You are currently viewing آینده صنعت بیمه در گرو بیمه های زندگی
آینده صنعت بیمه در گرو بیمه های زندگی

آینده صنعت بیمه در گرو بیمه های زندگی

آینده صنعت بیمه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه که سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی در جایگاه مناسبی قرار دارد، در گرو بیمه های زندگی است.

صنعت بیمه ایران نیز در شرایط کنونی به دلیل تعدد شرکت های بیمه و افزایش رقابت برای کسب بازار بیشتر و اشباع فروش انواع بیمه نامه ها بویژه بیمه نامه های اموال ، وابستگی و رقابت شرکت های بیمه ، به بیمه های زندگی بعنوان یک محصول جدید بیشتر می شود.

شرکت های فعال در بازار بیمه ای کشور در حال حاضر هر کدام به دنبال سهم خواهی بیشتر از بازار فروش بیمه های زندگی هستند و بسترهای رشد و افزایش سهم خود را نیز فراهم کرده اند؛ از این رو رقابت نزدیکی برای این منظور در بازار دارند.

براساس آمار رسمی سایت بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۰ میزان بیمه های زندگی نسبت به سال ۱۳۹ معادل ۱۶.۹ درصد داشته اند، و شرکت بیمه پاسارگاد بعنوان یکی از ۵ شرکت برتر در فروش بیمه های زندگی و تامین آتیه ( بیمه عمر و تامین آتیه ) مطابق صورت های مای متشر شده در سامانه کدال، تا نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که ۶۱ درصد از آن در رشته های زندگی بوده است.

بیمه زندگی یا بیمه عمر و تامین آتیه چیست ؟

سهم بیمه های زندگی در ایران به سهم این بیمه نامه در کشورهای کره جنوبی و ژاپن قابل مقایسه نیست، بگونه ای که در سهم بیمه های زندگی در این کشورها نزدیک به ۷۰ درصد از کل پرتفوی بیمه ای آنها است. و این در حالی است که سهم بیمه های زندگی در ایران نزدیک ۲۰ درصد است.

بیمه‌های زندگی از سال ۱۳۹۳ که سهم ۸ درصدی از پرتفوی بیمه های تولیدی در کشور داشته، در اوایل سال ۱۴۰۰ به ۱۶۰۱ درصد رسیده و رتبه سوم را در بعد از بیمه نامه های شخص ثالث و درمان دارد. بیمه های زندگی به دلیل اینکه اجباری نیستند و جزء بیمه‌های نوپا و مدرن صنعت بیمه کشور محسوب می‌شوند و هنوز به جایگاه اصلی خود بین جامعه دست پیدا نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد بیمه‌های زندگی با توجه به ظرفیت‌های بالایی که با پوشش ریسک‌های زندگی خانواده‌های ایرانی در زمینه ارتقاء سطح رفاه اجتماعی و تأمین امنیت مالی می توانند داشته باشند. در آینده نه چندان دور سهم بسیار بالاتری از حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور خواهند داشت.

مشاوره رایگان بیمه های زندگی

بیمه زندگی یا بیمه عمر و تامین آتیه چیست ؟

در این بیمه نامه بیمه گزاران با پرداخت مبلغی تحت عنوان حق بیمه علاوه بر دریافت مبلغی بعنوان سود سپرده سرمایه گذاری از پوشش خدمات بیمه یی نیز بهره مند می شوند. فوت در اثر حادثه ، نقص عضو و از کار افتادگی در اثر حادثه ، هزینه پزشکی در اثر حادثه ، معافیت از پرداخت حق بیمه ، پرداخت سرمایه از کارافتادگی دائم و کلی ، بیماری های خاص ، بیمه آتش سوزی منزل مسکونی و تخفیف برای خرید دیگر بیمه نامه ها، از مزایای بیمه ای این بیمه نامه ها هستند.

مزایای ویژه بیمه نامه عمر و تامین آتیه چیست ؟

از مهمترین مزیت بیمه نامه های زندگی می توان به روش سرمایه گذاری آن اشاره کرد. بیمه های زندگی از نوع « سرمایه گذاری خرد » محسوب می شوند . از این رو شما می توانید با حداقل مبلغ صاحب یک سرمایه گذاری بدون ضرر بشوید. همچنین به دلیل اینکه بیمه، قبل از تولید هر بیمه نامه و فروش آن، محاسبه ریسک می کند. و سود مشارکت در منافع از حاصل از سرمایه گذاری به روش پرداخت سود مرکب محاسبه می شود، دلیل مهم دیگری بر منفعت سرمایه گذاری برای افرادی است که می خواهند با سرمایه ای کم، یک سرمایه گذاری موفق داشته باشند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

مشاوره رایگان بیمه های زندگی

بیمه های زندگی می توانند به عنوان یک هدیه و یک آینده نگری از سوی مدیران کسب وکار ها برای آینده کارکنان خود باشد. از این گروه کسب و کار هومه با حضور مشاورین برتر هومه در زمینه مشاوره بیمه های زندگی و تامین آتیه می تواند همراه شما در تهیه این هدیه و سرمایه گذاری برای خانواده شما باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید بیمه نامه زندگی می توانید بصورت شبانه روزی با شماره های هومه تماس بگیرید.

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

20 + دو =