You are currently viewing اصول طراحی لیبل حرفه یی
اصول طراحی لیبل حرفه یی

اصول طراحی لیبل حرفه یی

طراحی لیبل در تولیدات یک کسب و کار از اهمیت ویژه یی در افزایش انگیزه خریدار برخوردار است. زیرا مردم کشور ما ( مشتریان ) و در کل کشورهایی که مردم آن از رفاه خوبی برخوردار هستند، در ابتدا ارزش یک کالا را با توجه به طرح و زیبایی لیبل تشخیص می دهند، تا جائیکه محصولی را که لیبل ساده و یا بدون لیبل هستند، خریداری نمی کنند.

لیبل حرفه یی با ترکیبی از طراحی زیبا و اطلاعات مفید به همراه کیفیت لیبل متناسب با نوع بسته بندی و محصول می تواند خرید محصول شما را برای مشتری آسان کند. به عبارت دیگر، برچسب یک محصول ( لیبل ) به دلیل نمایش تجارت شما، محصول شما و کیفیت بالای هر دو، یک نوع تبلیغ موثر است.

لیبل بعنوان یک تبلیغ تاثیرگذار است. از این رو گذاشتن زمان کافی برای طراحی و انتخاب نوع مناسب برچسب برای محصولتان ضروری است و این موضوع ارتباطی به کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار شما ندارد. و باید بودجه مورد نیاز یک طراحی حرفه یی و مشاوره در زمینه چاپ و طراحی را در نظر بگیرید. اگر میخواهیم حاصل کارمان فوق العاده باشد؟!!!

طراحی لیبل حرفه یی
طراحی و چاپ لیبل حرفه یی

در این مقاله قصد داریم ۵ اصل از اصول طراحی لیبل حرفه یی را برای شما بیان کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برید. دپارتمان چاپ و طراحی هومه با حضور یک مشاور حرفه یی طراحی و چاپ در کنار شما بر دانش شما می افزاید و می تواند بعنوان پشتیبان، خیال شما را از طراحی و انتخاب یک لیبل زیبا آسوده کند.

اطلاعات استاندارد لیبل

طراحی برچسب برای بسته بندی محصول اگر با دانش کافی از خصوصیات آن انجام شود، در هدف خود بعنوان یک مبلغ تاثیرگذار موفق خواهد بود.

مهمترین اطلاعات لیبل را انتخاب کنید

قبل از اینکه شروع به طراحی و چاپ لیبل کنید باید اطلاعات مندرج بر روی لیبل خود را با دقت تمام بنویسید. اما به این نکته باید توجه داشت متن بیش از حد، لیبل شما را به هم ریخته و گیج کننده می کند. به همین دلیل باید دقیقا بدانید اطلاعاتی روی لیبل درج کنید که مشتری، محصول شما را کامل درک کند و مشتاق خرید آن شود.

اصول طراحی لیبل
طراحی لیبل پشت چسبدار

طرح لیبل و بسته بندی خود را در ذهن تان ترسیم کنید

طراح حرفه یی لیبل، هنرمندی است که خیال ذهنی شما را به تناسب کسب و کارتان توسط سیستم ها و ابزارهای الکترونکی به تصویر می کشد. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر طراح با دیدگاه شما، پیش فرض ذهنی خود را از طرح لیبل و نوع بسته ترسیم کنید و یا مشخصات آن را بر روی کاغذ بنویسید.

اندازه، شکل و نوع بسته بندی محصول شما طراحی شما را نیز تعیین می کند. زیرا هر محصولی بسته بندی منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین، هنگامی که در حال طراحی لیبل محصول هستید، بسیار مهم است که بسته بندی محصول را در ذهن خود ترسیم کنید.

درج نشان های تجاری و استاندارد

هنگام طراحی لیبل خود فراموش نکنید که لوگوی تجاری و استانداردهای مورد نیاز محصول خود را اضافه کنید. درج لوگوی تجاری و استانداردها این پیام را به مشتری می رساند که محصول تولیدی شما دارای هویت و تاییدیه های مهتبر از نظر سلامت و کیفیت محصول داراست.

چاپ لیبل کاغذی و لیبل طلاکوب
چاپ و طراحی لیبل

طراحی لوگوی تجاری شرکت خود را ساده و متناسب با محصول خود انتخاب کنید. زیرا نشان های تجاری از اطلاعات ثابت لیبل است و بسیار مهم است که در ذهن مشتری ثبت شود. حتی زیباترین برچسب ها نیز در صورتی که مشتریان نتوانند آن را بخوانند فایده ای ندارند. خوانایی مسلما مهمترین عنصر هر پروژه طراحی گرافیک است، از برچسب محصولات و برچسب های نام گرفته تا بروشورها و آگهی های شرکت.

البته مشکلی نیست که جاهایی از لیبل شما (مانند جزئیات ریز محصول) فقط از نزدیک کاملا خوانا باشد، اما نام شرکت و نام محصول شما باید حتی از انتهای اتاق دیده شود. به یاد داشته باشید که در طی مراحل طراحی همیشه چند قدم به عقب بردارید و ببینید لیبل شما از دور چگونه به نظر می رسد. نشان های تاییدیه های کیفی و کمی ملی و جهانی نیز هرچند شاید به این خوانایی لازم تیست، ولی در خوانا بودن و درج مناسب آنان نیز دقت لازم را داشته باشید.

خلاق باشید

بسته بندی و لیبل های طراحی شده محصولات در برخی برندهای نام آشنا و یا حتی گمنام بدلیل داشتن تاییدیه های جهانی، همکاری های جهانی و یا برخی شیطنت های کاری، تکراری و کپی کاری است. سعی کنید ویژگی های شخصی یا طراحی های صمیمی، دوستانه و منحصر به فرد در لیبل خود قرار دهید.

مشتریان به سمت محصولات و بسته بندی هایی جذب می شوند که دارای ویژگی های شخصی و خلاق گونه هستند، گاهی اوقات، یک تصویر زیبا و صمیمی یا یک قلم هوشمندانه در متن شما می تواند موردی باشد که برای شما سودمند باشد. بنابراین روند طراحی برچسب را خیلی جدی بگیرید. لیبل خلاق سفارش دهید!

تماس با کسب و کار هومه
تماس برای چاپ لیبل رول

متناسب بودن رنگ با محصول، خوانا و قابل فهم بودن فونت ( قلم ) نوشته ها، جلوگیری از اغراق و بزرگنمایی بی مورد در شعار ( واقع گرا بودن ) و طراحی براساس بازار هدف ( مخاطب شناسی ) نیز از دیگر موارد مهم در طراحی لیبل است.

مشاوره طراحی و چاپ لیبل

اگر سعی دارید به طور حرفه ای لیبل های مخصوصی را برای محصولات تولیدی خود طراحی کنید پیشنهاد ما این است سعی کنید نظر افراد مجرب را دریافت کنید و از خدمات مشاوره طراحی و چاپ لیبل آنها بهره مند شوید، ما در این خصوص کاملترین خدمات را در اختیار شما قرار خواهیم داد. برخی از نمونه کارهای چاپ و طراحی هومه را از اینجا ببینید

هومه ، همراه و مبتکر در بهبود تجارت شما! منتظر تماس شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

هفت + سیزده =