب اصالت درج شود، برای همین منظور از برچسب‌های تلفیقی استفاده می‌کنند که در ابعاد ۴۰*۴۰ و ۵۰*۴۰ و ۶۰*۴۰ میلی‌متر چاپ می‌شود.

کاربردهای لیبل اصالت کالا

ایده نصب لیبل برچسب کالا برای کالاها و محصولات مرتبط با سلامت و زندگی انسان ها از جمله محصولات خوراکی و مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع داروها و یا مکمل ها ایجاد شد؛ اما به مرور با اهمیت اصالت کالای تولیدی و وارداتی استفاده آن بر روی محصولات گوناگون اجباری شد.

مزایای درج لیبل اصالت بر روی کالا

در واقع هدف اصلی طراحی برچسب اصالت کالا و اجباری شدن آن، مبارزه با قاچاق بوده است. با توجه به نوسانات قیمت محصولات، ورود کالاهای قاچاق، واردات کالاهای بی کیفیت و بدون نام و نشان، ورود و تولید کالاهای تقلبیف لزوم استفاده از لیبل اصالت کالا را برای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی و خارجی و احترام به حقوق مشتری ضروری کرده است. به درستی که لیبل ها شناسنامه کالا و نشان هویت کالا هستند!

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

کلام آخر ! چاپ برچسب لیبل اصالت کالا با اسکرچ هومه

چاپ لیبل خام اصالت کالا ، چاپ لیبل اصالت کالا با اطلاعات ثابت و متغیر و چاپ اسکرچ و چاپ و پین اسکرچ با کیفیت بسیار بالا و در انواع و اندازه های استاندارد و اختصاصی، از جمله خدمات چاپ هومه برای شما تولیدکنندگان و کارآفرینان عزیز است.

دپارتمان چاپ و طراحی هومه کلیه خدمات چاپ برچسب اصالت را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می‌توانید با شماره‌های تماس هومه تماس بگیرید

ثبت سفارش چاپ لیبل اصالت کالا و اسکرچ

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 1 =