You are currently viewing چطور کتاب ها را در زندگی مان جاری کنیم؟ / مطالعه کتاب در مسیر موفقیت
چطور کتاب ها را در زندگی مان جاری کنیم؟

چطور کتاب ها را در زندگی مان جاری کنیم؟ / مطالعه کتاب در مسیر موفقیت

پدر پولدار، پدر بی پول – نام کتابی است که شاید بسیاری نام آن را شنیده و یا بسیاری نیز کتاب را خوانده باشند. رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول، توانسته در جمع نویسنده پرفروشترین کتاب در بیش از ۲۰ کشور جهان برای سال های متمادی قرار بگیرد. این کتاب ادعا می کند اسراری در خود دارد که ثروتمندان به فرزندانشان درباره پول به آنها آموزش می دهند که طبقه متوسط جامعه از آن بی اطلاع هستند.

زمانیکه من بیش از سی سال داشتم و صاحب همسر و یک فرزند بودم، این کتاب را بصورت اتفاقی مطالعه کردم و خواندن این کتاب سرآغاز تغییر در زندگی من و بهتر بگویم « ما » شد. یک زندگی غرق شده در مشکلات مالی! امروز بعد از گذشت یک دهه از این زمان هنوز نیز با مشکلات مالی در حال دست و پنجه هستیم ولی به دلیل تکنیک هایی که آموخته ایم توانسته ایم با آسودگی خاطر بیشتری زندگی را پشت سر بگذاریم.

چطور کتاب ها را در زندگی مان جاری کنیم؟

در این مطلب کوتاه قصد دارم به چند نکته برای استفاده بهتر از مطالب این کتاب برایتان بازگو کنم که امیدوارم برای شما نیز مفید به فایده باشد.

اطرافیان تاثیرگذار زندگی خود را بشناسید

در زندگی ما افرادی هستند که نقش تعیین کننده یی در اجرای برنامه ها، مسیر موفقیت و شکست های ما دارند؛ در زندگی من همسرم این نقش را داشت. برای همین وقتی کتاب را مطالعه کردم و احساس کردم که اجرای این مطالب برای زندگی من سرونوشت ساز است. در اولین قدم برای اجرایی کردن آن، کتاب را به همسرم معرفی کردم و از او خواستم کتاب را مطالعه کند و نظرش را با من در میان بگذارد. بعد از مطالعه ساعت ها با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختیم و وقتی به این نتیجه رسیدیم که باید تغییر کنیم، مسیر تغییر را فراهم و اجرایی کردیم.

کتاب های موفقیت

باید باور داشته باشیم، بهترین کتاب ها و نصایح و حتی بهترین برنامه ریزی های استراتژیک و عملیاتی نیز وقتی می توانند در زندگی جاری و کاری ما تاثیرگذار باشند که محیط را برای تغییرات آماده کرده باشیم. مهمترین عامل محیطی برای ایجاد تغییر در زندگی ما اطرافیان ما هستند. هیچوقت گمان نکنید که برای تغییر فقط شما مهم و تاثیرگذار هستید و اطرافیان مهم نیستند. این یک باور غلط است که با خود بگویید «  اگر من بخواهم می توانم همسر و فرزند یا فرزندانم یا خانواده ام را راضی کنم. » برای بهبود شرایط نیاز به اطرافیان و حامیان همسو دارید. برای موفقیت اطرافیان قوی داشته باشید.

مسیر موفقیت طولانی است

قرار نیست با خواندن کتاب های موفقیت شما با سرعت سرسام آور همه مشکلات را از بین ببرید. مشکلات و عادات اشتباه ما بدلیل گذشته و زمان در زندگی ما نهادینه شده اند و تغییر آنها نیازمند تلاش مضاعف است.

کسی که یک نقص جسمانی دارد باید برای پیشتازی از افراد سالم چند برابر بیشتر تلاش کند. ورزشکاری که به قهرمانی فکر می کند باید بیشتر از رقبایش تلاش کند. رفع عادت های نهادینه زمان و تلاش مضاعف می خواهد.

یک ورزشکار با اولین مدال طلا، تنها یک مدال آور می شود نه یک قهرمان. ما نیز وقتی لزوم تغییر را در زندگی خود احساس می کنیم، تنها در مسیر آن قرار گرفته ایم. من و همسرم وقتی فهمیدیم که باید تغییر را در زندگی مان آغاز کنیم، نزدیک به ۱۲ سال از زندگی مشترکمان گذشته بود. و امروز بعد از ۱۰ سال از آن زمان، بیست و دو سال از زندگی مشترک ما میگذرد. و ما هنوز درگیر هستیم! زیرا به تغییر خود، تغییرات محیطی و اجتماعی که ما نقشی در کنترل آن نداریم مثل مشکلات اقتصادی کشور، افزایش تورم، جنگ، بلایای طبیعی و … را باید افزود.

دانش برای شما آرامش می آورد

کتاب پدر پولدار پدر بی پول به ما یاد داد که برای تغییر باید از کجای ساختار زندگی مان شروع کنیم. همانند گذشته با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کردیم اما نه مثل گذشته!! ما دانشی یافته بودیم که با آن توانسته بودیم به یک آرامش فکری بهتری دست پیدا کنیم. آرامشی که به ما یاد داد با همین فرمان می توانیم به سلامت به مقصد برسیم.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

در کلام آخر!

به اندازه انسان های روی زمین، راه است برای رسیدن به موفقیت و زندگی شیرین! زندگی بدون اختیار ما آغاز می شود و تا رسیدن ما به سن تاثیرگذار بر روی سرنوشت مان، اتفاقات بسیار در محیط تربیتی ناخواسته حادث می شود که ارتباط مستقیم با وضعیت کنونی ما دارد. از هر زمانی که خود را باور کردید، کتاب بخوانید.

در جوانی از تجربیات بزرگان و بزرگترهای خود استفاده کنید. در مرحله خودباوری می توانید گذشته یی را که در آن تا حد زیادی تاثیرگذار نبوده اید را اصلاح کنید. نگذارید عادات شما رنگ و بوی کهنگی بگیرند.

شنیدن را تمرین کنید، مطالعه هدفمند را تمرین کنید! خوبی ها را در زندگی تان رواج دهید! قبل از آنکه باورهای حقیقی زندگی، شما را نقره داغ کند. با هوشیاری دانش خود را نسبت به حقیقت زندگی بسازید! کتاب خوان باشید. و این جمله را با خود بازگو کنید: « زمان می گذرد؛ و دست یافتنی ها در دستانم جوانه خواهد زد. »

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما

دیدگاهتان را بنویسید

17 + 10 =