You are currently viewing اصول نگارش برای تولید محتوا / ۹ اصل مهم در نگارش متن سئو شده
اصول نگارش برای تولید محتوا

اصول نگارش برای تولید محتوا / ۹ اصل مهم در نگارش متن سئو شده

اگر در فضای مجازی محتوای متنی تولید می کنید می بایست قواعد نگارشی را رعایت کنیم که ارتباط مستقیم با اصول سئو ( بهینه سازی سایت ) و فنی دارند. محتوا بدون سئو در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پست‌هایی که هر روزه در اینترنت منتشر می‌شود برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبه بندی سایت در میان موتورهای جستجو، “محتوا” است.

برای اینکه بتوانید یک محتوای متنی مناسب بنویسید یا اینکه به‌عنوان یک نویسنده در زمینه تولید محتوا فعالیت کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید، و یا برای کسب و کار خودتان تیم سئو حرفه ای استخدام کنید، باید اصول محتوا نویسی را بلد باشید. دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه بعنوان یک مجموعه با سابقه در تولید محتوای متنی سئو شده، آماده خدمت رسانی و مشاوره به شما عزیزان است.

اصول محتوا نویسی

محتوای بهینه شده حرفه ای یعنی چه ؟

در دنیای امروز تمامی کسب وکارها وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده اند و نیاز به محتوای مناسب بیش از هر زمانی دارند. هر وب سایت، رسانه اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیازمند یک تولیدکننده متن دارند. ممکن است صدها و یا هزاران متن در مورد یک موضوع نوشته شود، اما آنچه که مهم است طرز نوشتار و لحن نوشتار شما است که نظر خواننده را جلب می کند.

محتوای بهینه شده حرفه ای به متنی گفته می شود که با اصول نگارش به گونه ای نوشته شوند که با ایجاد علاقه در خواننده، ابزارهای جستجو در فضای اینترنت همچون گوگل آن را به راحتی از میان دیگر نوشته ها شناسایی کند.

  9 اصل مهم در اصول محتوانویسی

برای انجام هر کاری اگر طبق اصول و قواعد معین شده پیش رویم، سریع تر به نتیجه‌ خارق‌العاده می‌رسیم. در مورد تولید محتوا رعایت اصول و قواعد منجر به تولید محتوای ارزشمند، جذاب و خواندنی خواهد شد، و رعایت نکردن اصول ممکن است تاثیر منفی بر روی سئوی وب سایت نیز داشته باشد. بنابراین شناخت قواعد و رعایت کردن آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به ۹ اصل نگارشی از مهم‌ترین اصول تولید محتوا برای یک سایت حرفه ای می‌پردازیم.

  • استفاده از عنوان مناسب

یکی از مهمترین دلایل فروش نشریات و علاقه مند کردن خوانندگان به مطالعه یک مطلب، استفاده از یک تیتر جذاب است. حتما شنیده اید که تیترخوانی در کنار دکه های روزنامه فروشی یک عادت برای خریداران نشریات است.

  • استفاده از زیرعنوان‌های مناسب

استفاده از زیر عنوان‌های مناسب، همانند نقشه‌ی راه عمل می‌کند و باعث می‌شود که کاربران یک دید کلی از محتوای مقاله‌ی شما و موضوعاتی که در مورد عنوان اصلی مقاله نوشته‌اید، پیدا کنند. و بطور کلی یعنی با مطالعه زیرعنوان خواننده بفهمد مقاله در چه موضوع و با چه سبکی نوشته شده است.

