You are currently viewing تمایز برند / برای دوست داشتنت بیدار می شویم
تمایز برند

تمایز برند / برای دوست داشتنت بیدار می شویم

اولین مولفه برند و دلیل وجودی هر برند در مرحله ی اول تمایز است؛ اینکه محصول یا خدماتی که توسط هر برند ارائه می شود تا چه میزان با محصولات یا خدمات رقبای برند متفاوت است؛ نوآوری و انرژی که از برند به دل مشتریان و مخاطبین می نشیند، سمت و سوی آینده ی برند را در ذهن مخاطبین تعیین می کند؛ اینکه چقدر برند خاص و متفاوت است تبدیل به جملاتی خواهد شد که مردم در مورد برند بر زبان می آورند.

معمولا برندها با تمایز مسیر خود را پیدا می کنند، حتی کارخانه هایی که سالیان سال محصولات پر فروشی تولید کرده اند، وقتی صحبت از برند می شود باید مسیر را به سمت تمایز کج کنند تا دیده شوند.

تمایز برند

میتوان مراحل برند سازی یک شرکت را به سر از تخم درآوردن یک نوجوان تشبیه کرد؛ پس از سال های کودکی وقتی امیال دیگری سر بیرون می آورند نوجوان سعی می کند تمایز خود را با دیگران کشف کند تا از طریق آن به بهترین شکل ممکن جلب توجه کند، و برای متمایز[۱] بودن، هر روز نوآور[۲]ی ای به خرج می دهد، یک روز فکر می کند در شمایلی غمگین و افسرده جذاب تر است، روز دیگر به روز[۳] می شود و با آهنگ های مد روز می رقصد، یک روز پر انرژی[۴] است و روز دیگر می خواهد خاص[۵] باشد، و نهایتا در چشم انداز[۶] پیش رو خود را فردی مطرح و مشهور در آینده تصور می کند.

در این بازه زمانی مسیر پر پیچ و خمی بر سر راه این نوجوان وجود دارد. اما آن نوجوان برای تبدیل شدن به جوانی برومند و زیبا که بتواند دیگران را جذب کند، بطور ذاتی تلاش می کند.

اگر شش مولفه ی اصلی تمایز را بشناسد یعنی: متفاوت بودن (در نام، لوگو، ظاهر، رنگ و …)، نوآور بودن، به روز بودن، پر انرژی بودن، خاص بودن و چشم انداز آینده داشتن. درمی یابد، تمایز برای جلب توجه است، برای جذب دیگران، حتی جذبی کور و بی برنامه، حتی جلب توجهی که خود شما هم آن را نپسندید.

تمایز یعنی شما می خواهید همه عاشق شما باشند، این روی خودشیفته ی عشق است، هنگامی که صبح دم، به تنهایی از خواب بیدار می شوید و از زیبایی های خود لذت می برید، مطمئن شده اید که متمایز هستید، صبحانه ی برند، جلب توجه از طریق تمایز برای دیده شدن حداکثری است.

کار دیگری نداریم

من و خورشید

برای دوست داشتنت بیدار می‌شویم

هر صبح

تمایز برند
تمایز برند

نویسنده : مهدی میرزاآقایی

کلام آخر !

مهدی میرزاآقایی تنها تحلیل گر ارزش برند به روش BAV  در کشور و سرپرست  تیم مشاورین کسب و کار هومه در حوزه برندسازی ، برنامه ریزی استراتژیک ، خدمات تحقیقات بازار و بازاریابی است، که آماده همراهی شما در انتخاب بهترین استراتژی برای ورود به بخش های تازه بازار و جایگاه برندتان است.

تماس با کسب و کار هومه

مدل BAV یکی از معتبرترین روش های سنجش ارزش برند در دنیاست. و ما توانسته ایم با همراهی مهدی میرزاآقایی مراحل اجرای روش BAV را برای بیش از ۱۵۰ برند معروف ایرانی به سبک ایرانی تحلیل و بومی سازی کنیم.

چنانچه تمایل به استفاده از خدمات کارگزاری کسب و کار هومه و همچنین مشاوره با مهدی میرزآقایی را دارید، کافیست از طریق راه های تماس با هومه در ارتباط باشید.


[۱] Distinctive

[۲] Innovative

[۳] Up-to-date

[۴] Energetic

[۵] Unique

[۶] Visionary

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × پنج =