You are currently viewing مدیریت رسانه های اجتماعی، مشاغلی با پایه اینترنت
مدیریت رسانه های اجتماعی، مشاغلی با پایه اینترنت

مدیریت رسانه های اجتماعی، مشاغلی با پایه اینترنت

مدیریت رسانه های اجتماعی یکی از مشاغل بر پایه اینترنت و ابزارهای الکترونیکی و دیجیتال است. امروزه با گستردگی کاربرد موبایل، لب تاپ، کامپیوتر و وسایل ارتباط جمعی در زندگی مردم و نقش تعاملات آنلاین و تولید و نشر محتواهای گوناگون با هر زبان و فرهنگ، عرصه ارتباطات را دگرگون ساخته است. فضایی که زمینه مناسبی برای تولید مشاغل و کسب و کارهای جدید با درآمدهای میلیاردی و شهرت های غیرقابل وصف شده است.

بازاریابی دیجیتالی

مدیریت رسانه های اجتماعی چیست؟

مدیریت رسانه های اجتماعی به معنای مدیریت تعامل شما بعنوان یک تولید کننده با مخاطبین بالقوه و واقعی شما در حوزه کسب و کار یا مورد علاقه شما با مدیریت محتوایی است که به منظور جلب اعتماد مشتریان و مخاطبین خود تولید می کنید، تا محصولات شما را بخرند و یا از خدمت شما استفاده کنند.

مدیریت رسانه های اجتماعی و محتوای رسانه یی آنها برای کسب و کار شما و یا برای کسب و کار دیگران امروزه به امری حیاتی تبدیل شده، که نیازمند کسب مهارت ها و تجربه های فراوان است و در قالب حرفه یی آن نیازمند بهره گیری از افراد حرفه یی در تخصص های مختلف است.

رسانه های اجتماعی امروز به بخشی حیاتی از بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده اند. این ابزارها همانند اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ، فیسبوک، سایت، وبلاگ و  … هر کدام با توجه به قابلیت ها و ابزارهایشان مزایای زیادی برای جذب مخاطب یا مشتری دارند، مخاطب یا مشتریانی که عاشق محتواهای خلاقانه و جذاب هستند! ولی این کار نیازمند دقت و مدیریت حرفه یی است.

کسب و کارهای دیجیتالی

اشتغال زایی دیجیتال، اشتغال زایی خانگی

زنان خانه دار، افراد ناتوان جسمی و روحی، نوجوانان و جوانان علاقه مند به کسب درآمد و حتی افراد تنبلی که دراز کشیدن را بیشتر از هر کاری دوست دارند، می توانند مدیریت رسانه های اجتماعی را بعنوان یک شغل خانگی و پرسود انتخاب کنند.  

شاید در چند سال گذشته اگر جوانی وقت خود را به مطالعه می گذراند و به مسائل بورسی و خرید سهام علاقه مند می شد، بعنوان آینه عبرت جوانان بدون فکر، زبانزد خاص و عام می شد. و یا اگر جوانی وقت زیاد خود را به مطالعه می گذراند و بطور کلی جوانی که کار عملی و کاری که مورد قبول عموم انجام نمی داد، مشکلات و چالش های فراوانی با خانواده داشت.

امروزه با گسترس فعالیت ها و کسب و کارهای دیجیتالی و بهره گیری از خدمات موبایل و کامپیوتر در زندگی روزمره بعنوان یکی از هزینه ها و مایحتاج اصلی زندگی، مشاغل متنوع و جدید روز به روز اضافه می شود. مشاغلی که ایده و فکر نقش بسیار مهم تری در اجرای آنها دارد.

مدیریت رسانه های اجتماعی و روابط عمومی

مدیریت رسانه ها اجتماعی را می توان به دو بخش مدیریت رسانه های کسب و کار و مدیریت روابط عمومی تقسیم بندی کرد. زیرا در نوع اول هدف شما کسب مهارت و شهرت با قصد افزایش درآمد و شهرت است ولی در نوع دوم بعنوان یکی از وظایف اصلی مدیریت روابط عمومی است؛ یعنی کنترل فضای رسانه ها با هدف کنترل و بهبود فضای برون سازمانی به نفع سازمان.

اشتغال زایی دیجیتال، اشتغال زایی خانگی

روابط عمومی برای مدیریت رسانه های اجتماعی بویژه در شرایط بحرانی که آسیب پذیری سازمان های مرتبط با کنترل و خدمات رسانی در این شرایط نقش بسزایی دارند، بسیار حیاتی و تعیین کننده است؛ همانند بحران اپیدمی کرونا ( کووید ۱۹ ) که امروز بسیاری از سازمان ها و نهادها برای بازگشت سلامتی و کاهش ضررهای آن تلاش می کنند.

اما مدیریت رسانه های اجتماعی به منظور کسب درآمد و شهرت داستان متفاوتی دارد؛ امروزه با ظهور تجارت الکترونیک، کسب و کارها وارد دنیای جدیدی شده اند؛ و شاید یکی از سخت ترین و چالش برانگیزترین مشاغل در دنیای بازاریابی به حساب بیاید.

مدیران شبکه های اجتماعی با شناسایی مخاطبان و استفاده مناسب و صحیح از رسانه ها، بهره گیری از اصول و استراتژی های هدفمند و همچنین کسب مهارت های لازم برای موفقیت در امر مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار موثر و ضروری است.

کلام آخر!

امروزه اهمیت شبکه های اجتماعی گوناگون برای معرفی یک کسب و کار، رشد آن و ایجاد تمایز بین رقبا به سادگی قابل احساس است. کسب و کارهای گوناگون و اشخاص، فارغ از تعداد کارکنان و میزان درآمدشان، از شبکه های مجازی به عنوان بستری برای تبلیغات و زمینه های فروش خود استفاده میکنند. در این بین کانال های تلگرامی، اینستاگرام و آپارارت محبوبترین پلتفرم ها در کشور ایران و فیسبوک و یوتیوب در جهان شناخته میشوند.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

اگر تصمیم دارید برند خود را به شکلی کامل و مناسب در بستر وب به نمایش بگذارید، شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید. دپارتمان وب برندینگ هومه با درنظر گرفتن جنبه های گوناگون این شبکه ها و دراختیار داشتن تیمی کامل از گرافیست ها، برنامه نویس ها و کارشناسان حرفه ای مجرب در حوزه برندسازی و وب برندینگ، میتواند محتوایی مناسب و مختص به هر شبکه را طراحی کند.

کارگزاری کسب و کار هومه از طریق راه های ارتباطی موجود در صفحه رسمی سایت هومه خود، آماده ثبت سفارش و مشاوره رایگان شما عزیزان است. هومه، مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

سه + 9 =