You are currently viewing قاتلین بهره وری زندگی ما! عادت های موثر در بهبود بهره وری فردی
عادت های موثر در بهبود بهره وری فردی

قاتلین بهره وری زندگی ما! عادت های موثر در بهبود بهره وری فردی

آیا در طول یک روز و یا یک سال کارهای زیادی را انجام می دهید؟ برای یکسال اهداف و برنامه های زیادی را برای خود در نظر می گیرید و وقتی سال به پایان می رسد، می بینید به هیچ کدام از آنها نرسیده اید. باید سعی کنیم در یک زندگی مدرن که با سرعت زیادی در حال حرکت است برای چند دقیقه توقف کنیم و به این موضوع مهم فکر کنیم که: « چرا بهره وری ما دچار مشکل و نقصان شده است؟ » زمان آن رسیده است تا به تمام عادت های نادرستی که می تواند مانع پیشرفتمان شود را به خوبی شناسایی و برطرف نماییم. عادت های بد، قاتلین بهره وری زندگی ما هستند.

قاتلین بهره وری خود را با اصلاح این عادت ها به سزای اعمالشان برسانید!! عادت های خوب آدم های خوب می سازد. این عادت ها در خود نهادینه کنید.

  • چند وظیفه گی بودن

چندوظیفه گی یکی از رایج ترین و بدترین عادت های انسان است. عادتی که امروزه حتی در خانواده های ما وارد شده است. فرزندی را می بینیم که همزمان باید درس بخواند، ورزش کند، موسیقی بیاموزد، زبان بیاموزد و در کنار این همه آموزش متنوع می توان بی ثباتی در تداوم این آموزش ها و از این شاخه به آن شاخه پریدن را داشته باشیم. و یا برای تامین منابع مالی خانواده مجبور می شویم در اداره یا شرکتی که کار می کنیم چند شغل را بر عهده بگیریم تا مبلغ دریافتی را زیاد کنید. بعد از زمان کاری ثابت به سراغ کار غیرمرتبط با کار ثابت می شویم، مثلا مسافر کشی، در کنار این کارها دلالی یکی از محصولات یا سوغاتی های شهر مادری مان را هم انجام می دهیم. خلاصه هر جا پول باشد ما هم همانجا می رویم. شاید این فرهنگ مورد قبول بسیاری در جامعه امروز باشد، اما چندوظیفه گی با چندین سرمایه گذاری متفاوت است. این راه و رسم سرمایه داری نیست. و بیشتر شدن لزوما به معنی بهتر بودن نیست.

عادت های بد، قاتلین بهره وری زندگی ما هستند
  • وصل دائم به اینترنت

در روز چند ساعت از وقت تان به تماشای اینستاگرام می گذرد؟ یا پیام هایی که دوستان تان در رسانه های اجتماعی تان می فرستند؟ یا بازی هایی که در گوشی تان نصب کرده اید؟ برای خود محدودیت هایی در نظر بگیرید، سعی کنید وقت خود را به یادگیری و انجام کارهایی که در موفقیت شما تاثیرگذار هستند، مشغول کنید.

  • برای هر کاری داوطلب شدن

لازم نیست که مسئولیت همه چیز را قبول کنید. از کمک دیگران استفاده کنید و در عوض خودتان کارهایی را انجام دهید که در آن مهارت کافی دارید. این به معنای کار بر دوش دیگران انداختن نیست. این به معنای قبول نکردن تعهد کاری نیست. ولی هر کدام از ما توانایی انجام وظایف محدودی داریم. قبول تعهد بیشتر، دیگران را پرتوقع و ما را خسته تر می کند.

  • نه گفتن را بیاموزید

وارن بافت می گوید: « به دیگران اجازه ندهید که برنامه زندگی تان را تنظیم کنند. وقتی به کسی جواب نه بدهید، یعنی اینکه زمان بیشتری برای نیازهای خود دارید. » سعی کنید دائما در حال خدمت کردن و سرویس دادن به دیگران نباشید.

مدیریت زمان
  • کارکردن برای مدت طولانی

گاهی لازم است که استراحت کنید. به صدایی که از بدنتان می آید گوش کنید و اجازه دهید دوباره خود را بازیابی کند. خانمی سوار تاکسی شد. راننده گفت: در حال رفتن به خانه است. و خانم مسافر با خنده به او گفت: الان چه وقت خانه رفتن است. خانه رفتن مرد دو شرط دارد: یا اینکه پول خوبی بدست آورده باشد یا اینقدر خسته باشد که همسرش دیگر نتواند به او گیر بدهد! این فرهنگ یعنی در حال سقوط هستیم؟!

کار خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید و در بین آنها بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید. اگر زمان بندی نکنید، زمان را از دست می دهید. استراحت و تفریح بخشی از زمان بندی است.

  • لیست طولانی از کارهای روزانه

سعی کنید از پر کردن فهرست کارهای روزانه خود پرهیز کنید. امکان ندارد بشود کارهای زیادی را در طول یک روز کاری انجام داد. زیرا شما در طول یک روز زندگی هم می کنید! اگر تنها به فکر صفر کردن کارها باشید، هم افسرده می شوید و هم فکر می کنید که خیلی مفید نبوده اید.

  • مدیریت زمان

بکارگیری « روش پومودو » توسط فرانچسکو سیریلو ابداع شد. در این روش شما روز کاری خود را به بازه های زمانی ۲۵ دقیقه تقسیم کنید. و برای مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. روش های دیگری در مدبریت زمان وجود دارد، که می توان از آنها استفاده کنید. مهم این است که شما برای زمان خود، ارزش قائل شوید.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

17 + 7 =