You are currently viewing نقش لیبل، لوگو و هویت بصری در افزایش فروش
نقش لیبل، لوگو و هویت بصری در افزایش فروش

نقش لیبل، لوگو و هویت بصری در افزایش فروش

هویت بصری کسب و کار تمام آن چیزی است که مخاطب می بیند و در ذهن خود ثبت می کند. این هویت بصری می تواند لوگو، لیبل محصولات، کارت ویزیت و سربرگ های اداری باشد، یا می تواند سایت و رسانه های اجتماعی و حتی دفتر شرکت، محیط کسب وکار، رفتار کارکنان مجموعه.

کسب وکارهای موفق توجه به هویت بصری را یکی از اولویت های کاری خود قرار می دهند؛ زیرا تمام آن چیزی که در نگاه اول از برند و کسب و کار شما دیده می شود، نمایانگر ارزش و شخصیت کاری شماست. تصاویر قانع کننده تر از کلمات هستند و دنیای بازاریابی امروز با حضور ابزارهای ارتباطی الکترونیکی به طور فزاینده یی بصری شده است و می بایست برای آن یک برنامه استراتژی مدون داشت.

نمونه یی از لوگوهای طراحی شده هومه
نمونه یی از لوگوهای طراحی شده هومه

هدف هویت بصری

هویت بصری شما، هویت برند شما را می سازد. و هویت برند شما موجب افزایش فروش و موفقیت کسب و کار شما می شود. وقتی برداشت نامناسبی از تصویر برند شما صورت بگیرد، کار از کار گذشته است و دیگر به سختی می توان تصویر را از ذهن مخاطبان پاک کرد. علی خسرو شاهی صاحب کارخانه های پارس مینو در کتاب خاطراتش می نویسد:

« یک کارخانه شکلات شکلات سازی سوئیسی به دلیل ایراد دستگاه هایش در خط تولید، بسته بندی خالی رد می کرد، بدون اینکه در داخل بسته شکلات بگذارد و همین بسته های خالی احتمالی، باعث نارضایتی مشتریان می شده است. مسئولان این کارخانه سوئیسی آمدد کلی تحقیق کردند و دست آخر پس از حدود یک و نیم میلیون دلار هزینه، به این نتیجه رسیدند که سر راه دستگاه نوعی وسیله لیزری بگذارند که بسته بندی های خالی را به طور اتوماتیک شناسایی کند و بردارد.

با شنیدن این خبر نگران شدم، چون دستگاه ما هم مشابه همان کارخانه شکلات سازی، ساخت همان شرکت سوئیسی بود، دستور تحقیق دادم، بعد از یک هفته سرپرست ماشین ها آمد و گفت: بله درست است. در دستگاه های ما همچنین ایرادی دیده شده و حتی ممکن است چنین محصولاتی به بازار هم راه پیدا کرده باشد.

نگرانی ام زیادتر شد و تصمیم گرفتم در جلسه هیات مدیره روی موضوع بحث کنیم. می خواستم نظر هیات مدیره را در مورد یک و نیم میلیون دلار خرج احتمالی اخذ کنم. فردای آن روز با اعضای هیات مدیره برای بازدید از ماشین به کارگاه تولید رفتیم و دیدیم یک پنکه روی صندلی جلو میز ماشین قرار دارد. از کارگر ساده، بالا سر ماشین پرسیدم: این برای چه است؟

گفت: ماشین گاهی بسته خالی میزنه. من هم این پنکه را که توی انبار بود آوردم، گذاشتم سر راه دستگاه که بسته های خالی از شکلات را با باد پرت کنه بیرون. نگاهی به هیات مدیره کردم، تمامشان رنگشان پریده بود.

