You are currently viewing تولید انواع هولوگرام و چاپ لیبل هولوگرام سه بعدی
تولید انواع هولوگرام و چاپ لیبل هولوگرام سه بعدی

تولید انواع هولوگرام و چاپ لیبل هولوگرام سه بعدی

هولوگرام (  Hologeram ) به معنای تمام نگار یا بعد نگار، برچسبی است با قابلیت افزودن موارد امنیتی و فوق امنیتی،که با تکنولوژی هولوگرافی و با استفاده از لیزر به صورت برچسب تولید می شود و دارای جلوه های بصری منحصر به فرد از نام، آرم و یا طرح های گرافیکی در لایه های مختلف می باشد .

انواع هولوگرام

برچسب هولوگرام رول و شیت

معمول ترین حالت هولوگرام به صورت شیت می باشد ولی با توجه به نیاز مشتری، می توان هولوگرام را به صورت رول بر روی هسته ده سانتی متری و عرض با متراژ دلخواه تولید کرد.

هولوگرام نواری

هولوگرام به صورت نوار در عرض های مختلف برای پلمپ بسته بندی کالا به کار می رود. که به هنگام جداسازی از روی سطح بسته بندی تخریب گردیده و پلمپ ابطال می گردد.

هولوگرام هات استمپ

طراحی و چاپ انواع هولوگرام اختصاصی

این نوع هولوگرام به صورت پشت چسبدار نبوده و با اعمال حرارت به فیلم هولوگرام به روی سطح مورد نظر منتقل می شود، که در این حالت هولوگرام تحت هیچ شرایطی قابل جداسازی نیست.

اسکرچ هولوگرام

این هولوگرام علاوه بر قابلیت های عمومی شامل ویژگی پوشش موقت اطلاعات است. این اطلاعات در زیر برچسب هولوگرام اسکرچ قرار دارد که با خراشیدن روکش فیلم نمایان می شود. و بیشتر در برچسب اصالت کالا ، برچسب گارانتی ، کارت های اعتباری و … کاربرد دارد.

هولوگرام های سه بعدی ( Hologeram 3 D )

چاپ هولوگرام سه بعدی به دلیل بکار رفتن تکنیک های بالای امنیتی در صنعت چاپ بعنوان یک لیبل خاص به شمار می رود که برای چاپ آن نیاز به دستگاه های مدرن و کارشناسان خبره دارد. این لیبل در حال حاضر در کشور ایران قابل تولید است. و می توانید جهت ثبت سفارش چاپ هولوگرام سه بعدی با کارشناسان گروه چاپ و طراحی هومه تماس بگیرید.

افکت های امنیتی قابل استفاده در هولوگرام

۱۶ افکت در هولوگرام سه بعدی به کار می رود، که در اینجا با آنها آشنا می شوید.

افکت طرح مخفی در هولوگرام ( animation hidden images )

در این افکت متن یا تصویر خاصی درون هولوگرام قرار می گیرد که در حالت عادی غیرقابل رویت است و فقط در صورت تاباندن نور لیزر به هولوگرام، متن یا تصویر مورد نظر روی سطح دیگری به صورت بازتاب نور لیزر نمایان می گردد.

این نوع هولوگرام در مواردی که امنیت بالایی مدنظر باشد استفاده می شود. در نمونه هولوگرام موجود تصویر پروانه ای دیده می شود که در صورت حرکت دادن نور لیزر روی قسمت بالای هولوگرام، بازتاب نور انیمیشن یک پروانه در حال بال زدن را نشان می دهد.

افکت طرح مخفی در هولوگرام
افکت طرح مخفی در هولوگرام

افکت المان سه بعدی در هولوگرام ( ۳D Element )

در این حالت که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی موجود در صنعت هولوگرام تولید می گردد، می توان تصویر یک جسم را به صورت کاملا سه بعدی در داخل هولوگرام ایجاد نمود؛ بطوریکه با تغییر زاویه دید امکان تماشای زوایای دیگر از جسم موجود می باشد.

افکت المان سه بعدی در هولوگرام
افکت المان سه بعدی در هولوگرام

افکت فیلیپ فلاپ ۹۰ درجه در هولوگرام ( ۹۰ Degrees Flip-Flop effect )

در حالت فلیپ فلاپ با تغییر زاویه دید می توان دو تصویر مختلف را در هولوگرام مشاهده نمود. این تغییر زاویه می تواند در نتیجه چرخش هولوگرام با زاویه ای مشخص و با تغییر زاویه دید نسبت به سطح هولوگرام ایجاد گردد. در نمونه موجود با چرخش ۹۰ درجه ای هولوگرام، تصویری مطابق شکل زیر در هولوگرام ایجاد خواهد شد.

افکت فیلیپ – فلاپ 90 درجه در هولوگرام
افکت فیلیپ – فلاپ ۹۰ درجه در هولوگرام

افکت بیرنگ شدن در هولوگرام ( Decolor effect )

 قسمتی از هولوگرام که دارای این افکت می باشد در حالت عادی بصورت رنگی دیده می شود اما با چرخش هولوگرام با زاویه ۱۸۰ درجه، رنگ خود را از دست می دهد.

افکت بیرنگ شدن در هولوگرام
افکت بیرنگ شدن در هولوگرام

افکت تصویر با رنگ واقعی در هولوگرام ( True color image )

در این حالت می توان یک عکس Bit Map را با رنگ های کاملا طبیعی در هولوگرام قرار داد. تصویر طوطی موجود در نمونه دارای این افکت می باشد.

