You are currently viewing طراحی وب چیست؟ طراحی سایت حرفه ای در هومه
طراحی وب چیست؟ طراحی سایت حرفه ای در هومه

طراحی وب چیست؟ طراحی سایت حرفه ای در هومه

طراحی وب سایت چیست؟

طراحان وب چه می کنند؟

مزایای کلیدی داشتن یک طراحی سایت خوب

عناصر کلیدی طراحی وب سایت

طراحی سایت در مقابل توسعه سایت

اکثر مشاغل سنتی امروزه سعی می کنند با حضور آنلاین پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند و دسترسی بهتری داشته باشند. با این حال، با وجود هزاران وب‌سایت در هر جایگاه، برای پیشی گرفتن از رقبا و ایجاد اعتماد با مشتریان، واقعاً بیش از حضور آنلاین مورد نیاز است. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف این است که وب‌سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که از نظر بصری دلپذیر و جذاب باشد و در عین حال دقیقاً همان چیزی را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند ارائه ‌دهد.

 برای آنکه بدانیم طراحی وب سایت حرفه ای چیست و چه مزایایی برای کسب و کارها ارائه می دهد، این مقاله می تواند بعنوان راهنمای شما باشد.

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و اجرای طرح بگونه ای که کاربردی بوده و تجربه کاربری خوبی را به کاربر ارائه دهد. تجربه کاربر در فرآیند طراحی وب بسیار مهم است.

 وب‌سایت‌ها دارای مجموعه‌ای از عناصر هستند که حرکت در آنها را آسان می‌کند. طراحی وب اساساً شامل کار بر روی هر ویژگی وب سایتی است که افراد با آن تعامل دارند، به طوری که وب سایت ساده و کارآمد باشد، به کاربران اجازه دهد اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنند و از نظر بصری دلپذیر به نظر برسد. همه این عوامل، وقتی با هم ترکیب شوند، تعیین می کنند که وب سایت چقدر خوب طراحی شده است.

طراحی سایت حرفه ای در هومه

طراحان وب چه می کنند؟

طراحان وب با در نظر گرفتن نیازهای مشتری، طراحی و چیدمان یک وب سایت را با تخصص و دانش فنی خود ایجاد می کنند. آنها درک عمیقی از رابط کاربری و تجربه کاربری دارند و در استفاده از برنامه های طراحی برای ایجاد عناصر بصری ماهر هستند. طراحان وب با مهارت و تخصص خود، هویت برند را در عناصر طراحی وب سایت ثبت می کنند.

بازدیدکنندگان تجربه خود را با یک وب سایت خاص بر اساس زیبایی شناسی آن و میزان شهودی بودن آن از نظر ناوبری ارزیابی می کنند. بنابراین، طراحان وب از برنامه های طراحی برای ایجاد انیمیشن، گرافیک، آیکون، لوگو و سایر عناصر یک وب سایت استفاده می کنند تا آن را تا حد امکان تعاملی کنند.

 طراحان وب همچنین بر جنبه خلاقانه و بصری وب سایت تمرکز می کنند و از شیوه های مختلف طراحی مانند تقارن، سیستم های رنگی، تناسبات و غیره برای جذب بازدیدکنندگان استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها بر روی فونت‌ها، قرار دادن تصاویر و ویدیوها و ایجاد طرح‌بندی با استفاده از زبان‌های کدنویسی کار می‌کنند.

ویژگی های کلیدی یک طراحی وب خوب

یک طراحی وب خوب می تواند نحوه صحبت برند شما با مخاطبان را تغییر دهد. سازمان ها و شرکت ها بیش از هر زمان دیگری بر روی طراحی وب خود تمرکز می کنند و به دنبال طراحان وب حرفه ای برای تولید ویژگی های منحصر به فرد سایت خود هستند. برخی از این مزایا عبارتند از:

تاثرگذاری در اولین نگاه

با یک وب سایت خوب طراحی شده، ایجاد یک تاثیر اولیه آسان تر می شود. برای برندها، همه چیز به این بستگی دارد که مشتریان یا مشتریان بالقوه چگونه به کسب و کار خود نگاه می کنند، و این تا حد زیادی تحت تأثیر نحوه مشاهده آنها از وب سایت خود است. وب سایت شما نشان دهنده نام تجاری شما است و زمانی که بر طراحی وب تمرکز می کنید، می تواند به شما کمک کند تا اولین تاثیر قانع کننده و قدرتمند را ایجاد کنید.

