You are currently viewing جشن موفقیت در مسیر پیشرفت کسب و کار
جشن موفقیت در مسیر پیشرفت کسب و کار

جشن موفقیت در مسیر پیشرفت کسب و کار

یکی از شاخص های موفقیت برای کسانی که کسب و کاری را شروع کرده اند، روحیه مبارزه طلبی است؛ این روحیه باعث می شود، مبارزه کنند و در مشکلات کاری کم نیاورند، تا به نتیجه دلخواه برسند.

روحیه مبارزه طلبی عامل رشد حس رقابت و پیشرفت و هموارتر شدن مسیر موفقیت است. اگر احساس می کنید چندان مبارزه جو نیستید و به تازگی کسب وکار خودتان را شروع کرده اید، این چند توصیه را جدی بگیرید.

  • روش کار و سرگذشت کسانی که در زمینه کسب وکار موفق بوده اند، را مطالعه کنید. با مطالعه درباره کارآفرینان و افراد موفق، می توانید روحیه مبارزه طلبی و کم نیاوردن در سختی ها را یاد بگیرید؛ زیرا نکته هایی که معمولا این افراد در زندگی نامه هایشان نوشته اند، به کارتان می آید و می توانید از آنها در کسب و کارتان الهام بگیرید.

موفق ترین افراد جهان کسانی هستند که دنیا را در جهتی مثبت تغییر می‌دهند و زندگی را برای میلیون‌ها انسان بهتر و راحت‌تر می‌سازند. این چهره‌های موفق، به اهداف شخصی خود در زندگی دست پیدا می‌کنند و از توانایی‌های خود نهایت استفاده را می‌برند. الگوهای خوب در زندگی خود پیدا کنید!؟

  • ورزش می تواند روحیه مبارزه طلبی را در شما تقویت کند. ورزشکاران ظاهر بهتری دارند و از نظر جسمانی نیز از افراد معمولی قدرتمند هستند. معمولا وقتی از همه ظاهر بهتری دارید و از قدرت جسمی بیشتری دارید، دارای اعتماد به نفس بالاتری هستید. هر چقدر هم که سرتان شلوغ باشد سعی کنید زمانی را به ورزش اختصاص دهید و برای جنگجو شدن تلاش کنید!

ملک الشعرای بهار می سراید:

تن زنده والا به ورزندگی است

که ورزندگی مایه زندگی است

به ورزش گرای و سرافراز باش

که فرجام سستی سرافکندگی است

به سختی دهد مرد آزاده تن

که پایان تن‌پروری بندگی است

دلی بایدت روشن و تن‌درست

اگر جانت جویای فرخندگی است

راه های افزایش روحیه مبارزه طلبی
اینفوگرافی راه های افزایش روحیه مبارزه طلبی
  • از چالش ها نترسید و از آنها استقبال کنید. میل به غلبه  بر چالش ها چیزی است که تمام کارآفرینان بزرگ آن را در وجود خود زنده نگه می دارند. این کار به آنان فرصت می دهد مهارت ها و خلاقیت شان را به رخ دیگران بکشند. باید بپذیرید کار بدون چالش و درگیری و مشکلات احتمالی وجود ندارد. این بخشی از روحیه مبارزه طلبی است و آن را در شما تقویت می کند.

حکیم سعدی می سراید:

هر که رنجی برد، گنجش شد پدید

هر که جدی کرد، بر جودی رسید

چون گرانی ها اساس راحت است

تلخ ها هم پیشوای نعمت است

هر که در قصری قرین دولتی است

آن، جزای کارزار و محنتی است

  • ذهن تان را با یادگیری پرورش دهید. نکته های جدید درباره کسب و کارتان را یاد بگیرید و به روز باشید. وقتی با دانش پیش می روید، از قافله عقب نیستید و همین موضوع روحیه مبارزه طلبی را در شما تقویت می کند. پرورش ذهن باعث می شود چالش ها را به عنوان فرصت ببینید، از انتقادها انرژی گرفته و از موفقیت های دیگران الهام بگیرید.

فردوسی بزرگ می سراید:

به دانش گرای و بدو شو بلند

چو خواهی که از بد نیابی گزند

ز دانش در بی نیازی بجوی

و گر چند سختیت آید به روی

ز نادان بنالد دل سنگ و کوه

ازیرا ندارد بر کس شکوه

توانا بود هر که دانا بود

ز دانش دل پیر برنا بود

رمز موفیت در کسب وکار
  • هر وقت موفقیتی به دست آورید برای خودتان جشن کوچکی بگیرید و شاد باشید. این باعث می شود تجدید قوا کنید و برای ادامه راه انرژی بیشتری داشته باشید. با کسب هر موفقیت برای خودتان یک فرصت دوست داشتنی برای استراحت در نظر بگیرید؛ مثلا یک شام خوب در کنار همسر و فرزندان یا مسافرتی کوتاه و …. این کار حس رضایت شما را از کار و مبارزه یی که انجام داده اید تقویت می کند و باعث می شود برای مبارزه های آینده هم انگیزه داشته باشید. 

حافظا چون غم و شادی جهان در گذر است 

بهتر آن است که من خاطر خود خوش دارم

یک کارآفرین همانند یک جنگجو است که برای پیروزی در میدان مبارزه نباید از دشمن خود بترسد، می بایست برای پیروزی در هر جنگی آموزش های جدید و استفاده از ابزارهای جدید را بیاموزیم و در کنار خود افراد حرفه یی را قرار دهیم. اگر قوی باشیم و روحیه مبارزه طلبی را در خود تقویت کرده باشیم، در کنار افراد قوی، هر روز قوی تر و محبوب تر خواهیم شد. با خودمان تکرار کنیم : « هرگز تسلیم نشو! تلاش مداوم رمز موفقیت است! »

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

دیدگاهتان را بنویسید

5 × یک =