افکت فلیپ فلاپ در هولوگرام ( Flip-Flop Effrct )

در افکت فلیپ فلاپ با تغییر زایوه دید میتوان دو تصویر متفاوت را در هولوگرام مشاهده کرد.

افکت فلیپ فلاپ در هولوگرام
افکت فلیپ فلاپ در هولوگرام

افکت حرکتی در هولوگرام ( Kinetic Animated text )

در این افکت با استفاده از خواص نور و بازی رنگ ها می توان تعدادی شکل یا متن را طوری کنار هم قرار داد که با تغییر زاویه دید حس وجود حرکت یا انیمیشن را برای بیننده تداعی کند. در نمونه موجود پس از چرخاندن ۹۰ درجه ای هولوگرام، کلمه AZAR مطابق با شکل با تغییر زاویه دید حرکت کرده و تغییر اندازه می دهد.

افکت المان دوبعدی سه بعدی در هولوگرام ( ۲D – ۳D Effect )

این افکت از قرارگیری دو یا چند لایه دوبعدی روی هم بوجود می آید. بطوریکه عمق خاصی را در تصویر ایجاد می نماید و باعث بوجود آمدن ساختار سه بعدی در هولوگرام می گردد.

افکت طرح های گیلوچه در هولوگرام ( Guilloche Line With Kinetic Effect )

طرح های گیلوچه متشکل از تعداد زیادی خط و منحنی می باشد که توسط کامپیوتر و با استفاده از فرمول های خاص ریاضی ایجاد می گردند. که توسط طراح قابل کپی برداری و پیاده سازی مجدد نمی باشد. به همین علت در مقابل تقلب و کپی برداری دارای ضریب امنیتی بسیار بالایی است. از این نوع خطوط در طرح های امنیتی مثل اسکناس نیز استفاده می شود.

افکت طیف رنگ در هولوگرام ( Gradient ( Dot-matrix ) Effect )

این افکت متشکل از نقاط ریزی است که باعث بوجود آمدن طیف منظمی از رنگ ها می گردد و جلوه زیبایی به هولوگرام می بخشد. از آن جهت که این نوع افکت ها از قرارگیری منظم نقاط در کنار هم ایجاد می گردد، با نام ماتریس نقطه یا دات ماتریکس هم شناخته می شود.

افکت تصویر مخفی خطی در هولوگرام ( Moire Hidden Images )

این افکت در حالت به صورت خطوط موازی دیده می شود و تصویر خاصی را نمی توان در آن مشاهده کرد. برای دیدن تصویر موجود در این قسمت باید یک فیلم مخصوص که دارای طرح های شبیه طرح اصلی یعنی خطوط موازی می باشد، روی هولوگرام قرار داده شود. در نمونه موجود پس از قرار دادن فیلم روی هولوگرام حرف A دیده می شود.

افکت فلیپ فلاپ چپ / راست در هولوگرام ( Left / Right Flip-flop Effect )

در این حالت از افکت فلیپ فلاپ وقتی که از سمت چپ به هولوگرام نگاه کنیم یک شکل و وقتی از سمت راست نگاه کنیم، شکل دیگری را خواهیم دید.

افکت المان دوبعدی – سه بعدی در هولوگرام

افکت لایه دوبعدی در هولوگرام ( ۲D Text )

افکت دوبعدی ساده ترین افکت در هولوگرام می باشد که دارای عمق یا بعد نیست و فقط یک لایه دوبعدی و مسطح است، که دارای درخشندگی می باشد. از قراردادن دو لایه دوبعدی روی هم می توان حالت عمق یا بعد را ایجاد نمود که حس سه بعدی بودن را به بیننده القا می کند.

افکت متن میکرونی در هولوگرام ( Micro Text )

در تکنولوژی ساخت هولوگرام این امکان وجود دارد که متنونی با ابعاد میکرونی را داخل هولوگرام قرار داد، که این متون فقط با استفاده از میکروسکوپ قابل مشاهده هستند و با چشم غیر مسلح دیدن آنها ممکن نیست.

افکت طرح های گیلوچه در هولوگرام

افکت لنز در هولوگرام ( Lens Effect )

در این افکت که به Cat Eye یا چشم گربه معروف است، قسمتی از هولوگرام به صورت آینه مقعر نور تابیده شده از محیط را بازتاب می کند که حالتی شبیه به لنز دوربین در جلوی نور مستقیم ایجاد می شود. علاوه بر این میتوان حالتی به این افکت اضافه نمود که در بازتاب نور، یک شکل یا حرف هم نمایان باشد که این حالت Letter Lens Effect نام دارد.

در کلام آخر ! چاپ لیبل هولوگرام در هومه

امروز تکنولوژی تولید هولوگرام سه بعدی در کشور ما به یمن وجود متخصصان کشورمان فراهم شده است، از این رو فریب تبلیغات چاپ هولوگرام سه بعدی خارجی را نخورید.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

دپارتمان چاپ و طراحی هومه قابلیت تولید هولوگرام های کاملا سه بعدی با افکت های پیچیده و منحصر به فرد است. برای ثبت سفارش هولوگرام می توانید به صورت شبانه روزی از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

کارشناسان چاپ و طراحی هومه بصورت شبانه روزی همراه شما هستند.

هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما !

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 3 =