You are currently viewing چاپ لیبل و تولید بسته بندی همگام با محیط زیست
چاپ لیبل و تولید بسته بندی همگام با محیط زیست

چاپ لیبل و تولید بسته بندی همگام با محیط زیست

چاپ لیبل و تولید بسته های کالا و خدمات شرکت های تولیدی بدلیل استفاده بیشتر از جنس های پلاستیکی ( PVC ) ، متالایز و ژله یی و یا برخی لیبل های پشت چسبدار کاغذی و بسته بندی های کاغذی، نقش مهمی در تولید زباله های برگشت ناپذیر در طبیعت دارند.

امروزه با افزایش آگاهی مردم در مورد تبعات منفی پلاستیک و زباله های برگشت ناپذیر و اقدامات فرهنگی از قبیل تفکیک زباله ها از درب منزل و تشویق دور ریختن زباله ها در مکان های مخصوص و همچنین پیشرفت تجهیزات بازیافت زباله ها، همگی موجب این شده است که شرکت های بزرگ و همچنین بهترین شرکت های چاپ لیبل و بسته بندی در جهان و حتی در کشور ایران، علی رغم هزینه دار بودن  به فکر تولید بسته بندی ها و چاپ لیبل های دوستدار محیط زیست بیفتند.  

کوکاکولا و بسته بندی دوستدار محیط زیست

شرکت کوکاکولا به علت آلودگی بطری های پلاستیکی یکبار مصرف نفتی در اقیانوس ها و سایر مشکلات همیشه مورد انتقاد مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و بویژه گروه های حامی محیط زیست بوده اند؛ کوکاکولا در سال ۲۰۲۱ برای چهارمین بار متوالی بعنوان بدترین آلودکننده پلاستیک در جهان معرفی شد.

شرکت کوکاکولا یکی از شرکت های بین المللی محبوب و مطرح در جهان است که برای جلب رضایت سهامداران و مصرف کنندگان و مردم دنیا تولید محصولات دوستدار محیط زیست را بعنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است و اقدامات موثری را در این راه برداشته است.

لیبل های پشت چسبدار کاغذی و بسته بندی های کاغذی

لیبل های دوستدار محیط زیست

لیبل درون قالب یا ( IML ) یکی از روش های بسته بندی است که در آن با استفاده از لیبل های چاپ خورده درون قالب های توسط پمپ های وکیوم در ظرف بسته بندی تزریق می شود تا رزین پلاستیک درون قالب تزریق شده، لیبل IML را فرابگیرد. با استفاده از این روش و با حذف انواع لیبل بر روی اجناس تولیدی می توانید در مسیر تولید و رشد زباله های برگشت پذیر سهیم باشیم. و برای ساختن محیطی سبز تلاش کنیم.

لیبل کاغذی کنفی از دیگر انواع لیبل های سبز و کاهش دهنده کربن است. کنف یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده است و به دلیل طول الیاف پنج برابری ان نسبت به الیاف کاغذ از استحکام کششی بالا، پارگی و رطوبت همراه با دوام طولانی تری برخوردار است. همچنین الیاف بلند به این معنی است که کنف، چرخه کاغذ باطله را بهبود می بخشد و می تواند اغلب بازیافت شود.

لیبل کاغذ سنگی از ماده کربنات کلسیم یا سنگ آهک و مواد پلیمری طی فرایند شیمیایی تهیه می شود، و به دلیل عدم نیاز به بریده شدن درختان و نابودی منابع طبیعی، از دیگر انواع لیبل مورد حمایت حامیان محیط زیست است.

لیبل های پشت چسب دار  Rotation، لیبل هایی هستند که علاوه بر کاغذ، چسب مورد استفاده در پشت کاغذ نیز قابلیت حل شوندگی در آب را دارند. ترکیب DS1 با این کاغذها باعث می شود تا ضایعات و باطله کمتری در محل دفن زباله ها انباشته شوند و در عین حال انرژی کمتری نیز مصرف می شود زیرا نیازی نیست تا لیبل ها را به مراکز بازیافت ارسال کرد. این لیبل های بدلیل نوع کارکرد بیشتر برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد.

بسته بندی های دوستدار محیط زیست

بسته بندی های قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست که به بسته بندی های پایدار نیز شناخته می شوند، امروزه بعنوان یکی از موارد مهم در افزایش اعتبار برند است.

امروز شرکت هایی همچون کوکاکولا و ساموسنگ که در عرصه های بین المللی از محوبیت و استقبال مشتریان برخرودار هستند تولید بسته بندی ها و لیبل های پایدار و دوستدار محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار داده اند. همچنین بسیاری از تولید کنندگان لیبل و بسته بندی به استفاده از فیلم های نازک پایدار ، مواد بازیافتی ، چسب های تجدیدپذیر و حذف مواد غیر تجدیدپذیر روی آورده اند .

پیدا کردن استراتژی درست برای پایدار کردن فرآیند تولید، شناخت اهداف، پتانسیل ها و بهترین فرصت های ممکن در تولیدات چاپ و بسته بندی پایدار، شناسایی تقاضا و نیاز بازار و مشتری و فرهنگ سازی در استفاده مردم از محصولات حامی محیط زیست می توانند از جمله مهمترین راهکارهای توسعه صنعت بسته بندی و چاپ لیبل در مسیر سبز شدن باشد.

تولید کنندگان لیبل و بسته بندی

دپارتمان چاپ و طراحی هومه در هدفگذاری شما برای بهره گیری از خدمات چاپ لیبل سبز و بسته های سبز و دوستدار با محیط زیست در کنار شماست.

کلام آخر

سازمان جهانی استاندارد و همچنین سازمان ها و نهادها و انجمن های حامی محیط زیست با طراحی لیبل سبز یا نشان سبز ( green label ) بعنوان یک نشان زیست محیطی  و درج این نشان بر روی محصولات تلاش کرده اند تا سازمان، شرکت یا تولید کننده یی را به تولید محصولات با رعایت الزامات زیست محیطی اهتمام می ورزند، به مصرف کنندگان معرفی نمایند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

بسته بندی و تولید محصولات دوستدار محیط زیست تنها یک باور ذهنی نیست؛ باید واقعا حامی محیط زیست باشیم و تلاش کنیم با کاهش زباله ها و آلایندگی ها زمین را به سیاره بهتری برای زندگی تبدیل کنیم.

هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

12 − چهار =