You are currently viewing سئو ! پادشاه بی چون و چرای سایت و فضای مجازی شما
سئو سایت

سئو ! پادشاه بی چون و چرای سایت و فضای مجازی شما

سئو عامل بزرگی است که سرزمین مجازی شما را رهبری می کند. پادشاه و رهبری که هویت بصری و شنیداری شما را به رخ طرفداران و همراهان شما می کشد. با پیروی از قوانین سئو می توانید سرزمین های دیگران را فتح کنید و یا آنان را آنچنان به خود وابسته کنید که برای شناخته شدن به شما نیازمند شوند. رهبر فضای مجازی را جدی بگیرید!

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت “Search Engine Optimization” به معنای بهینه سازی برای موتور( های) جستجو می باشد. یعنی شما باید سایت، صفحات و محتوای آنرا برای موتورهای جستجو بهینه کنید. هدف سئو کسب افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است. سئو بهترین شیوه برای جذب بازدید های مرتبط به سایت می باشد.

نکته: با توسعه فضای مجازی در کسب و کارها و زندگی شخصی امروز ما، اکثر برنامه ها و نرم افزارهای وابسته به اینترنت به یکدیگر مرتبط شده اند، و اهمیت جستجو در مرورگرهای اینترنتی نقش سئو را حیاتی تر و تخصصی تر کرده است. شاید برنامه های کاربردی نظیر اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و … گوی سبقت را از سایت ها ربوده باشند؛ ولی سایت، یک محیط رسمی تلقی می شود و به همین دلیل رعایت اصول و تولید محتوای سئو شده در آن کلاسیک و نیازمند دانش بیشتری است.  

سئو محتوا سایت

هدف سئو چیست؟

هدف سئو جذب بازدیدهای مرتبط در مرورگرهای اینترنتی می باشد. به صورت ساده دیگران خدمات و محصولات شما را در مرورگرها ( گوگل ) جستجو می کنند، و شما از طریق سئو در فهرست صفحه اول گوگل قرار می گیرید و یکی از گزینه های اول خرید و دیده شدن قرار می گیرید؛ دیگران از طریق جستجو از شما خرید و بازدید می کنند. اهداف دیجیتال مارکتینک و فرصت های بیشمار افزایش فروش با تعیین برنامه دقیق برای فرایند سئو محقق می شود.

پایه و اساس سئو چیست ؟

سئو بر سه اصل استوار است، که به صورت خلاصه سه اصل سئو به این قرار می باشد:

  • اصول فنی سئو (  Technical seo )

موتورهای جستجو توسط ربات ها و ابزارهای خود سایت ما را پیمایش می کنند و سعی می کنند بهترین نتیجه ممکن را برای جستجوی کاربران ایجاد کنند. از موارد پیمایش موتورهای جستجو میتوان به ارائه محتوا و خدمات با کیفیت، زمان بارگذاری سریع سایت، سازگاری با تلفن همراه، استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی، رفع مشکلات فنی و موانع پیمایش توسط موتورهای جستجو اشاره کرد.

  • محتوای عالی ( Great content )

شما بدون محتوای مناسب و سئو محتوا هیچگاه سایت فعال و قابل قبول نخواهید داشت. تولید محتوای عالی عامل موفقیت در سئو است، اما باید آنرا جزء سخت ترین بخش های سئو دانست. در تولید محتوای عالی بسیاری از نکات ریز و درشت را باید رعایت کرد؛ که کمک می کنند تا یک متن مخاطب پسند و مطابق استانداردهای موتورهای جستجو مانند گوگل تولید کنید.

  • پیوندهای با کیفیت (  Quality backlinks)

شما می توانید محتوای عالی و یک وب سایت کاملاً بهینه داشته باشید، اما در نهایت ، شما باید با دریافت بک لینک های با کیفیت همانند رپورتاژ خبری و رپورتاژ آگهی، به سایت خود اعتبار ببخشید. بک لینک backlinks باعث هدایت موتورهای جستجو و کاربران به سایت شما می شوند. این لینک ها باید معتبر و مرتبط باشند.  

seoسایت

خصوصیات محتواهای سئو شده

  • به هیچ عنوان کپی برداری نباشند.
  • میتواند از منابع انگلیسی انتخاب و سپس ترجمه شود یا اینکه به صورت کاملا تحقیقی از ابتدا تا انتها تالیف شود یا اینکه تلفیقی از تالیف و ترجمه باشد، که انتخاب با شما می باشد.
  • تمامی نکات سئوی پایه در تولید محتوا (چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی، روان بودن محتوا، عنوان بندی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و طراحی عناوین مرتبط، اینکه در لید (دو جمله اول) می بایست کلمات کلیدی استفاده شود و اینکه در ابتدای پاراگراف ها کلمات کلیدی خرج شوند) رعایت شود.
  • ویراستار سئو کار پس از نویسنده بر روی محتوای تولید شده ویراستاری کند.
  • در هر محتوا حداقل یک عکس مرتبط جستجو و درج می شود.
  • علامت گذاری ها (ویرگول، نقطه، بولت و شماره گذاری ها) در تولید محتوا رعایت شود.

نکته: تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایت های برتر که امروز برای همه ما شناخته شده هستند، با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

تماس با ما

اهمیت سئو در فضاهای با رقابت بالا ( اقیانوس های قرمز ) که رقابت از هر جهت به بالاترین حد ممکن می رسد و یا در آن دسته که تعداد محصول و خدمات یا حجم محتوا آنقدر زیاد است که شاید قابل شمارش نیست! توجه به سئو، انتخابی صحیح برای ایجاد رشدهای چشمگیر است. تجربه و پشتوانه دوازده ساله کارشناسان و مشاورین برتر هومه و همکاری با بزرگترین برندهای داخلی و خارجی در این زمینه، هومه را در ردیف “بهترین ها” در حوزه انواع سئو در میان دیگر رقبای خود قرار می دهد.

مهدی ارجمندی یکی از مشاورین برتر هومه در حوزه تبلیغات و روابط عمومی مسئول تیم سئو هومه می باشد. اگر برای اجرای فرآیند سئو، از سئو تکنیکال، سئو داخلی و اصول تولید محتوا گرفته تا استفاده صحیح از بک‌لینک‌ها نیاز به مشاوره یا تیم اجرایی دارید، یا اینکه به دنبال برنامه و استراتژی مشخص برای پیشبرد سئو وب‌سایت خود هستید می‌توانید از طریق روش متنوع موجود در سایت هومه با ما در ارتباط باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × چهار =