You are currently viewing ۵ قانون طلایی فروش که تیم فروش تان باید بداند
5 قانون طلایی فروش که تیم فروش تان باید بداند

۵ قانون طلایی فروش که تیم فروش تان باید بداند

تیم فروش کسب و کار، نقش تاثیرگذاری در افزایش درآمد و برندسازی محصول و نشان کسب وکار دارد. تیم فروش از انجا که نزدیکترین حلقه به مشتریان شما هستند می بایست علاوه بر مهارت های فروش به آداب صحیح ارتباط با مشتری آشنایی داشته باشند. در اینجا قصد داریم به ۵ قانون طلایی تیم های فروش اشاره کنیم.

قانون اول فروش: علائق مشتریان خود را بشناسید

محصولات تولیدی به تناسب نیاز جامعه انسانی تولید می شود. از این رو ایجاد نیاز سرآغاز یک کسب وکار موفق است. با آگاهی از این اصل مهم، شناخت علاقه و نیاز مشتری می تواند در یک ارتباط موفق نقش سیار مهمی داشته باشد. برای افزایش قدرت نفوذ کلام و موفقیت در شناخت مشتری کافی است علاقه به همنوعان در لحن، زبان بدن و کلامتان مشهود باشد.

مهارت های فروش

قانون دوم فروش: در فروش زورگیر نباشید!

در فروش پیگیر باشد نه زورگیر! وقتی به مشتریان احتمالی یا قدیمی خود زنگ می زنید و یا ارتباط برقرار می کنید، یعنی به آنها اهمیت و همدلی هدیه می دهید. ولی زمانی که بدنبال این هستید که در معاملات، مقداری سود به جیب بزنید، به زودی به آخر کار فروش می رسید.

قانون سوم فروش: جذاب و کاریزماتیک باشید

افراد با جذبه می دانند که چطور یک بحث را شروع کنند، به آن مسیر بدهند و طوری صحبت کنند که به سایرین احساس آرامش بدهند. برای اینکه با جذبه و کاریزماتیک باشید، باید خلاقیت به خرج بدهید و آدم مهربانی باشید. با خلاقیت روش های جدید ارتباط متناسب با روحیات خود را کشف می کنید و در نظر مشتریان شما زمانی آدم خوش صحبتی به نظر می رسید که به جای اینکه زور بزنید خود را فرد باهوشی نشان دهید، سعی کنید آدم مهربانی باشد. یادتان باشید مردم ابتدا شخصیت فرد را می خرند. ۸۰ درصد از ذهنیت شما نسبت به افراد در ۴ دقیقه اول برخورد با دیگران تعیین می شود.

ویژگی های فروشنده حرفه یی

قانون چهارم فروش: مشتریان خود را تقسیم بندی کنید

مشتریان به تناسب محصول تولیدی و به تناسب تیپ شخصیت افراد متفاوت هستند. می توانید مشتریان خود را به ۵ دسته مشتری : مشتری راضی، مشتری شاد، مشتری شیفته، مشتری ناراضی، مشتری خشمگین تقسیم بندی و برای هر تیپ شخصیتی رفتار مناسبی را برنامه ریزی نمایید.

قانون پنجم: نظرسنجی از مشتریان را جدی بگیرید

مشتریان بدون دلیل جذب و یا دفع نمی شوند. نظرسنجی به شما این امکان را می دهد تا به روز باشید و همانند روز اول متناسب با رفع نیاز مشتری خود باشید. از طریق نظرسنجی به دقت وضعیت شرکت خود را در برابر مشتریان خود بررسی کنید. نظرسنجی این امکان را به شما می دهد که خود را در مقابل دیگر قبا نیز بسنجید. یکی از روش های ارزشیابی برند شما در مقابل دیگر رقبا بهره گیری از مدل ارزیابی ویژه برند به روش مدل BAV است.

کلام آخر!

برای آنکه تبدیل به یک فروشنده حرفه یی یا تیم فروش حرفه یی و تاثیرگذار تبدیل شوید، قوانین و مهارت های مختلفی هستند که می بایست آنها را فرا بگیرید. و در این مقاله ما به ۵ نکته از آنها اشاره کردیم.

یک نکته که مدیران کسب وکارها برای داشتن و یا بهتر بگوییم ساختن یک تیم فروش حرفه یی، باید به آن توجه داشته باشند، آن است که علاوه بر جذب نیروهای حرفه یی و کارازموده، بهره گیری از تیم های مشاوره کسب و کار ضروری است. مزیت این اقدام، بهره گیری از نتایج و تجربه های یک گروه کاری خبره و کاهش هزینه های آزمون و خطا است.

مشاورین برتر هومه می توانند همراه مناسبی در راه ارتقاء نتایج تیم فروش شما باشند.

هومه، مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

1 + یک =