You are currently viewing عوامل موثر بر قیمت چاپ / چاپ لیبل محصولات
عوامل موثر بر قیمت چاپ

عوامل موثر بر قیمت چاپ / چاپ لیبل محصولات

صنعت چاپ از قرن ۱۵ میلادی یکی از مهم‌ترین صنایع ساخته دست بشر است که توانست بر صنایع، اقتصادها، فرهنگ ها و رفتارها تاثیرگذار باشد. روش‌ها و دستگاه های مختلفی از انواع چاپ تا به امروز در صنعت چاپ استفاده شده است، بشر در طول این مدت تلاش کرده تا با استفاده از صنعت چاپ، کتاب‌های مختلف، روزنامه و ملزومات اداری و تبلیغاتی، تولید انواع مجله و روزنامه، چاپ روی تیشرت و انواع پوشاک، چاپ بروشور، کاتالوگ، ست اداری ، لیبل و بسته بندی  و … متنوعی تولید کند.

کلمه چاپ در فرهنگ لاتین از ریشه Premere می‌آید و در لغت به معنای “فشار دادن” است، زیرا در هر روش چاپ برای انتقال طرح، متن یا تصویر، دو سطح روی هم فشار داده می‌شوند. روش‌های مختلفی به تناسب مزایا و معایب و کاربرد و استفاده از چاپ وجود دارد، مثل لترپرس، گراور، افست، دیجیتال، سیلک اسکیرین.

 البته امروز روش های چاپ افست و چاپ دیجیتال بیشترین کاربرد دارند؛ ولی برای استفاده از هرکدام از روش‌های چاپ که در بالا ذکر شد، دلایل و مسائلی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد تغییر در هزینه‌ها شود. برای هر کسب‌وکاری هزینه‌ها جزو عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع تبلیغات و نوع جنس و کیفیت محصول چاپی است؛ به همین دلیل در این مطلب ما به بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر قیمت چاپ پرداخته‌ایم.

مقایسه قیمت چاپ افست و چاپ دیجیتال

مقایسه قیمت چاپ افست و چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال بیشتر برای کسب و کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد، که تیراژ پایین دارند و توان هزینه کردن برای تبلیغات و امور چاپی خود نداشته و یا نیازی ندارند. مثل کسب وکارهای خانگی که تازه فعالیت خود را اغاز کرده اند.

اما اگر شما از روش‌های مختلف تبلیغات و در تیراژ بالا استفاده می‌کنید چاپ افست می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. به طور کلی افست توانسته تا امکان چاپ برروی انواع کاغذها را فراهم سازد و همین امر نیز سبب می‌شود تا نوع، گرم و در نتیجه قیمت کاغذهای مورد استفاده متفاوت باشد. و همین مساله نیز در چاپ لیبل پشت چسبدار محصولات و خدمات کسب وکارها نیز صادق است. و شما با بودجه‌ای که برای تبلیغات خود تعیین کرده‌اید می‌توانید از بین انواع کاغذ برای چاپ، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

زمانی که قیمت چاپ برای شما یکی از المان‌های مهم به شمار می‌آید و نیاز به فروش بیشتر در کسب وکار شما ضروری می شود. و کیفیت طراحی و چاپ لیبل محصول و خدمات شما در اولویت قرار می گیرد، چاپ افست یک قدم جلوتر است.

برای مشاهده برخی از نمونه کارهای چاپ و طراحی هومه را مشاهده کنید.

 عوامل موثر در قیمت چاپ

آنچه واضح است که نوع مواد اولیه و ملزومات به کار رفته در چاپ و همچنین بهره گیری از سطح خبرگی نیروی انسانی تاثیر مستقیمی در قیمت، کیفیت و نتیجه‌ی کار خواهد داشت.

برای مثال چاپ لیبل محصول را در نظر بگیرید، قیمت چاپ لیبل در روش‌های مختلف چاپ دیجیتال و چاپ افست متفاوت است و انتخاب روش به تیراژ لیبل بستگی دارد، سپس انتخاب کاغذ، جنس چسب، اندازه‌ی لیبل و طراحی لیبل و رنگ های بکار رفته در لیبل و … تاثیر مستقیم در هزینه های چاپ لیبل دارد.

اگر شما می‌خواهید انواع لیبل مثل لیبل محصولات ، لیبل بسته بندی ، لیبل گارانتی ، برچسب اموال و همچنین از سربرگ های اداری، کارت ویزیت، کاغذ یادداشت، پاکت های اداری و … برای شرکت و کسب ‌و کار خود داشته باشید هم جنس مواد اولیه به کار رفته، اندازه و بسیاری از موارد گفته شده در این مورد هم باعث ایجاد تغییر در قیمت چاپ می شود.