به کارگر خلاق که ما را از شر، یک و نیم میلیون دلار، خرج اضافی رهانیده بود، یک تشویق نامه به اضافه یک ماه حقوق و یک خانه در کرج هدیه دادم. جناب خسروشاهی از این داستان این نتیجه را نوشت : که گاهی ساده ترین راه حل پیش روی ماست، اگر مشکلات را بزرگ و پیچیده نبینیم … . ولی وجود یک بسته خالی در جعبه شکلات، موجب خراب شدن هویت بصری و هویت برند شرکت و کسب و کار بود. نوع رفتار مدیر با کارگر خلاق نیز یک هویت بصری بود. هدف هویت بصری این است که ما به مخاطب می فهمانیم که ما برای آنچه شما می بینید و احساس می کنید، ارزش قائلیم و برای این ارزش تلاش می کنیم.

عناصر هویت بصری برند
عناصر هویت بصری برند

عناصر هویت بصری

هویت بصری همانند کلماتی روشن و واضح، منظور شما را به مخاطب هدف تان منتقل می کند. عناصر هویت بصری در معنای ظاهری آن به سه بخش تقسیم می شود:

  • گرافیک

طراحی لوگو ، طراحی تصاویر سایت ، طراحی بنرهای تبلیغاتی ، طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی ، طراحی کارت ویزیت ، طراحی سربرگ های اداری ، طراحی فرم های اداری ، طراحی لیبل محصولات ؛ و بطور کلی هر اقدامی که وابسته به اقدامات گرافیکی باشد.

  • پالت رنگ

رنگ در هویت بصری شما یکی از مهمترین بخش های تشکیل دهنده است. رنگ در هویت بصری، قدرتمندترین عامل در ایجاد یک پاسخ احساسی مناسب از سوی مخاطب نسبت به شما است.

  • نام برند

انتخاب نام نیک یکی از وظایف مهم پدران و مادران است! و نام برند شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما خالق کسب و کار و برندتان هستید، پس برای آفریده خود نام نیک انتخاب کنید.

  • ظاهر برند

پوشش شما بیانگر شخصیت شماست! از این رو هماهنگی و تم مشخص در ست های اداری، پوشش کارکنان، بسته بندی محصولات، طراحی لیبل محصولات، سبک طراحی ها و مواردی از این دست، کاری انجام می دهند که مشتریان و مخاطبین به شکل ناخودآگاه به یاد برند شما و محصولات شما می افتند.

  • شخصیت برند

شخصیت یک فرد نتیجه آموزش ها و تجارب در طول زندگی است. و شخصیت برند شما نیز وابسته نیروی انسانی شما است. ایجاد یک فرهنگ و رفتار سازمانی مناسب و شناخت مشتریان و مخاطبان کسب و کار بسیار مهم و ضروری است. با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و سرعت انتقال اطلاعات بصورت صوت و تصویر توجه به شخصیت برند و مساله انسانی بسیار حائز اهمیت است.

 اینکه کارکنان شما چه احساسی از برند شما برای دیگران ارسال می کنند، مساله قابل اهمیتی است. از نیروی انسانی غافل نشوید، هویت برند، هویت بصری و میزان فروش و محبوبیت شما، وابسته به نیروی انسانی شما است. فرهنگ سازمانی و رفتار سازمانی کسب و کارتان وابسته به نیروی انسانی است.

طراحی لوگو و لیبل و آرم
طراحی لوگو، آرم و طراحی لیبل

هویت بصری در یک کلام

زمانی‌که یک کسب وکار را راه‌اندازی می‌کنید و فرایند خلق یک فعالیت اقتصادی را کلید می‌زنید، نیاز به ساخت هویتی دارید که برند شما و کسب و کار شما را حول محور آن حرکت دهد. توجه به اهمیت هویت بصری، می‌تواند شما را در شکل‌دهی به یک هویت جمعی و مشترک با مخاطبانتان برساند. در نتیجه برند شما در گروه محبوب‌ترین‌ها جای می‌گیرد و به هدف نهایی خود دست می‌یابد.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با هومه

ما در کارگزاری کسب و کار هومه با حضور خبرگان و تیم مشاورین برتر خود در کنار شما هستیم تا در این مسیر همراه شما باشیم. از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با هومه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

14 − چهارده =