You are currently viewing روز جهانی دویدن/ برای موفقیت دویدن را جدی بگیرید!
روز جهانی دویدن/ برای موفقیت دویدن را جدی بگیرید

روز جهانی دویدن/ برای موفقیت دویدن را جدی بگیرید!

دویدن یعنی با یک سرعت بیشتر از حالت عادی حرکت کردن. دویدن بعنوان یکی از رشته های ورزشی دومیدانی، مادر همه ورزش هاست! هر انسانی برای رسیدن به قهرمانی نیاز به دویدن دارد! هر چقدر سریعتر و بیشتر بدود، به قهرمانی نزدیک تر می شود.

هر انسانی که دو پای سالم داشته باشد می تواند این ورزش را انجام دهد؛ ولی در کلام درست می توان گفت هر انسانی چه دو پای سالم داشته باشد یا نداشته باشد، چه بر روی دو پا بدود و چه بر روی دو دست خود حرکت کند، فعل دویدن را انجام داده است. حتی آنتونی هاپکینز دانشمند بزرگ فیزیک نیز که با مغزش حرکت می کرد، فعل دویدن را انجام می دهد؟؟؟!!!!

روز جهانی دویدن

روز جهانی دویدن اولین بار بعنوان یک روز ملی در کشور آمریکا ثبت شد. اما با گسترش شناخت اهمیت رشته دو، بیش از ۲ و نیم میلیون نفر در بیش از ۱۷۷ کشور جهان متعهد شدند که بیش از ۹.۲ میلیون مایل را بدوند. از این رو در اولین چهارشنبه ماه ژوئن هر سال روز جهانی دویدن در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود و مراسم های مختلف ورزشی در این روز برگزار می شود.

روز جهانی دویدن در سال ۱۴۰۱ مصادف با روز ۱۱ خرداد ماه است، زیرا ماه ژوئن در سال ۲۰۲۲ با روز چهارشنبه آغاز می شود. این رویداد از سال ۲۰۰۹ در کشور آمریکا آغاز شد و در اول ژوئن سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی و جهانی مراسم ان برگزار شد.

با دویدن صاحب یک خانواده پرانرژی شوید

دو ! مادر ورزش ها

دویدن فواید بیشماری از قبیل افزایش قدرت تفکر، کنترل احساسات و تمرکز، تعریق سریع تر و تنظیم حرارت بدن، بهبود فعالیت شش ها، نای و مجاری تنفسی، استحکام استخوان ها، تقویت عضلات و بهبود ضربان قلب، کاهش سطح کلسترول و سایر چربی های خون و توده چربی بدنی، تنظیم هورمون ها، پیشگیری از چاقی و دیابت و … دارد.

همچنین دویدن، ورزشی است که میتوان در هر مکانی آن را انجام داد. کمترین هزینه را دارد. و به هیچ وسیله یی نیاز ندارد، و بدلیل اینکه ورزشی برای همه است، می توان به سادگی دوستان زیادی را پیدا کرد. عموما مردم دویدن را در ابتدای صبح و در فضاهای سرسبز و مفرح انجام می دهند و به دلیل اینکه به هیچ وسیله یی نیاز ندارد به صورت یک ورزش همگانی نیز محبوبیت بیشتری یافته است، از این رو دویدن تبدیل به یک ورزش همگانی و اجتماعی شده است. کسانی که به دویدن علاقه دارند، صاحب یک خانواده دومیدانی دوست هستند! می توان این شعار را به این خانواده داد: با دویدن صاحب یک خانواده پرانرژی شوید

دویدن برای موفقیت

دویدن یعنی مسیرتان را کمی سریعتر از حالت معمول انجام دهید. راه رفتنی سریعتر که با آگاهی و تمرکز بیشتر باید انجام شود. حرکتی سریعتر که موجب سوخت و ساز بیشتر در بدن می شود. برای دویدن ابتدا باید راه رفت، سپس قدم ها را تند کرد و بعد دویدن را رقم زد. مسیر موفقیت نیز شبیه دویدن است.

موفقیت یک انسان در زندگی فردی، اجتماعی و کسب وکار بستگی به قدرت « مدیریت خود » است. ریشه همه موفقیت های انسان در درون اوست. موفقیت متعلق به شماست، اگر می خواهید به دنبال آن بروید. موفقیت را هیچ کجا پخش نمی کنند، شما باید آن را بدست آورید، ولی نه با زور. اگر از درون فرد موفقی شوید، می توانید موفقیت را بدست آورید.

موفقیت نیز همانند دویدن است؛ ریشه هر دو وابسته به فرد است و به هیچ وسیله یی نیازمند است. موفقیت و دویدن با حرکت آغاز می شوند. موفقیت و دویدن با حرکت معمولی آغاز می شود و به دویدن ختم می شود. برای پیروز شدن باید سخت تمرین و تلاش کرد و موفقیت نیز همینگونه است.

ماروا کالینز می گوید: موفقیت به سمت شما نمی آید، شما باید به طرفش بروید. موقعیت از آسمان در آغوش شما نمی افتد، باید به دنبالش بروید. برای دویدن در مسیر موفقیت زندگی و کسب وکار، هدفمند و با پشتکار وارد شوید.

فرمول موفقیت

فرمول موفقیت

هدف گذاری مکتوب شده، فرمول موفقیت است. هدف گذاری وقتی مکتوب شده باشد، در چارچوب زمان و برنامه قابل اندازه گیری می شود. در این دنیا هیچ موفقیتی تصادفی نیست. شما باید سحرخیز، مثبت اندیش، دارای اعتماد به نفس و عادت های پسندیده باشید تا بتوانید در مسیر دونده شدن موفق باشید.

در کلام آخر!

روز جهانی دویدن تنها بهانه یی برای یادآوری اهمیت پیاده روی و دویدن در سلامت انسان است. سلامتی یکی از نعمت های قابل شکرگذاری است، که دویدن یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به این مرتبه شکرگزاری است. صبح زود از خواب بیدار شوید. وقتی در جوانی سحرخیز باشید، یقینا از بسیاری جلوتر هستید. جلوتر از دیگران باشید اما پشتکار بودن را حفظ کنید.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

یقینا موفق خواهید شد. کارگزاری کسب وکار هومه با سال ها تجربه در زمینه مشاوره کسب وکار، می تواند همراه مناسبی برای شما باشد. هومه مبتکر در بهبود تجارت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

4 − 2 =