You are currently viewing روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی چیست

روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی در یک سازمان با حضور بخش های مدیریت رسانه و اطلاع رسانی، افکار سنجی و پژوهش، امور فرهنگی، نمایشگاه ها و تبلیغات، امور تشریفاتی، مستندسازی، انتشارات، افکارسنجی و پژوهش و امور سمعی و بصری و حضور افراد خبره در حوزه ها و بخش های مختلف، ابزارها و همراهان مدیران در نمایش چهره و شهرت سازمانی هستند.

روابط عمومی در هر کسب و کار و سازمانی بعنوان یک مدیریت یا واحد مستقل در کنار مدیریت ارشد مجموعه تلقی می شود. واحد یا مدیریتی که زیرمجموعه هیچ مجموعه یی نیست و همانند مدیر ارشد سازمان برای تحقق اهداف کلی سازمان تلاش و برنامه ریزی دارد.

روابط عمومی و اینترنت

روابط عمومی حد فاصل خواسته مردم و سازمان است. وقتی روابط عمومی به معنای واقعی وجود داشته باشد، با آگاه سازی مدیران از عواقب کم کاری، کنترل پیام های آگاه بخش مناسب به رسانه ها و مردم بعنوان اولین مرجع مطمئن و پیگیری وظایف محوله هر مدیریت از آبروی سازمان محافظت می کند و سازمان را در مسیر اهداف سازمانی قرار می دهد.

روابط عمومی موفق یقینا باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد. و بتواند پل ارتباطی مناسب برای اهداف سازمان و جامعه هدف سازمان باشد. و سازمانی می تواند به بهترین نحو خود را به دیگران معرفی کند که با اصول روابط عمومی آشنا باشد.

روابط عمومی و استانداردهای رفتار سازمانی

روابط عمومی یا هنر هشتم حوزه ای از ارتباطات است که بیش از پیش و در سطح گسترده جهانی مورد توجه اندیشمندان، پژوهشگران و کارشناسان قرار گرفته است. این حوزه رو به رشد، با گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی و نیازهای سازمانی به ارتباط فعال‌تر و تعامل گسترده‌تر با مردم برای انتقال تولیدات مختلف در حوزه های گوناگون مورد توجه انسان، توسعه‌ای روزافزون یافته است.

روابط عمومی از جمله مهارت هایی است که، برای موفقیت و رشد زندگی اجتماعی فرد و کسب و کارهای متفاوت نیاز است. هر چقدر وظایف روابط عمومی در هر فرد به درستی انجام شود، ارتباطات موثرتری میان افراد مختلف اتفاق می افتد. به همین دلیل است که امروزه روابط عمومی یکی از مهم ترین و اساسی ترین اصل های مدیریت در سازمان های مختلف می شود. تکنیک ها، وظایف و اهداف بسیار زیادی در یادگیری این مهارت وجود دارد.

روابط عمومی یکی از بخش های مهم سازمان هاست که در صورتی که وظایف او بدرستی تعریف شود و بتواند این وظایف را بخوبی اجرا نماید می تواند نقش بسزایی در موفقیت و پیشرفت سازمان داشته باشد.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

سه مقاله متفاوت در حوزه روابط عمومی را اگر مایل هستید بخوانید:

چطور حرفه روابط عمومی را در سازمان داغ کنیم؟

روابط عمومی! غول چراغ عصر ارتباطات

روابط عمومی! شوالیه یی در سازمان

دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه با مدیریت مهدی ارجمندی فعال حوزه روابط عمومی در مسیر رشد و تعالی سازمانی، همراه شما هستند.

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما

دیدگاهتان را بنویسید

چهار − 4 =