رتبه بندی بهتر گوگل

طراحی وب دارای عناصر متنوعی است که می تواند به وب سایت شما رتبه بهتری در گوگل بدهد. برخی از این عناصر عبارتند از خوانایی، سازگاری با موبایل، سرعت وب سایت، نقشه سایت، ساختار URL و ناوبری وب سایت. یک طراحی وب خوب این عناصر را در وب سایت گنجانده است که به شما دید بیشتری هم برای مخاطبان و هم برای موتور جستجو می دهد.

ثبات برند

چندین ویژگی کلیدی برند شما، مانند لوگو، طرح رنگ، و فونت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که مخاطبان شما برند شما را به خاطر می آورند و به راحتی آن را از هزاران برند دیگر متمایز می کنند. یک طراح وب حرفه ای تمام جنبه های منحصر به فرد کسب و کار شما را در نظر می گیرد و آنها را با وب سایت شما ترکیب می کند تا به اعتبار برند شما بیفزاید و ثبات را به تصویر بکشد.

به حداقل رساندن نرخ خروج

زمانی که وب سایت شما جذاب و جالب باشد، بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند و بخش های مختلف وب سایت را کشف کنند. به همین ترتیب، وب‌سایتی که به ظاهر پیچیده و پیمایش آن دشوار است، می‌تواند بازدیدکنندگان را وادار کند که در عرض چند ثانیه از آن خارج شوند.

 نرخ خروج از سایت بر اعتبار و رتبه بندی وب سایت شما تأثیر می گذارد. هنگامی که وب سایت شما به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری حفظ کند، می توانید از خروج زودهنگام فرار کنید و نرخ خروج را به حداقل برسانید.

طراحی سایت حرفه ای با بهترین کیفیت و طراحی ارزان سایت

عناصر کلیدی طراحی وب سایت

یک وب سایت خوب، وب سایتی است که تعادل دقیقی بین ظاهر و عملکرد نشان دهد. وقتی وب‌سایت شما از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر است، اما نمی‌تواند اطلاعاتی را ارائه دهد یا به مخاطبان شما در آنچه به دنبال آن است کمک کند، زیبایی‌شناسی نمی‌تواند کمبود عملکرد را جبران کند و بالعکس. بنابراین، طراحی وب شامل دو عنصر کلیدی گسترده است – عناصر زیبایی شناختی یا بصری و عناصر کاربردی – که از اهمیت یکسانی برای برجسته کردن وب سایت شما برخوردار هستند.

عناصر بصری سایت

  • قلم ( فونت )
  • رنگ ها
  • شکل ها
  • چیدمان
  • نمادها
  • لوگوها
  • تصاویر
  • ویدیو

عناصر بصری گرد هم می آیند و یک موضوع برای وب سایت شما تعیین می کنند، که در صورت درست کردن آن تأثیر زیادی بر بازدیدکنندگان می گذارد. بسیار مهم است که هر عنصر از یکدیگر تعریف کند و به جای آشفتگی، هماهنگ به نظر برسد. عناصر بصری عبارتند از:

عناصر کاربردی سایت

عناصر کاربردی از نظر نحوه مشاهده وب سایت شما توسط موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند. با این حال، آنها فراتر از آن هستند و می توانند بر تجربه کاربر نیز تأثیر بگذارند. برخی از عناصر عملکردی برجسته عبارتند از:

ناوبری : سهولت دسترسی به بخش های مختلف وب سایت شما برای بازدیدکنندگان

تعامل کاربر : ارائه کنترل به کاربران با اجتناب از پاپ آپ های بی مورد، پخش خودکار ویدیوها یا بارگذاری بیش از حد اطلاعات

سرعت : اطمینان از بارگیری صفحه در عرض چند ثانیه

ساختار سایت : ساختاری سیستماتیک که هم برای بازدیدکنندگان و هم برای خزنده وب گوگل قابل پیمایش است.