نکته مهم در قیمت محصولات چاپی: بهتر است قبل از انتخاب نوع تبلیغات چاپی و انتخاب لیبل پشت چسبدار محصول و خدمت خود، بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید را با کارشناسان حرفه‌ای حوزه چاپ در میان بگذارید تا شما را برای مناسب‌ترین انتخاب راهنمایی کنند.

ثبت سفارش طراحی و چاپ انواع لیبل
موارد مهم در ثبت سفارش طراحی و چاپ انواع لیبل

چطور برای انتخاب قیمت مناسب لیبل تصمیم بگیریم؟

زمانی که شما نیازمند چاپ لیبل در کار خود هستید عواملی مختلفی مانند برجسته بودن سطح چاپ، نوع چسب، جنس لیبل، نوع برش و طرح آن در قیمت چاپ تاثیر دارد. در چاپ برخی کارها از قبیل طلاکوب، متالایز و .. برای براق و زیبا شدن و یا در برخی از کارها به تناسب استفاده محصول برای افزایش مقاومت مواردی در چاپ لیبل استفاده و اهمیت داده می‌شود. این کار بسته به نوع محصول و بسته بندی محصول ،  قیمت چاپ را افزایش می‌دهد.

اگر لیبل مورد نظر شما ( در محصولات سفارشی و خاص ) دو برابر اندازه استاندارد باشد و تمایل داشته باشید که از چاپ افست استفاده کنید، قیمت چاپ لیبل شما قطعا افزایش خواهد یافت. این قانون برای چاپ دیجیتال و چاپ افست و تمامی محصولات صدق می‌کند.

تنوع سلیقه در کارفرمایان باعث شده تا صنعت چاپ در تلاش باشد بیش‌ترین آن‌ها را پوشش دهد مثلا در چاپ فاکتور مواردی مانند نوع صحافی، نوع رنگ و تعداد آن تنوع زیادی دارد که باید قبل از برآورد هزینه و شروع فرآیند چاپ در نظر گرفته‌شود. همچنین کاغذ و اندازه‌ی آن هم بسیار مهم است. حتی یک سند رسمی مثل فاکتور نیز فقط یک قالب ثابت و قیمت چاپ بدون تغییر ندارد و تغییرات آن می‌تواند قیمت چاپ را عوض کند.

مشاور چاپ و بسته بندی عراقی

البته موارد جزئی تری هم وجود دارد که شاید باعث تغییر قیمت چاپ در سفارش‎های مختلف شود. مدت زمانی که کار طول می‌کشد و حتی مدت زمانی که مشتری انتظار دارد تا در آن کار را تحویل بگیرد یکی از آن موارد است که معمولا کمتر درنظرگرفته می‌شود.

همچنین میزان مواد مصرفی مثل کاغذ و رنگ استفاده شده، جدید و به روز بودن دستگاه‌ها یا قدیمی بودن آن‌ها می‌تواند در سرعت کار و در ادامه در قیمت چاپ تغییر ایجاد کند.

حتما توجه داشته باشید که زمان‌بندی برای طراحی و چاپ باید به صورت دقیق انجام شود که کمک می‌کند هزینه‌ها تا حد قابل توجهی کاهش باید. در چاپ لیبل، موارد مهارت، سابقه و تخصص استادکار، طراح و … نیز مهم و قابل توجه است و باید به آن توجه کرد.

تاثیر طراحی در قیمت چاپ

طراحی را نیز می‌توان از عوامل موثر دانست هر چقدر طراحی شما، طراحی ویژه و خاص‌تری باشد امکان وجود تفاوت در قیمت چاپ نیز وجود دارد. بعضی از افراد طرح خود را برای چاپ به چاپخانه می‌دهند، در این حالت افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت. اما مواردی هستند که کار طراحی را نیز همراه با چاپ به کارشناس های واحد طراحی مجموعه چاپ واگذار می‌کنند تا نتیجه‌ای حرفه ‌ای و مطلوب حاصل شود.

دپارتمان چاپ و طراحی هومه می‌تواند در کنار چاپ حرفه‌ای، طرح‌های مناسب برند شما را ارائه دهد، طراحان خبره، کارآزموده و حرفه‌ای تیم چاپ و طراحی هومه آماده‌اند تا هرآنچه در ذهن شماست را به تصویر بکشند و با مشاوره‌های خود کمک کنند تا شما بهترین انتخاب و نتیجه را داشته باشید.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

برای سفارش لیبل می توانید از طریق تماس با شماره های ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ و ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱ با ارسال نمونه کار، تعیین تیراژ، جنس لیبل و نوع محصول سفارش لیبل را ثبت و جهت دریافت سفارش پیش فاکتور اقدام کنید.

هومه ! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − یک =