  • رعایت هدینگ‌ها (Headings)

هدینگ‌ها همان عناوین، زیر عنوان‌های اصلی و همین‌طور زیر‌عنوان‌های فرعی یا کوچک‌تر هستند. سعی کنید مقاله خود را به ۶ زیر عنوان تقسیم بندی کنید. با این ترفند خواننده موضوعات مقاله را بهتر درک می کند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه
  • استفاده از علائم نگارشی

علائم نگارشی همانند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی عمل می‌کنند و خواننده را برای خواندن متن با لحن و جمله‌بندی درست، راهنمایی می‌نمایند؛ علائم نگارشی به خواننده می‌گویند که کجا توقف کند؟ در کدام قسمت جمله سرعت خواندن را پایین بیاورد؟ و بسیاری دیگر از اعمال دیگر، که کمک می‌کنند کاربر متن را با لحن درستی مطالعه کند. کاما، ویرگول، نقطه، نقطه ویرگول، دونقطه، سه نقطه، علامت تعجب و … از جمله علائم نگارشی محسوب می شوند.

  • عدم استفاده از جملات طولانی

جملات کوتاه بنویسید. جمله شما نباید بیشتر از ۳۰ کلمه باشد. جملات بلند باعث سردرگمی مخاطبان و گم شدن رشته‌‌ی کلام شما از نظر خوانندگان می‌گردد.

  • پاراگراف‌بندی مناسب

پاراگراف طولانی نیز موجب پراکندگی ذهن و خستگی خواننده می شود؛ از این رو پاراگراف بندی مناسب بین ۵ تا ۷ خط است.  

  • استفاده از محتوای بصری

اضافه کردن عکس و ویدیو در یک محتوای متنی، موجب درک بیشتر خواننده از آن محتوا می‌گردد. حداقل ۳ تصویر برای هر مقاله خود تهیه کنید

  • لینک‌سازی

لینک‌سازی در تولید محتوای متنی یعنی اینکه شما به نحوی از کلمات کلیدی و زیرعنوان‌ها استفاده کنید که بتوانید آن‌ها را به مقالات دیگر تولیدشده در سایت خودتان هم لینک بدهید. لینک سازی یک نوع تبلیغ ارزان محسوب می شود.

  • ساده نویسی

همیشه متن خود را به‌گونه‌ای بنویسید که عوام مردم بدون داشتن اطلاعات تخصصی در آن حوزه، بتوانند متن شما را کامل متوجه بشوند؛ استفاده از اصطلاحات تخصصی و کلمات پیچیده زمانی توصیه می‌شود که شما در یک پاورقی یا از طریق بیان یک نکته، آن اصطلاح تخصصی و یا کلمه‌ی پیچیده را توضیح دهید.

تولید محتوای متنی سئو شده

تاثیر سئو در فروش؛ خدمات سئو در هومه

از تاثیر سئو در فروش محصولات و خدمات خود غافل نشوید! در حال حاضر، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که حتی کوچک‌ترین خریدهای روزمره خود را به صورت آنلاین انجام دهند. بنابراین، بی‌توجهی به توسعه کسب و کار آنلاین، به معنی از دست دادن بخش وسیعی از بازار است.

بر اساس آخرین آمار، ۱.۹۸ میلیارد (مهر ۱۴۰۱) وبسایت در دنیا وجود دارد! این مسئله، رقابتی بودن بازار آنلاین را نشان می‌دهد. یکی از بهترین استراتژی‌ها برای توسعه کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا، سئو می‌باشد! با وجود این که دست یافتن به رتبه‌های برتر گوگل، کار راحتی نیست اما یک استراتژی سئوی با کیفیت ، می‌تواند کاری کند که تلفن کسب و کارتان مدام زنگ بخورد و فروشتان را به شدت افزایش دهد. هیچگاه این جمله را فراموش نکنیم : « سئو پادشاه است ! »

در صورتی که هنوز برای کسب و کارتان سایت ندارید؟ اگر سایت شما رونق خود را ندارد؟ اگر نمی توانید سایت خود را رونق دهید؟ اگر نمی توانید برای سایت خود تولید محتوا کنید؟ و هزاران اگر برای اینکه فروش آنلاین خود را راه اندازی کنید. با شماره تلفن‌های ما تماس گرفته و از کارشناسان ما در دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه، مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − 8 =