You are currently viewing رپورتاژ خبری و تاثیر آن بر سئو
رپورتاژ خبری و تاثیر آن بر سئو

رپورتاژ خبری و تاثیر آن بر سئو

تاثیر رپورتاژ خبری بر سئو این روزها با گسترش و نفوذ رسانه های اجتماعی در زندگی مردم بسیار مهم و کاربردی است. از این رو تولید و انتشار رپورتاژ بعنوان یکی از روش های تبلیغ ماندگار و پرارزش برای تمامی کسب و کارها کاربرد داشته و مرد استفاده قرار می گیرد.

ایجاد بک لینک های واقعی و افزایش اعتبار مطالب سایت ها در موتورهای جستجوی گوگل، با تولید و انتشار رپورتاژ قابل انجام و از همه مهتر قابل اندازه گیری است.

تعریف رپورتاژ چیست ؟

 رپورتاژ ( Reportage ) یکی از انواع تبلیغات متنی در قالب گزارش و خبر است که در فضای مجازی ( رسانه های پرطرفدار ) منتظر می شود.

رپورتاژ یک تبلیغ همسان است

درواقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان به شمار می رود؛ زیرا تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته می شود که از نظر ظاهری تفاوتی با محل نمایش تبلیغ ندارد. بدین معنا که، مخاطب احساس نمی کند با تبلیغ طرف است و این پیشنهاد از سمت سایت یا اپلیکشن میزبان می بیند.

انتشار رپروتاژ خبری بعنوان یک تبلیغ همسان نقش بسیار مهمی در بهتر دیده شدن و افزایش نرخ کلیک خوردن در فضای مجاری بویژه سایت کسب و کار می شود.  

تفاوت رپورتاژ خبری با رپورتاژ آگهی چیست

مزایای رپورتاژ چیست ؟

رپورتاژ در دو شکل رپورتاژ خبری و رپورتاژ آگهی با هدف انتشار و اطلاع رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند، بیشترین کاربرد ابزاری را برای روابط عمومی های سازمانی دارد.

رپورتاژ در دست متخصصین روابط عمومی می تواند تبلیغات را به نفع سیستم جهت بدهد؛ زیرا متن رپرتاژ آگهی و رپرتاژ خبری کاملا بی‌طرفانه برای مخاطب نوشته می شود. زیرا دیدگاه عموم مخاطبان نسبت به تبلیغات منفی‌ست. معمولا همه ابتدای کار در مقابل تبلیغات جبهه می‌گیرند و تصور می‌کنند که یک کلاهبردار می‌خواهد کالایی کاملا بی‌کیفیت را با قیمت بالا به آن‌ها بفروشد.

بهبود سئو با وجود بک لینک های موجود در رپورتاژ آگهی، هزینه پایین نسبت به تبلیغات اثرگذار اینترنتی دیگر، دیده شدن بیشتر در مقابل رقبا، افزایش بازدید سایت، افزایش عمر برندسازی و تقویت اعتبار برند را میتوان از جمله مزایای مهم رپورتاژ به شمار برد.

تفاوت رپورتاژ خبری با رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ خبری به گزارش یا خبر تولیدشده از یک کسب و کار گفته می شود که توسط دیگران ولی با هدایت یا بدون هدایت و تاثیر سازمان تولید می شود. هزینه رپورتاژ خبری با هدایت روابط عمومی های سازمان در اکثر مواقع علاوه بر نداشتن هزینه، موجب آورده مالی برای سیستم نیز می گردد. یکی از وظایف روابط عمومی های سازمان ایجاد تعامل با رسانه های جمعی است. که انتشار رپرتاژ خبری یکی از این ابزارها است.

رپورتاژ آگهی به گزارش یا خبر تولید شده از یک کسب و کار – با رعایت کلیه نکات سئو و وجود بک کلینک در رپورتاژ، گفته می شود. هزینه رپورتاژ آگهی با توجه به عوامل متغیر دارای قیمت های متفاوت است.

شایان ذکر است در اکثر نشریات برای رپورتاژ خبری کلمه «تبلیغات» در بالا یا پایین آگهی نمایش داده می‌شود. برخی از روزنامه‌ها یا مجلات این آگهی‌ها را در بخش‌های جداگانه‌ای قرار می‌دهند.

تعریف رپورتاژ چیست

رپورتاژ در چه کسب و کارهایی مفید است ؟

رپورتاژ بویژه رپورتاژ آگهی به دسته خاصی از کسب و کارها محدود نیست؛ اما لازمه استفاده از ابزار رپرتاژ ، داشتن سایتی با کیفیت و اصولی است. بستر مناسب برای بازگشت اثر تبلیغات اینترنتی بویژه انتشار رپورتاژ، داشتن سایت خوب است.

چگونه رپورتاژ کسب و کار را بنویسیم ؟

برای نوشتن رپورتاژ کسب و کار خود می بایست چهار اصل را جدی بگیریم :

  • مخاطب خود را کامل بشناسید
  • رپورتاژ خود را منتشر کنید
  • رپورتاژ دروغ نویسی نیست! پس با مخاطب خود صادق باشید
  • در کنار مخاطب باشید نه روبروی آن
  • نیاز مخاطب را هدف قرار دهید
  • داستان سرایی کنید. ( کلام خود را بصورت داستان و سرگرمی بنویسید )
نوشتن رپورتاژ خبری و رپورتاژ آگهی برای کسب و کار

تبلیغات آنلاین هدفمند خود را گسترش بدهید

برای اینکه تبلیغات اینترنتی هدفمند خود را گسترش بدهید، نیاز به تولید رپورتاژهای حرفه ای و از در مرحله بعد، انتشار رپورتاژ در رسانه های هدف و تاثیرگذار است.

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دونشان می زنید. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای به دست آوردن رشد بهتر در فضای وب و دستیابی به مشتریان و سود بیشتر، خرید رپرتاژ آگهی به روش درست را در اولویت کارتان قرار دهید.

تماس با کسب و کار هومه

دپارتمان تبلیغات و روابط عمومی هومه با حضور متخصصین حرفه‌ای روابط عمومی جهت انتشار رپورتاژ خبری در خدمت شما است، اگر به فکر راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موثر و کارآمد جهت رسیدن به نتایج عالی در سایتتان هستید، روی همراهی تیم هومه حساب باز کنید.

خوشحال می‌شویم اگر نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در بخش پشتیبانی پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه و ارائه مشاوره کارآمد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 3 =