 سازگاری بین بخش های مختلف سایت

طراحی وب در مقابل توسعه وب

طراحی وب و توسعه وب دو اصطلاحی هستند که اهداف متفاوتی دارند و نیاز به مجموعه‌ای از مهارت‌های متفاوت برای پیاده‌سازی در یک وب‌سایت دارند. طراحی وب بیشتر در مورد جنبه تجربی یک وب سایت است که به مخاطب اطمینان می دهد وب سایت را مفید، فراگیر و جذاب می یابد. از سوی دیگر، توسعه وب شامل ساخت و نگهداری یک وب سایت با کمک سیستم های کدنویسی می شود تا وب سایت به راحتی و بدون اشکال کار کند.

بهینه‌سازی وب‌سایت برند و بهترین شرکت سئوکار

ابزارهای مختلف طراحی وب

طراحان وب نیاز به دسترسی به ابزارهای خاصی دارند تا بتوانند عناصر و طرح‌بندی‌هایی ایجاد کنند که با موفقیت در یک وب‌سایت قرار گیرند. در اینجا برخی از محبوب ترین ابزارهای طراحی وب که می توانید به عنوان یک طراح وب حرفه ای از آنها استفاده کنید آورده شده است:

ابزار طراحی وب وردپرس  ( WordPress )

وردپرس محبوب ترین CMS برای ایجاد وب سایت هایی با تم های جذاب است. همچنین شامل پلاگین های رایگان مختلفی است که به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید.

دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه با ابزار وردپرس بیشتر سفارش ها را انجام و به مشتریان خود پیشنهاد می دهد.

ابزار طراحی وب ویکس ( Wix   )

Wix  بعنوان یکی از بهترین ابزار شناخته شده برای ساخت وب سایت برای طراحان وب است که در کدنویسی مهارت کافی ندارند. می توانید از یک ویژگی ساده کشیدن و رها کردن برای ایجاد یک طرح مورد نظر خود استفاده کنید.

ابزار طراحی سایت Shopify  

Shopify  یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های ویترینی است که به شما امکان می‌دهد فروشگاه‌های دیجیتالی با SSL تأیید شده برای مشاغل ایجاد کنید.

ریسپانسیو چیست؟

ریسپانسیو تکنیکی است که برای ایجاد تغییرات خاصی در وب سایت استفاده می شود به طوری که با اندازه صفحه نمایش و جهت دستگاه های مختلف سازگار شود. وب‌سایتی که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر طراحی شده است، به‌طور یکپارچه با صفحه‌نمایش‌های کوچک مناسب نمی‌شود، که باعث ناراحتی بینندگان می‌شود. بنابراین، طراحی وب ریسپانسیو به یک عامل بسیار مهم تبدیل شده است که در چند وقت اخیر بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، زیرا مردم از تلفن های هوشمند و تبلت های خود برای مرور وب سایت ها استفاده می کنند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

برای راه اندازی وب سایت حرفه ای از ما چه کمکی ساخته است ؟

داشتن یک سایت خوب و حرفه‌ای به اعتبار شما در بین رقبا، افزایش فروش، اعتماد مشتریان، دادن اطلاعات بیشتر، کمک به قسمت فروش مجموعه و پیشرفت کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد. دپارتمان وب برندینگ هومه ( Web Beranding hoome )  با حضور کارشناسان خبره طراحی سایت در کنار خبرگان روابط عمومی و تبلیغات می توانند مجریان و مشاورین حرفه ای شما در زمینه انتخاب و طراحی سایت متناسب با کسب و کار شما باشند.

کارشناسان طراحی سایت تیم وب برندینگ هومه در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی سوالات و مشاوره های تخصصی شما برای طراحی یک سایت حرفه ای هستند. حتی شما می توانید تمام مراحل ثبت سفارش طراحی و راه اندازی سایت و همچنین اقدامات مربوط به سئو سایت ، مدیریت سایت ،  مدیریت رسانه های اجتماعی و راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود را بصورت اینترنتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 2 =